Kā mainījusies reklāmdevēju aktivitāte pēdējos sešos gados
15.06.2016. Ir apkopoti 2015.gada Latvijas mediju reklāmas tirgus apjomi – reklāmas investīcijas medijos pieaugušas par 2,1%, salīdzinot ar 2014.gadu. Lēni, bet augošs, reklāmas tirgus ir kopš 2010.gada, kad bija pēdējais fiksētais kritums. Reklāmas tirgus apjomu nosaka reklāmdevēju aktivitāte - ar ko atšķiras 2010. un 2015.gads? Salīdzinot unikālo aktīvo reklāmdevēju skaitu un vidējo viena reklāmdevēja izvietoto reklāmu apjomu, redzams, ka Latvijas medijos reklāmdevēju ir kļuvis nedaudz vairāk, un tie iegulda lielāku naudas apjomu.
Unikālo reklāmdevēju skaits Latvijas medijos
Kopējais reklāmdevēju skaits, kuru aktivitātes fiksētas Latvijas medijos, 2015.gadā bija 5795, tas ir par 3% vairāk nekā 2010.gadā. Visvairāk dažādu reklāmdevēju izmantojuši žurnālus un televīziju. Strauji pieaudzis internetā aktīvo reklāmdevēju skaits, bet būtiski sarucis – avīzēs. Izņemot avīzes, visos pārējos medijos reklāmdevēju kļuvis vairāk.

Vidējās viena reklāmdevēja izvietotās reklāmas apjoma izmaiņas
Vidēji viens reklāmdevējs 2015.gadā Latvijas medijos ir ieguldījis EUR 13 219, kas ir par 15% vairāk nekā 2010.gadā. Televīzijā vidējā reklāmdevēja budžets ir lielākais, tomēr sarucis par 10%, salīdzinot ar 2010. gadu. Investīcijas vides reklāmā vidēji samazinājušās par 41%. Savukārt visvairāk pieaudzis viena reklāmdevēja vidējais radio reklāmas budžets – par +10%. Kopumā vidē, internetā un televīzijā reklāmdevēju ieguldījumi kļūvuši mazāki, bet lielāki – radio, avīzēs un žurnālos.

Par pētījumu
Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. 2015. gadā Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 25 TV kanāliem, 18 interneta lapām, 15 radio stacijām, 8 vides reklāmas medijiem, 79 žurnāliem, 27 avīzēm.
Oskars Rumpēters
Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Reklāmas nozares pētījumu eksperts t 67 096 300 e oskars.rumpeters@tns.lv
|