Reklāmas apjoms un lielākie reklāmdevēji 2015.gadā
26.04.2016. TNS reklāmu reģistrs 2015.gadā ir veicis reklāmas uzskaiti 172 Latvijas medijos, kopā fiksējot vairāk nekā 4,6 miljonus reklāmu. Vērtējot mediju reklāmu pēc skaita, redzams, ka pērn, salīdzinot ar 2014.gadu, TV, internetā, radio un žurnālos izvietoto reklāmu kopējais apjoms ir pieaudzis, bet samazinājies avīzēs un vidē. Analizējot lielākos reklāmdevējus medijos, novērojams, ka katrai mediju grupai ir raksturīgs unikāls reklāmdevēju TOP5. Tikai divi reklāmdevēji vispār ir iekļuvuši TOP5 divās dažādās mediju grupās, tas ir Rimi – televīzijā un radio, bet Tele2 – televīzijā un vidē.

Lielākie reklāmdevēji TV
Pēc kopējā TV pārraidīto reklāmu garuma minūtēs 2015.gadā lielākais reklāmdevējs Latvijā bija Reckitt Benckiser, apsteidzot Tele2, Rimi, Procter & Gamble un Mars.

Lielākie reklāmdevēji radio
Radio 2015.gadā vislielāko reklāmu apjomu pēc garuma minūtēs izvietojis Rimi, ievērojami kāpinot apjomu, salīdzinot ar gadu iepriekš. Citi lielākie reklāmdevēji radio bijuši Lateko Līzings, Maxima, Elkor un Media Pharma.

Lielākie reklāmdevēji vidē
Vides reklāmā lielāko platību kvadrātmetros 2015.gadā aizņēmusi Linstow reklāma, neskatoties uz apjoma samazinājumu, salīdzinot ar 2014.gadu. Vidē aktīvi reklamēti Tele2, Bite un LMT. Lielāko vides reklāmdevēju TOP5 noslēdz Latvijas maiznieks.

Lielākie reklāmdevēji internetā
2015.gadā reklāmdevējs Studio Moderna izvietojis visvairāk reklāmu internetā. Topa 2.-4. pozīciju aizņem interneta veikali – 220.lv, Mobilukss un Xnet. Interneta reklāmdevēju TOP5 noslēdz tūrisma aģentūra Begonija.

Lielākie reklāmdevēji žurnālos
2015.gadā lielāko reklāmas platību žurnālos aizņēmis L’Oreal. Starp pieciem lielākajiem reklāmdevējiem žurnālos atradās arī Royal Canin, Fragrances International, New Nordic un Latvijas Balzams.

Lielākie reklāmdevēji avīzēs
Lielāko reklāmas laukumu kvadrātcentimetros 2015.gadā avīzēs ieņēma Rīgas Dome, būtiski palielinot reklāmas apjomu, salīdzinot ar 2014.gadu. Starp TOP5 lielākajiem reklāmdevējiem avīzēs iekļuvuši arī Tamrex, Latvijas Valsts meži, Flebomedika un Latvijas dzelzceļš.

Par pētījumu
Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. 2015. gadā Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 25 TV kanāliem, 18 interneta lapām, 15 radio stacijām, 8 vides reklāmas medijiem, 79 žurnāliem, 27 avīzēm.
Oskars Rumpēters
Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Reklāmas nozares pētījumu eksperts t 67 096 300 e oskars.rumpeters@tns.lv
|