Reklāmas apjoms un lielākie reklāmdevēji 2014. gada 1. pusgadā
15.09.2014. TNS reklāmu reģistrā 2014. gada 1. pusgadā ir fiksētas vairāk nekā 2 miljoni reklāmu. Reklāmas apjoms Latvijas medijos ir sezonāls – gada sākumā vienmēr reklāmu ir mazāk, maksimums tiek sasniegts maijā. Līdzīgi gada otrajā pusē - vasaras mēnešos vērojams reklāmas apjoma kritums un tad aktivitātes pieaugums rudenī, īpaši oktobrī. Novērtējot gada pirmo pusi, bieži var saprast, ko sagaidīt no gada kopumā.
Mediju reklāmas apjoms
Kopējais pārraidītās reklāmas apjoms 2014. gada pirmajā pusē ir pieaudzis televīzijā un radio. TV pieaugums par 6% nozīmē, ka šogad reklāmu ilgums ir bijis par gandrīz 15 pilnām diennaktīm lielāks nekā gadu iepriekš. Radio reklāmu kopgarums pieaudzis par 7%. Avīžu lapu aizpildījums ar reklāmu ir sarucis par 10%, bet žurnālu – par 7%. Arī vides reklāmu kopējā platība samazinājusies, 2014. gada pirmajos sešos mēnešos aizpildot par 6% mazāku laukumu.

Mediju reklāmu skaits
Reklāmu skaits 2014. gada 1. pusgadā ir pieaudzis televīzijā, radio un vidē. TV reklāmu skaita pieaugums par 7%, ņemot vērā reklāmu garuma pieaugumu par 6%, nozīmē, ka šogad reklāmas kļuvušas vidēji nedaudz īsākas. Radio, pretēji novērotajam televīzijā, vidējais reklāmas garums ir pieaudzis, jo kopējais reklāmas laiks pieauga par 7%, bet reklāmu skaits tikai par 4%. Vides reklāmu skaits pieaudzis par 3%. Žurnālos publicēts par 6% mazāk reklāmu nekā gadu iepriekš, un avīzēs reklāmu skaits samazinājies par 24%. Vidēji katra avīžu reklāma šogad kļuvusi par 18% lielāka nekā 2013. gada 1. pusgadā.

Lielākie reklāmdevēji pēc reklāmu skaita visos medijos
Tele2 ir bijis lielākais reklāmdevējs pēc kopējā reklāmu skaita medijos 2014. gada 1. pusgadā ar vairāk nekā 56 tūkstošiem reklāmas gadījumu. Reckitt Benckiser ieņem 2. vietu ar 46 tūkstošiem reklāmu, bet TOP3 noslēdz Rimi ar 43 tūkstošiem reklāmu. Neskatoties uz kopējo reklāmu skaita pieaugumu, šogad seši no TOP10 reklāmdevējiem ir samazinājuši savu reklāmu skaitu. Par 20% mazāk reklāmu medijos izvietojuši Tele2 un Procter & Gamble. Lielākais kāpums Reckitt Benckiser – reklāmu skaita pieaugums par 111%.

Par pētījumu
Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2014. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 24 avīzēm, 78 žurnāliem, 16 radio stacijām, 20 interneta lapām, 9 vides reklāmas medijiem.
Oskars Rumpēters
Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Reklāmas nozares pētījumu eksperts t 67 096 300 e oskars.rumpeters@tns.lv
|