Stabilitāte, kritums un kāpums – trīs atšķirīgi stāsti reklāmas tirgū
03.04.2013. Pēdējo septiņu gadu laikā Latvijas reklāmas tirgus ir strauji audzis, vēl straujāk samazinājies un sācis atkal augt, bet pamazām. Jau ierasts regulāri aplūkot lielāko nozaru reklāmas aktivitātes, tādēļ šoreiz savādāks skats – trīs ļoti atšķirīgi piemēri par reklāmu skaita dinamiku no 2006. gada līdz 2012. gadam.

Stabilitāte
Auksto dzērienu nozare ir unikāla, jo, novērtējot gada laikā Latvijas medijos kopā izvietoto reklāmu skaitu, pēdējos 7 gados tā piedzīvojusi vismazākās svārstības. Kopējās Latvijas mediju reklāmas tirgus tendences nav būtiski ietekmējušas auksto dzērienu nozares reklāmdevēju aktivitātes, lielāko ieguldījumu nozares stabilitātē devuši tādi reklāmdevēji, kā Coca-Cola, Cido un Aldaris.

Kritums
Ievērojamākais reklāmas apjomu kritums noticis darba piedāvājumu jomā. Darba piedāvājumu skaits samazinājies daudzkārtīgi, kas, protams, skaidrojams ar ekonomiskās situācijas izmaiņām valstī.

Kāpums
Mazumtirdzniecības nozares reklāmu skaitā pēdējo 7 gadu laikā ir fiksēts viskonsekventākais kāpums. Praktiski neietekmējoties no ekonomiskās situācijas vai kopējā reklāmas tirgus apjoma, šī nozare ir vienmērīgi katru gadu palielinājusi medijos izvietoto reklāmu skaitu, to gandrīz trīskāršojot šajā laika periodā. Lielāko reklāmu skaita pieaugumu pēdējos gados nodrošinājuši Rimi, Elkor, Prisma un Drogas.

Oskars Rumpēters
Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Reklāmas nozares pētījumu eksperts t 67 096 300 e oskars.rumpeters@tns.lv
|