Latvijas reklāmas tirgus rekordi
18.12.2012. Šī gada novembris bija ievērojams ar to, ka Latvijas TV kanālos tika noraidīts vairāk reklāmu nekā jebkad iepriekš viena mēneša laikā - 177 228 reklāmas gadījumi. Apkopojot reklāmas datus par pēdējiem 10 gadiem, atrodami vēl dažādi interesanti „rekordi”. TNS Reklāmu reģistrā no 2002. gada 1. janvāra līdz 2012. gada 31. oktobrim kopā fiksēti 24 478 000 reklāmas gadījumu.
Reklāmām bagātākie mēneši dažādos medijos
■ Televīzijā – 2012. gada novembris, 177 228 reklāmas.
■ Vidē – 2012. gada aprīlis, 106 501 reklāma.
■ Radio – 2012. gada maijs, 55 955 reklāmas.
■ Avīzēs – 2006. gada maijs, 14 985 reklāmas.
■ Žurnālos – 2007. gada novembris, 3 729 reklāmas.
Reklamētākās nozares pēdējos 10 gados
Apkopojot reklāmu skaitu par visiem pētījumā iekļautajiem medijiem laika posmā no 2002. gada, visvairāk reklamētās nozares ir tās, kuras arī šobrīd ir starp visaktīvāk reklamētajām. Mobilie sakari ievērojami apsteidz pārējās nozares no TOP5 ar vairāk nekā 2,5 miljoniem reklāmu izvietojumu. Mazumtirdzniecības nozarē kopā medijos izvietots vairāk nekā 1,6 miljoni reklāmu, bet trešajā pozīcijā ir finanšu institūciju un pakalpojumu nozare ar 1,1 miljonu reklāmu. Zāles periodā no 2002. gada reklamētas 919 tūkstošus reižu, un TOP5 noslēdz mājsaimniecības higiēnas nozare ar 759 tūkstošiem reklāmas gadījumu.

Lielākie reklāmdevēji pēc visos medijos izvietoto reklāmu kopskaita kopš 2002. gada
Starp TOP5 reklāmdevējiem iekļuvuši visi trīs mobilo sakaru operatori – 4. pozīcijā Bite ar 529 tūkstošiem reklāmu, 3. vietā LMT ar 676 tūkstošiem, bet pirmo vietu ieņem Tele2 ar 997 tūkstošiem reklāmu. Paredzams, ka līdz 2012. gada beigām Tele2 pārsniegs miljons reklāmu robežu! Procter & Gamble pēc pēdējos 10 gados visvairāk izvietot reklāmu skaita ieņem 2. vietu ar 851 tūkstoti, bet TOP5 noslēdz Rimi ar 440 tūkstošiem reklāmu.

Oskars Rumpēters
Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Reklāmas nozares pētījumu eksperts t 67 096 300 e oskars.rumpeters@tns.lv
|