Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
IT korporatīvā reputācija
Zīmola autentiskums
Pārtikas patēriņš


Personāla pētījumi
Darba devēji


Mediju pētījumi
Reklāmas tirgus Baltijā
Reklāmas tirgus Latvijā
Datu integrēšana
Radio Online Diary


Sociālie pētījumi
Ārkārtas gadījumi
Sabiedrības novecošanās


Tehnoloģijas & risinājumi
Telefonintervijas


Arhīvs


www.tns.lv


Reklāmu skaits un lielākie reklāmdevēji 2011. gadā

 

16.04.2012. Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi reklāmas apjomus 2011. gadā. Vērtējot medijos izvietoto reklāmas apjomu pēc skaita, redzams, ka 2011. gadā visās mediju grupās, izņemot avīzes, reklāmu skaits ir pieaudzis. Šajā salīdzinājumā iekļauti tikai mediji, kuros veikta reklāmas uzskaite gan 2011., gan arī 2010. gadā. Vislielākais pieaugums novērojams vides reklāmu skaitā (+19%), kam seko radio (+14%) un TV (+3%) un žurnālu reklāma (+3%). Avīzēs 2011.gadā izvietots par 2% mazāk reklāmu nekā 2010. gadā.

 

 

 

TV

 

2011. gadā, vērtējot pēc reklāmu kopgaruma, lielākais reklāmdevējs TV ir bijis Studio Moderna. Procter & Gamble, par 23% kāpinot TV reklāmu kopgarumu, ievērojami apsteidz Henkel, kas 2011. gadā izvietojis par 17% mazāku TV reklāmu apjomu nekā 2010. gadā. Arī Tele2, kas ieņem 4. pozīciju, samazinājis TV reklāmu kopgarumu par 9%. TOP5 noslēdz Bite, kāpinot 2011. gadā TV izvietoto reklāmu garumu par 24%.

 

 

Vidē

 

Vidē visplašāk 2011. gadā reklamējies Tele2. TOP5 iekļuvuši arī LMT un Bite – attiecīgi 3. un 4. pozīcijā. 2. pozīcijā ierindojas Linstow, par 102% kāpinot savu vides reklāmu kopplatību, kas ir arī ievērojamākais vides reklāmas apjomu pieaugums, salīdzinot ar 2010. gadu.

 

 

Radio

 

2011. gadā lielākie radio reklāmdevēji Latvijā bija Maxima un Rimi Salīdzinot ar 2010. gadu, Maxima reklāmu kopējo garumu radio ir kāpinājusi par 3%, savukārt, Rimi izvietojis par 39% mazāk radio reklāmas, tomēr ieņemot 2. pozīciju. Arī TOP5 tālākās vietas ieņem mazumtirdzniecības nozares pārstāvji – Cenuklubs.lv, Elkor un Rautakesko.

 

 

Avīzēs

 

Avīzēs 2011. gadā vislielāko reklāmas platību aizņēma Prisma Peremarket, turklāt par 71% palielinot reklāmu apjomu, salīdzinājumā ar 2010. gadu. TOP5 atrodas divi izklaides nozares reklāmdevēji – Makroentertainment 2. pozīcijā un BDG 5. vietā. 3. vietā ierindojies Air Baltic, kas gan 2011. gadā izvietojis par 21% mazāku reklāmas apjomu nekā 2010. gadā. Bet Express Tours ieņem 4. pozīciju ar gandrīz identisku kopējās avīžu reklāmas platību kā 2010. gadā.

 

 

Žurnālos

 

2011. gadā lielāko reklāmas platību žurnālos ieņēma Procter & Gamble, turklāt, izvietojot par 29% vairāk reklāmas nekā 2010. gadā. L’Oreal ieņem 2. vietu, kāpinot reklāmas apjomus par 39% un nedaudz apsteidzot Baltcom, kas ieņem 3. pozīciju ar 5% samazinājumu pret 2010. gadu. Tallink un Elkor noslēdz 2011. gada žurnālu lielāko reklāmdevēju TOP5, izvietojot, attiecīgi par 47% un 73% lielākus reklāmu laukumus nekā 2010. gadā.

 

 

Mediju izlase

 
TV kanāli

1BM, 3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.

 

Avīzes

7 Sekretov (rus), B&B Banki & Finansi (rus), B&B Biznes ... (rus), B&B Forum (rus), B&B Welcome (rus), B&B Zdorovje (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), DB Top 500, Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Reklama.lv (rus), Rīgas Santīms (rus), Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).

 

Žurnāli

36,6C, Auto Bild Latvija, B&B Plus (rus), Biznes & Referent (rus), Biznesa žurnāls Lietišķā Diena, Būvēt, Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dari Pats bibliotēka, Dārza Pasaule, Dārza Pasaule bibliotēka, Deko, Detki.lv, Dienas Izklaide, Doctus, FHM, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Pasaules  Vēsture bibliotēka, Ilustrētā Zinātne, Ilustrētā Zinātne bibliotēka, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Architektūra, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L'Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Men's Gadgets (rus), Mūsmājas, Mūsmāju bibliotēka, Next, Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Privātā Dzīve, Railway Outlook, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Stella, Stella (rus), Šūpulītis, Una, Una bibliotēka, Vakara Ziņas, Veselība, Vip Lounge (rus).

 

Radio

Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.

 

Vide

Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Remora, Tilts Media.

 


Oskars Rumpēters

Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs
Reklāmas nozares pētījumu eksperts
t 67 096 300
e oskars.rumpeters@tns.lv


© 2023 TNS Latvia | Autortiesības