Ziemassvētku galdiņ, klājies!
20.12.2011. Tuvojas vieni no gada skaistākajiem svētkiem,
kad vienaldzīgs nepaliek gandrīz neviens – dāvanu meklēšana, jauna pantiņa
mācīšanās, viesu uzņemšana, galda klāšana, jaunu recepšu meklēšana dažādiem
ēdieniem. Jautājām iedzīvotājiem, kur un kā šogad viņi plāno pārtikas iegādi
Ziemsvētku galdam un ko Latvijas iedzīvotāji domā likt galdā, lai iepriecinātu
savus tuvākos.
Vairāk kā puse (68 %) to Latvijas iedzīvotāju, kas plāno svinēt
Ziemassvētkus, piedalīsies gan svētku ēdienu pagatavošanā, gan arī produktu
iegādē. Biežāk par pārtikas iegādi un ēdienu pagatavošanu Ziemassvētku galdam
rūpēsies sievietes, kuras vecākas par 55 gadiem un tie, kuru personīgie ienākumi
ir līdz 200 latiem. Tas, ka jaunieši retāk iegādāsies un gatavos ēdienus svētku
galdam, varētu būt apliecinājums tam, ka Ziemassvētki tiks svinēti kopā ar
vecākiem ģimenes lokā.
Lai iegādātos visus nepieciešamos produktus svētku galdam, vidēji tiek
plānots apmeklēt trīs tirdzniecības vietas un tērēt apmēram 20-30 latus. Vairāk
kā puse aptaujāto plāno iepirkties Maxima
(60,8 %) un Rimi (54 %)
veikalos, gandrīz trešdaļa - tirgū (31 %), savukārt, apmēram desmitā daļa
Latvijas iedzīvotāju produktus svētku galdam plāno iegādāties Top! (11 %), Iki (11 %) un Elvi (11 %) veikalos.
Lielākā daļa aptaujāto Ziemassvētku galdā iecerējuši likt dažādus salātus
(74 %), saldumus (63 %) un piparkūkas (61 %). Jaunieši biežāk kā
gados vecāki iedzīvotāji galdā plāno likt salātus, saldumus, kūkas, piparkūkas,
atspirdzinošos bezalkoholiskos dzērienus, sulas un arī dažādus alkoholiskos
dzērienus. Savukārt gados vecāki iedzīvotāji biežāk plāno cept gaļas cepeti,
gatavot zivis, pelēkos zirņus un galdā likt svaigus vai konservētus augļus.

Ziemassvētki ir brīnumu laiks, tāpēc neatkarīgi no tā, cik bagātīgi tiks
klāts galds un cik dārgas dāvanas dāvinātas, svarīgāk ir noticēt svētku brīnumam
un būt kopā ar sev tuviem cilvēkiem!
Par pētījumu
Pētījumu tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia veica laikā no 2011.gada 6. -
8. decembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas iedzīvotājus
vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
TNS Latvia pētījums interneta vidē
ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot
pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS Latvia stingri ievēro ESOMAR
rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Sigita Kalnakārkle
TNS Latvia klientu vadītāja Patērētāju uzvedības pētījumu
eksperte t 67 096 300 e sigita.kalnakarkle@tns.lv
|