2011./2012. sezonas TNS Latvia mediju pētījumu projektu
attīstība
20.12.2011. Kā jau katru gadu, arī šogad apkopojam, ko esam
attīstījuši mediju pētījumu projektos šajā gadā, un izskatām darbus, ko plānojam
attīstīt nākamgad.
TV auditorijas pētījums
2011.
gadā TV auditorijas pētījuma
klientiem papildus kļuva pieejami rezultāti par vairākiem TV kanāliem: FOX Life, FOX Crime, National Geographic
Channel un no decembra arī CTC
Baltija.
Turpinoties
TV digitalizācijai, lai arī turpmāk spētu nodrošināt klientus ar objektīvu TV auditorijas pētījumu,
papildus jau esošajiem uz gada sākumu 393 Mitronmeter, šogad esam iegādājušies vēl
49, tādējādi šobrīd pētījuma 375
ģimenēs visā Latvijā tiek izmantoti 442 jaunākās paaudzes Mitronmeter.
Tāpat
arī šogad esam iegādājušies papildus
55 FrameGrabber iekārtas digitālā signāla mērīšanai, un šobrīd
pētījumā jau vairāk nekā 63 % ģimeņu ir pieejama digitālā televīzija.
Nacionālais mediju pētījums: Prese
Nacionālā
mediju pētījuma: Prese ietvaros 2011. gadā (01/11/2010–30/10/2011) tika
aptaujāti 12 687 respondenti, kas
ļauj analizēt pētījuma datus šaurās mērķa grupās pēc datu lietotāja izvēles.
2011.
gadā preses pētījuma mediju saraksts tika papildināts ar žurnāliem 100 labi padomi, Citāda Pasaule,
Degpunktā, Dienas Ēdieni, Ievas Dārzs, Patiesās Dzīves speciālizlaidums,
Playboy, kā arī citiem jauniem izdevumiem.
Būtiski
rediģēts un papildināts jautājums par dažādu tēmu lasīšanu, kas ļauj
padziļināti analizēt to, kādas tēmas visvairāk interesē iedzīvotājus drukātajā
presē.
No
2011. gada rudens perioda TNS Latvia
piedāvā iespēju Nacionālā Mediju
Pētījuma: Prese rezultātus analizēt kopā ar 13 Latvijas drukāto
izdevumu interneta versiju/ mājas lapu auditorijām, kas sniedz iespēju
analizēt gan kopējo izdevuma un interneta versijas sasniegto auditoriju, gan
auditoriju pārklāšanos.
Biznesa Omnibuss: mediji
2011.
gada rudens Biznesa Omnibusa pētījumā
par drukāto preses izdevumu lasīšanu un interneta resursu izmantošanu tika aptaujāti 1 002 uzņēmumu augstākā
līmeņa vadītāji un īpašnieki.
Pētījumā
tika jautāts par 81 drukāto preses
izdevumu lasīšanu un 44 interneta
resursu izmantošanu.
2011.
gadā pētījums Biznesa Omnibusa tika papildināts ar vairākiem
starptautiskiem interneta resursiem, piemēram, Facebook,
Linkedin un Twitter.
Nacionālais mediju pētījums: Radio
Nacionālā
mediju pētījuma: Radio ietvaros 2011. gadā (08/11/2010–30/10/2011) tika
aptaujāti 8 254 respondenti vecumā
no 12 līdz 74 gadiem.
2011.
gadā esam atsākuši mērīt radio stacijas Capital FM , auditoriju, kā arī,
sākot ar 2011. gada rudens periodu,
esam uzsākuši mērīt jaunās Rīgā un tās apkārtnē raidošās
radio stacijas Autoziņas.FM auditoriju.
Uzklausot
klientu ierosinājumus, 2011. gada sākumā veicām neatkarīgu Rīgā un atsevišķos Latvijas
reģionos raidošo komerciālo radio staciju monitoringu ar
mērķi izstrādāt vienotus radio staciju auditoriju apvienošanas kritērijus
Nacionālā mediju pētījuma: Radio ietvaros. Tā rezultātā šobrīd radio
staciju auditoriju apvienošana tiek balstīta uz radio stacijas
īpašnieku iesniegtās informācijas, vai viņu raidošajās frekvencēs
pārraidīto programmu jāapvieno, vai jādala atsevišķi, kā arī nepieciešamības
gadījumā, lūdzot, Nacionālās elektronisko
plašsaziņas līdzekļu padomes apstiprinājumu radio stacijas sniegtajai
informācijai.
TNS Latvia Digital
2011.
gadā esam papildinājuši esošo pētījumu klāstu ar interneta patēriņa paradumu
pētījumu TNS Latvia Digital , kura mērķis ir izzināt Latvijas iedzīvotāju
paradumus digitālajā vidē, lai iegūtās zināšanas varētu pielietot efektīvas
digitālās mārketinga stratēģijas izstrādē.
Pētījuma
ietvaros tika iegūta informācija par:
■ interneta lietošanas paradumiem kopumā (lietošanas biežums,
patērētais laiks, vieta u.c.);
■ dažādu internetā veiktu aktivitāšu regularitāti (piem., sociālo tīklu
un saziņas aktivitātes, e-pastu sūtīšana/ saņemšana, plānošanas un organizēšanas
aktivitātes u.c.);
■ interneta mobilajā telefonā lietošanas mērķiem;
■ e-komercijas izplatību un attīstības potenciālu;
■ sociālo tīklu lietošanas paradumiem;
■ dažādu vietējo un starptautisko (piem., Facebook.com , Twitter.com , Odnoklassniki.ru u.c.) interneta lapu
lietošanu;
■ interneta lietotāju segmentiem, kas veidoti, balstoties uz
iedzīvotāju ieradumiem un vērtībām digitālajā vidē.
TNS
Latvia Digital rezultāti analizējami
kopā ar Nacionālā mediju pētījuma:
Prese un patēriņa pētījuma TNS
AtlasTM rezultātiem, tādējādi nodrošinot iespēju analizēt dažādu
zīmolu esošo un potenciālo lietotāju interneta lietošanas paradumus.
Pētījuma
ietvaros tika aptaujāts 2 081
respondents vecumā no 15 līdz 74 gadiem, un tas tika veikts laikā no 2011.
gada 7. februāra līdz 2011. gada 15. maijam. Pētījumu TNS Latvia Digital plānojam veikt arī 2012. gada
pavasarī.
TNS AtlasTM
2011.
gadā pētījuma TNS AtlasTM
ietvaros tika aptaujāti 1 665
respondenti vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Pētījuma
ietvaros tika iegūta plaša informācija par:
■ 86 pārtikas produktu un dzērienu lietošanas biežumu, kā arī
681 pārtikas produktu un dzērienu zīmolu atpazīstamību un attieksmi pret
tiem;
■ 66 kosmētikas, higiēnas, sadzīves produktu un medikamentu
lietošanas biežumu, kā arī 504 kosmētikas, higiēnas, sadzīves preču un
medikamentu atpazīstamību un attieksmi pret tiem;
■ 131 veikalu, veikalu ķēžu
un tirdzniecības centru zīmoliem;
■ 238 ilgstošu lietošanas
preču un pakalpojumu zīmoliem;
■ aptuveni 70 citiem
jautājumiem par personīgo un ģimenes patēriņu un tā ieradumiem.
Uzklausot
klientu ierosinājumus, 2011. gadā pētījums tika papildināts ar jautājumiem par ātro,
mazo kredītu aizdevēju un lombardu izmantošanas biežumu, mobilo SIM karšu
skaitu, 13 dažādām produktu kategorijām, kā arī aptuveni 120 dažādiem
zīmoliem.
Šogad
pētījuma bāzes paketi klientiem bija iespēja papildināt ar sekojošām papildus iespējām:
■ starpmediju plānošana;
■ jautājumu bloks par dzīvesstilu;
■ atskaite par pārtikas produktu patēriņu Baltijas valstīs;
■ jautājumi par TV kanālu un
radio staciju atpazīstamību un attieksmi pret tiem.
Reklāmu reģistrs ADEX
2011.
gadā ir uzsākts neatkarīgs interneta reklāmas monitorings, izmantojot
starptautiski atzītu sistēmu „ TNS
Evaliant”.
Papildus
TV, radio un preses reklāmu paraugiem pieejami arī baneru paraugi.
TV
reklāmas monitoringa izlase pieaugusi līdz 16 medijiem, 2011. gadā papildināta
ar kanāliem NTV Mir Latvija, Latvijas
Mūzikas Kanāls, FOX Life, FOX Crime un National Geographic Channel.
Vides
reklāmas apkopojums papildināts ar datiem no Pilsētas Līnijas un BRKB Studio.
Radio
reklāmas apkopojums papildināts ar datiem no Latviešu Radio un Radio 101.
2011.
gada pirmajos 10 mēnešos TNS Latvia
Reklāmu reģistrs visos medijos kopā uzskaitījis vairāk nekā 2,2 miljonus reklāmas gadījumu , ko
izvietojuši vairāk nekā 5 000
reklāmdevēju.
Specializētie mediju pētījumi
TNS
Latvia mediju daļa 2011. gadā papildus iepriekš minētajiem regulārajiem
mediju pētījumiem turpina aktīvi veikt arī specializētos jeb ad hoc pētījumus
mediju klientiem.
2011.
gadā veikti vairāki padziļināti pētījumi atbilstoši televīzijas kanālu, radio
staciju, preses izdevēju, interneta resursu, kā arī vides reklāmas uzņēmumu
vēlmēm.
Arī
2012. gadā turpināsim sadarboties ar mediju klientiem, lai padziļināti pētītu un
analizētu mūsu klientiem svarīgās tēmas.
TNS Latvia arī turpmāk rūpīgi
sekos līdzi mediju tirgus un pētījumu attīstības tendencēm Latvijā un pasaulē.
Tāpat arī vienmēr esam priecīgi saņemt un uzklausīt Jūsu ierosinājumus pētījumu
attīstībai.
Mārtiņš Traubergs (Miks)
TNS Latvia mediju pētījumu lielo klientu direktors Mediju
nozares pētījumu eksperts t 67 096 300 e martins.traubergs@tns.lv
|