Uz kādiem parametriem balstīt darba devēja zīmola vadības aktivitāšu
plānošanu?
20.12.2011. „Darba devēja zīmola vadība ietver tēla
veidošanu potenciālo darbinieku prātos, liekot saprast, ka attiecīgais uzņēmums
salīdzinājumā ar citiem ir „teicama vieta, kur strādāt” /Ewing, M., professor of
Monash University, 2002/.
2011. gada novembrī ir noslēdzies Latvijas strādājošo ekspektāciju un
pievilcīgāko darba devēju tēla pētījums.
Pētījuma ietvaros tika noskaidrotas kādas ir strādājošo un topošo speciālistu
– studentu:
ekspektācijas
attiecībā uz darba devēju (privātā vai valsts sektora izvēle, karjeras
mērķi, vēlamais algas apmērs, nozare un amats, kuros vēlas strādāt);
darba
devēju izvēles kritēriji (darba saturs, uzņēmuma panākumi, noteiktās jomas
pievilcība, labas karjeras un apmācību iespējas, elastīgs darba laiks,
atalgojums u.c. kritēriju svarīgums, uzņēmuma, kurā vislabprātāk strādātu,
raksturojums un tēls);
pievilcīgāko
darba devēju Top50 (labākais darba devējs Latvijā, strādāšanas iespējas
apsvēršana, uzņēmums, kurā strādātu vislabprātāk).
Pētījuma rezultāti liecina, ka starp pievilcīgākajām nozarēm 2011.
gadā abās mērķa grupās ir transports un uzglabāšana.
Strādājošo mērķauditorijā starp pievilcīgākajām nozarēm ir arī
apstrādes rūpniecība, kā arī elektroenerģijas, gāzes, siltuma un ūdens apgāde,
kamēr studentu vidū atzīta nozare ir arī finanses un apdrošināšana, kā
arī apstrādes rūpniecība.
Pievilcīgākie darba devēji Latvijā abās mērķa grupās ir Latvenergo
un Starptautiskā lidosta „Rīga”. Strādājošo vidū starp četriem
populārākajiem darba devējiem atzīti arī Latvijas Valsts meži un
Latvijas Dzelzceļš , kamēr studentu vidū – arī Swedbank un
airBaltic Corporation.
Svarīgākie kritēriji strādājošo vidū, izvēloties darba devēju, ir
drošs un stabils darbs, darbinieku novērtēšana, uzņēmuma vadības uzticamība,
uzņēmuma sociālā atbildība un panākumi savā jomā. Savukārt studentu vidū
svarīgākie kritēriji, izvēloties darba devēju, līdzīgi kā strādājošajiem ir
drošs un stabils darbs, darbinieku novērtēšana uzņēmumā un uzņēmuma vadības
uzticamība. Papildus šiem kritērijiem studentiem svarīgas ir arī labas karjeras
iespējas.
Ja Jūs interesē, kādi ir Jūsu (Jūsu nozares) uzņēmumu rezultāti un pašlaik
aktuāla ir darba devēja zīmola vadības aktivitāšu plānošana, labprāt sīkāk
pastāstīsim par pētījuma rezultātiem un to izmantošanas iespējām.
Par pētījumu
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia strādājošo
ekspektāciju un pievilcīgāko darba devēju tēla pētījumu Latvijā veica 2011. gada
septembrī – oktobrī, aptaujājot 410 strādājošos un 500 lielāko Latvijas
augstskolu pēdējo kursu studentus.
Signe Kaņējeva
TNS Latvia lielo klientu
direktore Personāla pētījumu eksperte t 67 096 300 e signe.kanejeva@tns.lv
Māra Mileiko
TNS Latvia klientu
vadītāja Personāla pētījumu eksperte t 67 096 300 e mara.mileiko@tns.lv
|