Reklāmu skaits un lielākie reklāmdevēji 2011. gada pirmajā pusgadā
15.09.2011. Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra
TNS Latvia ir apkopojusi reklāmas apjomus 2011. gada pirmajā pusgadā -
vērtējot medijos izvietoto reklāmas apjomu pēc skaita, redzams, ka šī gada
pirmajos sešos mēnešos visās mediju grupās tas ir pieaudzis. Šajā salīdzinājumā
iekļauti tikai mediji, kuros veikta reklāmas uzskaite gan šī, gan arī pagājušā
gada pirmajā pusgadā.
Vislielākais pieaugums novērojams vidē - +32 %, kam seko TV ar +9 %
un radio reklāma ar +6 %. Domājams, ka 2011. gada otrajā pusē pieauguma
tendence saglabāsies, un arī kopā gadā visās mediju grupās būs vērojams reklāmu
skaita pieaugums.

Televīzija
2011. gada pirmajā pusgadā lielākais reklāmdevējs TV pēc kopējā noraidīto
reklāmu garuma minūtēs bija Procter &
Gamble , turklāt izvietojot par 64 % vairāk reklāmas nekā 2010. gada
pirmajā pusē. Henkel ieņem otro
vietu, lai arī savu aktivitāti TV reklāmā šogad mazinājis. Bite ierindojas trešajā pozīcijā,
nedaudz apsteidzot Tele2 . Jāņem
vērā, ka Bite šogad trīskāršojusi TV
reklāmu kopgarumu, bet Tele2 to
saglabā iepriekšējā gada līmenī.

Radio
2011. gada pirmajā pusē radio visaktīvāk reklamējušies mazumtirgotāji Maxima un Rimi - abiem gan mazinot kopējo TV
reklāmas apjomu, salīdzinot ar pagājušā gada pirmajiem sešiem mēnešiem (Maxima -4 % un Rimi -27 %).

Avīzes
Avīzēs pirmo vietu ieņem Prisma
Peremarket , kopā 2011. gada pirmajā pusgadā izvietojot vairāk nekā 63
tūkstošus kvadrātcentimetru reklāmas. Air
Baltic , kas ieņem trešo pozīciju ir vienīgais no TOP5 reklāmdevējiem, kas
vērā ņemami samazinājis savu avīžu reklāmas apjomu.

Žurnāli
2011. gada pirmos sešus mēnešus žurnālos aktīvi reklamējies Procter & Gamble , palielinot savas
reklāmas apjomu par 40 % salīdzinājumā ar 2010. gada pirmo pusgadu un
sasniedzot vairāk nekā 128 tūkstošu kvadrātcentimetru kopējo reklāmas laukumu.
Otrajā vietā - Baltkom , kas gan
šogad aizņēmis par 5 % mazāku kopējo reklāmas laukumu. TOP piektajā vietā
nokļuvis Elkor , vairāk nekā
dubultojot savu reklāmas apjomu – līdz 50 tūkstošiem cm2.

Vide
Vidē visplašāk 2011. gada pirmajā pusgadā reklamējies Tele2 , tiesa gan aizpildīts par
2 % mazāks kopējais reklāmu laukums nekā 2010. gada pirmajos sešos mēnešos.
Vides reklāmas TOP5 iekļuvuši vēl divi mobilie operatori - LMT trešajā vietā ar 59 % pieaugumu
un Bite ceturtajā pozīcijā ar
+12 %.

Mediju izlase
13 TV kanāli
1BM, 3+, LNT, LTV1, LTV7, NTV Mir Latvija, OE, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta
Baltija, TV3, TV5 Riga, TV6.
15 radio stacijas
Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latviešu Radio,
Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio 101,
Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.
26 avīzes
5 min (lat, rus), 7 Sekretov (rus), B&B Banki & Finansi (rus),
B&B Otdih (rus), B&B Zdorovje (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas
(rus), DB Auto, Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus),
MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Reklama.lv (rus), Rīgas
Santīms (rus), Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Subbota (rus), Tava Programma,
Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma,
TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).
85 žurnāli
36,6C, Auto Bild Latvija, B&B Plus (rus), Biznes & Referent (rus),
Būvēt, Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dari Pats bibliotēka, Dārza
Pasaule, Dārza Pasaule bibliotēka, DB Impulss, Deko, Detki.lv, Dienas Bizness
& Lietišķā Diena, Digital Times (rus), Doctus, FHM, Forbes, GEO, Ieva, Ievas
Māja, Ievas Māja Pavasaris Dārzā, Ievas Stāsti, Ievas Stāsti Latvijas vietu
stāsti, Ievas Veselība, Ievas Veselība pielikums, Ievas Virtuve, Ilustrētā
Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ilustrētā Zinātne
bibliotēka, Ir, Izklaide TV, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Kas Jauns
speciālizlaidums, Klubs, Latvijas Architektūra, Latvijas Ārsts, Latvijas
Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L'Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus),
Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Mazulis, Men's Gadgets
(rus), Mūsmājas, Mūsmāju bibliotēka, Next, Otkrito (rus), Otkrito
speciālizlaidums (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron
(rus), Playboy, Praktiskais Latvietis, Privātā Dzīve, Privātā Dzīve Slavenību
Top Kokteilis, Railway Outlook, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, Santa VIP,
SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, Una, Una Stila un skaistuma
ABC, Vakara Ziņas, Vakara Ziņas+, Veselība, Veselība bibliotēka, Vip Lounge
(rus), ŽZL (rus).
7 vides mediji
Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas,
Remora, Tilts Media.
Oskars Rumpēters
TNS Latvia Adex vecākais
klientu vadītājs Reklāmas nozares pētījumu eksperts t 67 096 300 e
oskars.rumpeters@tns.lv
|