Tikai 4 % Latvijas iedzīvotāju nav domājuši par to, ko nozīmē videi
draudzīgi iepakojumi
15.09.2011. Pašā vasaras izskaņā, tikai dažas dienas pirms
jaunā mācību gada sākuma, Latvijā atgriezās karstā vasara, dažviet pat
sasniedzot +30 grādus. Varēja paspēt vēl izbaudīt pēdējo peldi, jautrā kompānijā
pie dabas izbaudīt pēdējo omulīgi silto pikniku, pēc kura paliek jaukas atmiņas
un apskatāmas fotogrāfijas ar smaidīgiem un laimīgiem cilvēkiem. Bet siltā,
rudenīgā pastaigā pa mežu paveras bēdīga aina - ir redzami šo atpūtnieku
atstātie atkritumi – iepirkumu maisiņi, pārtikas produktu iepakojumi, PET
pudeles, kartona kastes u.c.
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia veica aptauju, kurā
vēlējāmies uzzināt, kāda ir iedzīvotāju attieksme pret videi draudzīgiem
iepakojumiem. Visbiežāk Latvijas iedzīvotāji par „videi draudzīgu iepakojumu”
uzskata tādu, kas izgatavots no materiāla, kas dabā sadalās (84 %), kas ir
otrreiz pārstrādājams materiāls (53 %), kā arī tādu, ka nav kaitīgs cilvēka
veselībai (41 %).

Pētījumā tika noskaidroti iedzīvotāju viedokļi par dažādiem ar videi
draudzīgiem iepakojumiem saistītiem jautājumiem. Tā, piemēram, starp dažādām
preču kategorijām respondentiem vismazāk svarīgi vai iepakojums ir videi
draudzīgs, ja tiek iegādātas skaistumkopšanas preces (7 %), bezalkoholiskie
dzērieni (17 %) un medikamenti vai higiēnas preces (18 %).
Šīs un vēl vairākas citas pētījumā iegūtās atziņas uzņēmumiem var palīdzēt
veidot komunikāciju ar patērētājiem, jo videi draudzīga iepakojuma loma preču
iegādē ir būtiska vairāk kā pusei Latvijas iedzīvotāju.
Par pētījumu
Pētījumu tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia veica laikā
no 2011.gada 23. augusta līdz 25. augustam, ar interneta starpniecību visā
Latvijā aptaujājot 900 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no
18 līdz 55 gadiem.
TNS Latvia pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski
aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota
balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu
organizēšanā TNS Latvia stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju
izlašu veidošanā un veikšanā.
TNS Latvia klientu atbalsta vadītāja Patērētāju uzvedības pētījumu
eksperte t 67 096 300 e anna.palsane@tns.lv
|