Digitālās komunikācijas ietekme uz uzņēmuma reputāciju
16.06.2011. Digitālā „dzīve” ir tik ļoti attīstījusies, ka
vairs tikai retais apgalvo, ka tā ir noslēgta vide un tajā notiekošais – sarunas
sociālajos medijos, raksti un komentāri blogos utt. – „dzīvo” savu atšķirīgu
dzīvi no uzņēmuma vai zīmola.
Uzņēmumiem ir svarīgi saprast, ka reputācija, kas veidojas digitālā
vidē, nav virtuāla reputācija, un tai ir arvien lielāka ietekme uz zīmola kopējo
korporatīvo reputāciju.
Iedomājaties uzņēmumu, kurā strādājat vai kurā gribētu strādāt. Ko Jūs par šo
uzņēmumu varat izlasīt internetā? Iespējams kāds laikraksts internetā ir
publicējis interviju ar uzņēmuma vadību, iespējams uzņēmums savā facebook.com
lapā ir pastāstījis par jaunu sponsorēšanas projektu, tai pat laikā kāds
neapmierināts klients ir ierakstījis pretenziju sūdzību portālā, kāds savukārt
ir paslavējis tā sniegtos pakalpojumus twitter.com un vēl kāds ir savā blogā
dalījies ar iespaidiem par apkalpošanas ātrumu, utt.

Informācijas plūsma digitālajā vidē ir milzīga, un bieži vien uzņēmumi pat
neapzinās, kas un cik daudz digitālajā vidē par tiem tiek runāts. Šāda neziņa
vai reizēm pat nevēlēšanās iedziļināties digitālajā pasaulē var radīt nopietnus
draudus uzņēmuma kopējai reputācijai un līdz ar to arī attīstībai.

Tomēr līdztekus digitālās korporatīvās reputācijas draudiem uzņēmuma
attīstību iespējams pat vēl vairāk var kavēt neizmantotās iespējas –
digitālā vide ir kā paralēlā pasaule, kurā zīmolam ir lieliskas
iespējas kļūt par personību un veidot ciešas attiecības ar patērētāju gan
digitālajā vidē, gan ārpus tās.

Kā vadīt korporatīvo reputāciju digitālajā vidē, lai tā veicinātu zīmola
kopējo reputāciju?
Lai neapjuktu informācijas gūzmā un neapmulstu no tā, ko uzskatīt par
draudiem zīmolam, kādas iespējas izmantot un kādas varbūt tomēr nē, nepieciešams
veidot strukturētu pieeju korporatīvās reputācijas vadībai digitālajā vidē.
Tikai apzinot informāciju, kas tiek izplatīta par zīmolu vai uzņēmumu un
izvērtējot tās ietekmi uz zīmola reputāciju, iespējams izstrādāt konkrētu un
nekļūdīgu rīcības plānu korporatīvās reputācijas vadībai.

Lai vadītu korporatīvo reputāciju digitālajā vidē, TNS ir izstrādājis
ieteicamo digitālās korporatīvās reputācijas izpētes komplektu, kas sevī ietver
visus trīs korporatīvās reputācijas vadības posmus un kalpo kā
lielisks palīgs zīmola korporatīvās reputācijas veidošanā.


Iepazīties
ar TRI*M korporatīvās reputācijas metodoloģiju var rakstā par 2009.gada
nogalē veikto korporatīvās reputācijas mērījumu finanšu un tehnoloģiju
nozarēs.

Plašāk par TNS
Latvia Digital segmentāciju Latvijā lasiet ŠEIT! Savukārt par
TNS Latvia 2011.gada pavasarī veikto pētījumu TNS
Latvia Digital ŠEIT!
Ja arī Jūs interesē digitālās komunikācijas ietekme uz uzņēmumu vai zīmolu,
sazinieties ar mums!
Inta Priedola
TNS Latvia vecākā klientu vadītāja Reputācijas izpētes eksperte t
67 096 300 e inta.priedola@tns.lv
|