Kas un cik daudz iegulda reklāmā internetā?
18.04.2011. Internets joprojām ir strauji augošs gan tajā
iegūstamā satura apjomā, gan tā auditorijas lielumā. Latvijā pēdējo piecu gadu
laikā regulāro interneta lietotāju skaits pieaudzis gandrīz divkārši. TNS Latvia regulāri veikto pētījumu
rezultāti liecina, ka 2006. gada ziemā pēdējo 7 dienu laikā internetu bija
lietojuši tikai 32 % Latvijas iedzīvotāju, savukārt, 2010. gada rudenī šis
rādītājs bija jau 61 %. Protams, ka pieaugoša auditorija piesaista arī
lielāku reklāmdevēju interesi. Pirms pieciem gadiem investīcijas interneta
reklāmā bija vien 4 % no kopējā reklāmas tirgus. Pagājušajā gadā interneta
reklāmas tirgus daļa bija pieaugusi jau līdz 13 %, ieņemot 2. pozīciju aiz
TV.

Kādi reklāmdevēji un kuros interneta medijos iegulda aizvien vairāk?
Šis jautājums šogad ir
svarīgāks nekā jeb kad iepriekš un paredzams, ka tā nozīme kļūs arvien
aktuālāka.
Dati par interneta reklāmas
tirgus apjomu ir nepieciešami un tos ir iespējams iegūt. Tirgus, sociālo un
mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia
jau vairāk nekā divpadsmit gadus nodrošina neatkarīgu un tirgus dalībnieku
atzītu reklāmas uzskaiti par TV, avīžu un žurnālu reklāmu apjomiem, kā arī
mediju iesniegto reklāmas datu apkopošanu par radio un vides reklāmu. Neatkarīgu
reklāmas monitoringu iespējams veikt arī internetā, izmantojot starptautiski
atzītu TNS Evaliant sistēmu.
TNS Evaliant sistēma piedāvā interneta
banneru reklāmas automātisku monitoringu. Šī sistēma ir izstrādāta ASV un šobrīd
tiek izmantota reklāmas tirgus datu sagatavošanai arī Kanādā, Ķīnā, Francijā,
Dānijā, Ungārijā un citās valstīs. Latvijā kopš 2011. gada sākuma testa režīmā
tiek veikts neatkarīgs monitorings nozīmīgākajās Latvijas interneta lapās. Datu
ieguves serveri veic interneta lapu pārlūkošanu un saglabā visus fiksētos
bannerus gan attēlu, gan flash formātā. Visas lapas katru dienu tiek apmeklētas
vairākkārtīgi, kā arī katrā apmeklējuma reizē lapas saturs tiek daudzkārtīgi
pārlādēts, lai nodrošinātu pēc iespējas precīzāku izvietoto banneru (īpaši
rotējošo) atrašanu.
Iegūtos datus apstrādājot TNS Latvia Reklāmu reģistra
speciālistiem, ātrā termiņā būs iespējams sagatavot pilnīgu pārskatu par
interneta lapās redzamo reklāmu saturu, skaitu un cenām. Vēl precīzākai uzņēmumu
reklāmas aktivitāšu analīzei būs pieejami arī interneta reklāmu paraugi. Notiek
pārrunas ar tirgus dalībniekiem un, ja TNS Evaliant tiks akceptēts, būs
iespējams nodrošināt Latvijas reklāmas tirgu ar neatkarīgiem, regulāriem un
precīziem datiem par reklāmdevēju aktivitāti internetā.
Jums būs iespēja atklāt, kas, cik daudz un kur iegulda interneta
reklāmā!
Oskars Rumpēters
TNS Latvia Adex vecākais
klientu vadītājs Reklāmas nozares pētījumu eksperts t 67 096 300 e
oskars.rumpeters@tns.lv
|