Vai Jūs zināt sava uzņēmuma attīstības iespējas ārpus Latvijas?
18.04.2011. Atrodoties ārzemēs, lielākoties esmu pārņemta ar
pozitīviem iespaidiem un lietām, kas atšķiras no ierastajām Latvijā, tomēr
atzīšos – vienmēr ir arī lietas, kas no „mājām” pietrūkst – reizēm tā ir
laipnāka apkalpošana, reizēm garšīgāka maize, reizēm ātrāks internets vai kas
cits. Lai arī esam neliela valsts, tomēr ir ļoti daudz lietas, ko ārzemnieki no
mums varētu mācīties vai aizgūt.
Tieši tādēļ esmu pārliecināta, ka Latvijas uzņēmumiem attīstības
iespējas eksporta tirgos ir plašas un tās noteikti ir jāizmanto. Tā kā
eksporta tirgu iekarošana ir nopietns attīstības lēmums, es ieteiktu to balstīt
uz stratēģisku pieeju mārketingam, nevis paļauties uz teicienu „Kas neriskē, tas
nedzer šampanieti”.
Lai uzsāktu veiksmīgu eksporta tirgu apgūšanu, sāciet ar trīs jautājumu
izzināšanu:
Cik
liels ir Jūsu uzņēmuma un tā produktu/ pakalpojumu attīstības
potenciāls? Cik ļoti klienti ir pieķērušies konkrētās valsts esošajiem
tirgus spēlētājiem un cik viņi ir atvērti jaunam, no Latvijas nākušam zīmolam
tirgū?
Kas
šobrīd trūkst tirgū? Kādi pilnveidojumi nepieciešami esošajiem tirgus
piedāvājumiem? Kādi faktori ir svarīgi un kādas vajadzības apmierina
esošie tirgus piedāvājumi un kādas vajadzības šobrīd netiek pilnībā vai daļēji
apmierinātas? Kādas vajadzības zīmols varētu apmierināt?
Kā
veidot efektīvu komunikāciju ar jaunam produktam atvērtajiem
patērētājiem? Kādus komunikācijas kanālus izmantot? Kā piesaistīt
patērētāju Jūsu zīmolam ne tikai racionālā, bet arī emocionālā līmenī? Kādas ir
potenciālās eksporta valsts patērētāju uztveres īpatnības?
Lai gūtu atbildes uz iepriekšminētajiem jautājumiem, Jums vajag tikai
sazināties ar TNS Latvia – mēs atadīsim piemērotāko risinājumu Jūsu vajadzībām
un kopīgi ar konkrētās valsts kolēģiem veiksim pilnu pētījuma procesu, kā
rezultātā ne tikai iedosim Jums datus par situāciju, bet sniegsim arī
rekomendācijas, kā tieši ienākt un veicināt uzņēmuma attīstību konkrētajā
valstī.
Turklāt, tā kā TNS tīkla kompānijas ir vairāk nekā 80 valstīs, tad izpētīt
varam visdažādākos attīstības virzienus – gan šai, gan otrpus okeānam.
Izpētiet attīstības iespējas ārpus Latvijas! Gūstiet panākumus!
Līga Aizkalniete
TNS Latvia klientu atbalsta vadītāja Sabiedrības uzvedības pētījumu
eksperte t 67 096 300 e liga.aizkalniete@tns.lv
|