Uzticēšanās un entuziasma loma klientu attiecībās
18.04.2011. Ilggadīgie TNS pētījumi klientu attiecību
pārvaldībā ar TRI*M metodoloģiju atklāj, ka uzticēšanās un entuziasms ir
nozīmīgas dimensijas, veidojot noturīgas un emocionāli spēcīgas klientu
attiecības. Klientu uzticēšanās un entuziasms bieži vien ilgstošā sadarbībā ir
tikpat svarīgi aspekti kā apmierinātība un lojalitāte.
Apple piemērs veiksmīgām klientu attiecībām ilgtermiņā
Pēc tam, kad bija pārdevis vairāk nekā 25 miljonus iPhone 2009.gadā, vairāk
nekā 250 miljonus iPod kopš 2001.gada un 10 miljardus dziesmu iTunes, Apple
nesen uzstādījis jaunus rekordus. 2010.gada pirmajā ceturksnī atsevišķām
produktu līnijām - iPhone tika reģistrēts 90 % pārdošanas apjomu pieaugums
salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, ar šādam pārdošanas apjoma pieaugumam
sekojošu neplānotu peļņas pieaugumu.
Apple veiksmes pamatnosacījums ir spēja radīt spēcīgas emocionālās saiknes ar
saviem klientiem. Un, iepriekšminētie Apple dati apliecina, ka entuziasms un
iedvesma ir nozīmīgi veiksmes faktori, kas uzņēmumam atmaksājas - nodrošina
labus finansiālos rādītājus un izaugsmi.
Uzticēšanās un entuziasma loma

Uzticēšanās
ir pamata dimensija, kam vajadzētu būt jebkuru attiecību starp klientu un
piegādātāju pamatā.
Klientu uzticēšanās ir pamatnosacījums veiksmīgai klientu attiecību vadībai.
Uzņēmumos ar vāju klientu noturību, uzticēšanās darbojas kā
aizsargmehānisms, kas neļauj klientiem mainīt piegādātāju pēc negatīvas
pieredzes.
Entuziasms
sniedz būtiskas konkurētspējas priekšrocības sadarbībā ar klientiem un jaunu
klientu piesaistē, un tas ir raksturīgs izciliem uzņēmumiem.
Uzņēmumos ar augstu vai ļoti augstu klientu noturības līmeni parasti ir
raksturīga augsta uzticēšanās klientu vidū. Šādos uzņēmumos, meklējot jaunas
iespējas un konkurētspējīgās priekšrocības, ir būtiski domāt jau par lielāku
klientu emocionālo pieķeršanos un iesaistību, sadarbojoties ar uzņēmumu. Šādos
uzņēmumos klientu attiecību pārvaldībā jaunas sadarbības iespējas paveras,
veidojot klientos entuziasmu.
Tas ļauj nodalīt uzņēmumus ar labu klientu pieredzes pārvaldību no uzņēmumiem
ar izcilu klientu pieredzes pārvaldību. Ja uzņēmumi spēj ne tikai nodibināt
uzticību savos klientos kā pamata priekšnosacījumu, bet arī piepildīt savus
klientus ar entuziasmu, tie var baudīt daudz plašākas šķērspārdošanas
(cross-selling) un papildu pārdošanas iespējas. Tomēr entuziasms var
būt efektīvs tikai tad, ja pastāv noturīgs klientu attiecību pamats.
Kā novērtēt klientu emocionālo pieķeršanos uzņēmumam? Kā to vadīt?
Domājot par klientu uzticēšanos un emocionālo pieķeršanos uzņēmumam, aktuāls
kļūst jautājums par to, kā uzņēmumiem ne tikai ļaut saprast šo emocionālo saikni
ar saviem klientiem, bet arī novērtēt to tirgus izpētes nolūkiem.
Lai novērtētu savu klientu emocionālo attiecību ciešumu, TNS saviem klientiem
piedāvā izmantot TRI*M™ klientu noturības metodoloģiju, kas ļauj vienoti
analizēt un vadīt (nospraust turpmākos mērķus) visus klientu attiecību
pārvaldībā būtiskajos rādītājos - apmierinātība, lojalitāte, noturība un
uzticēšanās, un entuziasms.
Pievienojot savos klientu noturības pētījumos emocionālo attiecību ciešuma
mērījumu TRUSTPlus, iegūsiet inovatīvu
pieeju klientu noturības mērījumos, kas ļaus Jums precīzāk izstrādāt
klientu attiecību vadības stratēģiju un būt atšķirīgiem no konkurentiem.

TRUSTPlus analīze piemērojama uzņēmumiem ar
dažādu pieredzi klientu attiecību vadībā – gan uzņēmumiem ar mazāku
pieredzi, gan uzņēmumiem ar ilggadīgu un veiksmīgu pieredzi klientu attiecību
vadībā.

Noskaidrojiet, cik emocionāli ciešas ir jūsu un klientu attiecības –
cik augsta ir klientu uzticība un vai jūsu klienti ir jūsu biznesa
virzītājspēks ilgtermiņā, un balstiet savu klientu attiecību vadību uz
klientu uzticību un entuziasmu.
Inta Priedola
TNS Latvia vecākā projektu vadītāja Reputācijas izpētes eksperte t 67
096 300 e inta.priedola@tns.lv
|