Latvijas mediju reklāmas tirgus 2010. gada pirmajos sešos mēnešos
07.09.2010. 2010. gada pirmajā pusē mediju reklāmas apjomos
saglabājušās pagājušā gada tendences. TV ir straujāk pieaugošais reklāmas
apjoms, kopējam reklāmas garumam palielinoties par 20 %, salīdzinājumā ar
2009. gada pirmo pusgadu. Avīzēs, savukārt, novērojams lielākais kritums - šajā
periodā reklāmas apjoms pēc kopējā aizņemtā laukuma sarucis par 19 %.
Skaitot visu veidu mediju reklāmas kopā, 2010. gada pirmajā pusgadā joprojām
visvairāk reklamētā nozare ir mobilie sakari, kas saglabā līderpozīciju,
neskatoties uz reklāmu skaita samazinājumu par 19 % pret 2009. gada pirmo
pusi. No TOP10 nozarēm lielāko kritumu piedzīvo zāļu nozare, kopējam reklāmu
skaitam samazinoties par 34 %. Lielākais pieaugums redzams alkoholisko
dzērienu nozarē, kurā šī gada pirmajos 6 mēnešos medijos izvietots par 67 %
vairāk reklāmu, sasniedzot 55 tūkstošus reklāmas gadījumu. Kopumā lielāko nozaru
reklāmas apjoms saglabājies ļoti stabils, pieaugot par 1 %.

Lielākais reklāmdevējs pēc kopējā reklāmu skaita medijos ir bijis Tele2 , izvietojot vairāk nekā 63
tūkstošus reklāmu, kas ir par 2 % vairāk nekā pagājušā gadā. No 10
lielākajiem reklāmdevējiem visstraujāko pieaugumu piedzīvojis Henkel , kas šogad savu reklāmu skaitu
palielinājis par 176 %. Tikai 4 no TOP10 reklāmdevējiem šogad
samazinājuši medijos izvietoto reklāmu skaitu - Rimi , Bite , LMT un Maxima . Kopumā šī gada janvārī – jūnijā
medijos izvietots par 6 % vairāk reklāmu nekā 2009. gada pirmajos 6
mēnešos.

Televīzijā pēc kopējā noraidīto reklāmas minūšu skaita lielākie reklāmdevēji
šī gada pirmajā pusē bija Henkel , Procter & Gamble un Tele2 . Henkel , ievērojami palielinot savu
produktu reklāmas apjomu, sešos mēnešos kopā noraidītas vairāk nekā 250 stundas
TV reklāmu. Turklāt tikai viens no 10 lielākajiem reklāmdevējiem TV ir
samazinājis savu reklāmu kopējo raidlaiku.

Avīzēs, ievērojami apsteidzot 2. un 3. vietā esošos Cenuklubs.lv un Prisma Peremarket , lielākais
reklāmdevējs pēc kopējā reklāmu laukuma ir bijis AirBaltic , izvietojot vairāk nekā 52
tūkstošus kvadrātcentimetru reklāmas. Šogad 10 lielākie avīžu reklāmdevēji
aizņēmuši par 1 % mazāku kopējo reklāmas laukumu nekā 2009. gada pirmajā
pusgadā.

Žurnālos notikusi reklāmas apjoma līderu maiņa. Šī gada pirmajos 6 mēnešos
vislielāko laukumu aizņēmušas Procter
& Gamble reklāmas, uz 2. vietu atvirzot 2009. gada pirmās puses lielāko
reklāmdevēju L’Oreal . 3. vietu ar
11 % reklāmas laukuma pieaugumu ieņem Unilever . Kopējais 10 lielāko žurnālu
reklāmdevēju izvietoto reklāmu laukums pieaudzis par 20 %, sasniedzot
gandrīz 500 tūkstošus kvadrātcentimetru.

Radio lielākajiem reklāmdevējiem klājies vislabāk, jo pēc kopējā reklāmu
garuma TOP10 reklāmdevēji 2010. gada pirmajā pusē radio ievietojuši par
30 % vairāk reklāmas nekā 2009. gada pirmajos 6 mēnešos. Radio reklāmā
dominē mazumtirdzniecības sfēra, lielākais reklāmdevējs ar 2 938 minūtēm
radio reklāmas kopgaruma ir Rimi .
Otrajā vietā, atpaliekot tikai par 84 minūtēm, ierindojas Maxima . Savukārt 4., 5. un 6. vietu
ieņem, attiecīgi, Rautakesko , Cenuklubs.lv un Depo DIY .

Vidē vislielākos reklāmas laukumus šī gada pirmajā pusgadā aizņēmuši mobilie
operatori. Tele2 ieņem 1. vietu ar
kopējo vides reklāmas platību vairāk nekā 200 tūkstoši kvadrātmetru. 2. un 3.
vietā atrodas Bite un LMT . Pavisam kopā šogad vidē tikusi
izvietota reklāma vairāk nekā 1,8 miljonu kvadrātmetru platībā.

Pētījumā iekļauto mediju izlase
TV kanāli
3+, LNT, LTV1, LTV7, OE, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3,
TV5 Rīga, TV6.
Avīzes
5 min (lat, rus), 7 Sekretov (rus), B&B Banki & Finansi (rus),
B&B Zdorovje (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), Diena, Dienas
Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā
Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Reklama.lv (rus), Rīgas Santīms (rus), Subbota (rus),
Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas
Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).
Žurnāli
36,6C, Auto Bild Latvija, B&B Plus (rus), Būvēt, Cosmopolitan, Dari Pats,
Dārza Pasaule, Dārza Pasaule bibliotēka, DB Impulss, Deko, Detki.lv, Dienas
Bizness & Lietišķā Diena, Digital Times (rus), Doctus, FHM, Forbes, GEO,
Ieva, Ievas Māja, Ievas Māja Pavasaris Dārzā, Ievas Stāsti, Ievas Stāsti
Latvijas vietu stāsti, Ievas Veselība, Ievas Veselība pielikums, Ilustrētā
Junioriem, Ilustrētā Latvijas Zinātne, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā
Zinātne, Izklaide TV, Jaunais Bizness, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas
Architektūra, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (rus),
L'Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta,
Marta (rus), Mazulis, Men's Gadgets (rus), Mūsmājas, Mūsmāju bibliotēka, Next,
Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Privātā
Dzīve, Privātā Dzīve Slavenību Top Kokteilis, Railway Outlook, Rīgas Laiks,
Rīgas Viļņi, Santa, Santa VIP, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze,
Šūpulītis, Una, Una Stila un skaistuma ABC, Vakara Ziņas, Veselība, Vip Lounge
(rus), ŽZL (rus).
Radio stacijas
Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1,
Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio Skonto, Radio SWH,
Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.
Vides mediji
Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Remora, Tilts
Media.
Oskars Rumpēters
TNS Latvia Adex vecākais
klientu vadītājs Reklāmas nozares pētījumu eksperts t 67 096 300 e
oskars.rumpeters@tns.lv
|