Ārpakalpojumu izmantošanas nākotnes perspektīvas
07.09.2010. 2010.gada pavasarī TNS Latvia veiktajā pētījumā par biznesa
ārpakalpojumu izmantošanu redzams, ka lielākā daļa Latvijas uzņēmumu izmanto
ārpakalpojumus. Biežāk uzņēmumi izmanto finansu procesu vadības pakalpojumus
(55 %), IT pakalpojumus (33 %), kā arī citus biznesa pakalpojumus
(kopumā 82 %).
Ārpakalpojumu izmantošana

Turklāt tie uzņēmumi, kas izmanto ārpakalpojumus, visbiežāk izmanto dažāda
veida ārpakalpojumus – parasti vienlaikus tiek izmantoti vismaz divi
ārpakalpojumu veidi. Plašāk par pētījuma rezultātiem lasiet Tava
Neredzamā Sabiedrotā 24.numurā.
Tas nozīmē, ja uzņēmums piedāvā savus pakalpojumus kā ārpakalpojumu
sniedzējs, tam ir svarīgi apdomāt, tieši kādas pakalpojumu komplektācijas
uzņēmums varētu piedāvāt. Protams, ja resursi atļauj, uzņēmums pats var
paplašināt savu piedāvājumu, bet tikpat labi to var īstenot, piesaistot
sadarbības partnerus.
Starp uzņēmumu, kas izmanto ārpakalpojumus, biežāk minētajām komplektācijām
ir:
finansu
procesu vadība + apdrošināšanas brokeru pakalpojumi;
finansu
procesu vadība + reklāmas izveides un izvietošanas pakalpojumi;
apdrošināšanas
brokeru pakalpojumi + juridiskie pakalpojumi.
Tomēr izmantoto ārpakalpojumu komplekti ir atšķirīgi pēc dažādiem uzņēmumus
raksturojošiem parametriem tādiem kā nozare, reģions, uzņēmuma lielums,
apgrozījums u.c.
Šāda dažāda spektra pakalpojumu sniegšana ir izdevīga visām iesaistītajām
pusēm. Pakalpojumu lietotājiem tas atvieglo ikdienas darbu un komunikāciju, jo
ir vienkāršāk sazināties ar viena uzņēmuma pārstāvi, nevis ar vairākiem
vienlaicīgi. Tāpat izdevīgi ir arī ārpakalpojumu sniedzējiem – paplašinās tirgus
niša, kuru var aptvert, kā arī, piesaistot sadarbības partnerus, iegūt no „
cross selling ”, kad vienlaikus klientiem piedāvā ne tikai savus
pakalpojumus, bet nepieciešamības gadījumā arī pakalpojumus, ko piedāvā
sadarbības partneri. Tas viss nenoliedzami palīdz uzņēmumiem veiksmīgāk
darboties un nostiprināties tirgū.
Vienlaikus ārpakalpojumu sniedzējiem ir jādomā par kvalitatīvu pakalpojumu
sniegšanu, kā arī zinošiem un kompetentiem darbiniekiem – jo uzņēmums, domājot
par resursu taupīšanas iespējām un apsverot ārpakalpojumu sniedzēju izmantošanu,
vēlēsies saņemt pakalpojumu, kas būs ieguldītās cenas vērts. Pretējā gadījumā
uzņēmums, vienreiz izmēģinot ārpakalpojumu un nesaņemot atbilstošas kvalitātes
sniegumu, meklēs citus veidus, kā risināt resursu ekonomēšanas vajadzību –
izvēlēsies citu ārpakalpojumu sniedzēju vai mēģinās mobilizēt savus uzņēmuma
resursus.
Domājot par ārpakalpojumu nākotnes perspektīvu, jāatzīmē, ka redzams neliels
samazinājums pakalpojumu izmantošanā, kas norāda uz to, ka tirgus spēlētājiem
sevišķi liela vērība jāpievērš savam pozicionējumam un komunikācijai ar
esošajiem un potenciālajiem klientiem, jo, samazinoties tirgus apjomam,
viennozīmīgi palielināsies konkurence. Un savstarpējā sadarbība, kā arī
mērķtiecīga darbība var palīdzēt pēc iespējas labāk parādīt sevi šai konkurences
cīņā.
Ja vēlaties uzzināt, kas izmanto ārpakalpojumus un kādas ir pašreiz biežāk
izmantoto ārpakalpojumu kombinācijas Jūs interesējošajā nozarē, kā arī kāds ir
nākotnes potenciāls konkrētiem pakalpojumiem, sazinieties ar mums!
Dace Zolberga
TNS Latvia klientu vadītāja Sabiedrības uzvedības pētījumu eksperte t
67 096 300 e dace.zolberga@tns.lv
|