No zīmola mīlēšanas līdz izaugsmei ir viens solis – tikai kurp tas
jāsper?
07.09.2010. Rudens ir ražas novākšanas laiks, savukārt
Latvijas zīmoliem tas ir patērētāju mīlestības noskaidrošanas laiks. Šogad
DDB ikgadējais Mīlētāko zīmolu tops notiek sadarbībā ar
TNS Latvia un attiecīgi tas ir ieguvis vairākus jauninājumus: papildus
zīmolu mīlēšanai un ietekmīgumam, šogad esam noskaidrojuši arī to
pievilcību un attīstības potenciālu.
Mīlestība un potenciāls
Šogad Latvijas Mīlētāko zīmolu
topu esam veidojuši tā, lai zīmolu turētāji un vadītāji varētu iegūt ērti
pārskatāmu informāciju par būtiskākajiem zīmola parametriem:
Zīmola
mīlēšana un pozīcija Mīlētāko zīmolu topā, t.sk. arī savā kategorijā.
Zīmola
ietekmīgums.
Zīmola
unikalitāte, kvalitāte, izdevīgums, asociēšana ar sevi.
Zīmola
atpazīstamība un pievilcīgums.
Zīmola
spēks prātā un tirgū jeb kuri faktori – emocionālie vai racionālie – vairāk
virza zīmolu.
Zīmola
lietošana (t.sk. pamata zīmols) un tā lietotāju piesaistība.
Zīmola
potenciāls jeb iespēja piesaistīt jaunus lietotājus.
Zīmola
esošo un potenciālo lietotāju dzīvesstils un vērtības.
Zīmola
esošo un potenciālo lietotāju sociāli demogrāfiskais profils un patēriņa
ieradumi.
Zīmolu izpēte ir veikta, apvienojot DDB zīmolu vērtības pētījumu Brand Capital™ un TNS zīmolu snieguma mērījumu Conversion Model™, kuru vairāki Latvijas uzņēmumi
jau ir atzinīgi novērtējuši un pielieto zīmolu konkurētspējas noteikšanai un
vadībai. Turklāt Mīlētāko zīmolu topa
ietvaros ir aptverti vairāki simti zīmolu no dažādām kategorijām, kas ļauj veikt
zīmolu salīdzināšanu arī starp kategorijām, kas ir īpaši noderīgi situācijā, ja
viens zīmols „darbojas” vairākās kategorijās. Kā tas, piemēram, ir zīmolam Lido gaļas izstrādājumu un ātro uzkodu
kategorijās. Tāpat var skatīties arī zīmolu izmantošanu saistītajās kategorijās,
piemēram, kādi ir konkrētā mobilo sakaru pieslēguma veidu lietotāju iecienītākie
mobilo telefonu zīmoli – vai tā ir Nokia vai tomēr kāds cits zīmols.
Mīlētāko zīmolu tops kopā ar
patērētāju piesaistības zīmoliem mērījumu sniegs atbildes uz katram zīmola
vadītājam tik būtiskiem jautājumiem:
Kādas
ir mana zīmola pašreizējās pozīcijas? Cik tas ir spēcīgs attiecībā pret
konkurējošiem zīmoliem?
Kas
virza tirgū manu zīmolu – jūtas vai aprēķins? Vai to virza spēks prātā
(emocionālais pievilcīgums) vai spēks tirgū (racionālie pieprasījuma un
piedāvājuma faktori)?
Cik
noturīgi ir mana zīmola lietotāji? Cik liels ir risks tos zaudēt konkurējošiem
zīmoliem? Un cik mans zīmols var pārvilināt no konkurējošiem zīmoliem? Kāda būs
kopējā zaudēto-iegūto lietotāju bilance?
Kuru
attiecību vadības stratēģiju izvēlēties – noturēt zīmola esošos lietotājus vai
tomēr censties iekarot jaunus? Kā man uzrunāt esošos un potenciālos zīmola
lietotājus – kādas ir viņu vērtības, dzīvesstils, kas viņi vispār ir, kur viņus
atrast?

Zīmolu skaits - šogad dubultā
Latvijas Mīlētāko zīmolu topā ir papildināts ne tikai saturs, bet
arī zīmolu skaits – šogad esam gandrīz dubultojuši zīmolu skaitu un nu tas
aptver 622 zīmolu no 49 kategorijām, sākot no ikdienas patēriņa un pārtikas
precēm un beidzot ar aviokompānijām un datortehnikas zīmoliem.


Turklāt, tā kā pētījumā ir izmantots TNS patērētāju piesaistības
zīmoliem mērījums Conversion
Model™, tas paredz, ka katrā kategorijā ir jāaptver vismaz 80 %
tajā darbojošos zīmolu. Līdz ar to, tas sniedz plašu un daudzpusīgu informāciju
kā par jūsu, tā arī jūsu konkurējošiem zīmoliem – to pašreizējo spēku un
turpmāko potenciālo.
Par pētījumu
Latvijas Mīlētāko zīmolu pētījumu veica tirgus, sociālo un mediju
pētījumu aģentūra TNS Latvia sadarbībā ar reklāmas aģentūru
DDB Latvija. Pētījums notika laikā no 2010.gada 6.jūlija līdz
10.augustam, kopumā aptaujājot 1001 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74
gadiem. Aptauja notika internetā un izlase tika veidota reprezentatīvi Latvijas
iedzīvotāju ģenerālajam kopumam šajā vecuma grupā.
Ja vēlaties iegūt papildus informāciju par Latvijas Mīlētāko zīmolu pētījumu
vai saņemt piedāvājumu jūsu zīmola potenciāla un turpmākās vadības stratēģijas
novērtējumam, lūdzu, sazinieties ar mums!
Ilva Pudule
TNS Latvia lielo klientu
direktore Mārketinga komunikāciju eksperte t 67 096 300 e
ilva.pudule@tns.lv
|