Kā cilvēks jūtas jauno tehnoloģiju „ielenkumā”?
07.09.2010. Latvijas Radio šā gada 1.novembrī rīkos
konferenci par šodien tik aktuālo tēmu – jaunās tehnoloģijas plašsaziņas vidē
(elektroniskajos medijos), to instrumenti, paņēmieni un jēga. Konferences
ietvaros arī man būs tas gods uzstāties ar prezentāciju par to, kā cilvēks jūtas
jauno tehnoloģiju „ielenkumā”.
Šādu prezentācijas tēmu izvēlējos, jo bieži vien nākas saskarties ar
situāciju, kurā, no vienas puses, ir jauno tehnoloģiju ražotāji un ieviesēji,
kas ir svēti pārliecināti, ka bez viņu izplatītajām inovatīvajām tehnoloģijām
dzīve vispār apstāsies, bet, no otras puses, ir vienkāršie ikdienišķie
patērētāji, kam varbūt šādas tehnoloģijas nemaz nav vajadzīgas, jo viņi savā
būtībā nesaprot, ko ar tām tā īsti darīt un kāds no tā visa ir labums viņu
ikdienā? Tāpēc man bija svarīgi saprast, kāds tad ir paša patērētāja skats uz
šīm jaunajām tehnoloģijām – vai viņš tās izprot, atbalsta un vai viņš tās vispār
lieto? Ar ikdienišķo patērētāju šajā gadījumā ir domāts vienkāršais interneta un
mobilo sakaru lietotājs (pretstatā Nākotnes virzītājiem vai Early
Adopters, kas ir iecienītā jauno tehnoloģiju izmēģinātāju „platforma”).
Lai izprastu šī vienkāršā patērētāja vispārējo vajadzību pēc jaunajām
tehnoloģijām, esmu izvirzījusi mērķi noskaidrot viņa viedokli šajā jomā un gūt
atbildes uz trīs pamata jautājumiem:
Kā
cilvēks mijiedarbojas ar jaunajām tehnoloģijām?
Cik
lielu vajadzību viņš jūt pēc 3G, 4G un pārējiem tehnoloģiju „brīnumiem”?
Vai
viņš vispār zina, kas tas īsti ir?
Patērētāju viedokļu noskaidrošanai īsi pirms konferences tiks veikta
interneta un mobilo sakaru lietotāju aptauja. Līdz ar to, konferences dalībniekiem būs ekskluzīva
iespēja pirmajiem iepazīties ar jaunākā pētījuma rezultātiem – kā tad īsti jūtas
patērētājs jauno tehnoloģiju „ielenkumā”?
Jaunās tehnoloģijas var sniegt priekšrocības konkurences cīņā – bet kā
to izmantot?
Kā norāda Latvijas Radio ģenerāldirektors Dzintris
Kolāts, tad "jauno tehnoloģiju jēdziens plašsaziņas vidē tiek
minēts tik bieži, ka šķiet - tas jau ir kļuvis vecs. Kas ir savdabīgi - kļuvis
vecs, bet vēl arvien līdz galam nesaprasts. Tomēr, visticamāk, vesela virkne
jauno tehnoloģiju, it īpaši t.s. sociālo tīklu instrumentu un metožu, var dot
lielas un pilnīgi legālas priekšrocības biznesa spēlē. Kā? Lūk, tas ir
galvenais jautājums, uz kuru meklēsim atbildes Latvijas Radio 85.
jubilejas konferencē “Jaunās tehnoloģijas elektroniskajos medijos.
Vērtība un cena”. Jaunās tehnoloģijas ir panākušas to, ka gandrīz nekas
šobrīd vairs nav noslēpums. Tādēļ ir tikai prātīgi visiem kopā lietišķi un
konstruktīvi izvērtēt šo pieņēmumu un rīku kopumu, lai katrs no jums,
kolēģi, iegūtu kaut ko savam uzņēmumam un arī savam bankas kontam
noderīgu."
Tāpēc konferences galvenais uzdevums - atrast atbildes uz trim
lielajiem jautājumiem:
Kādas
ir mums visnozīmīgākās jaunās tehnoloģijas?
Kā
mēs tās izmantosim?
Ko
mēs no tā iegūsim?
Konferences lektori
Konferencē savās zināšanās dalīsies:
Kristians
Rauhs (Christian Rauch) – Zviedrijas sabiedriskā radio
pārdošanas un mārketinga daļas vadītājs;
Ilva
Pudule – TNS Latvia lielo klientu direktore;
Ilgvars
Rukers - Open Radio 101 mārketinga speciālists;
Mareks
Gailītis – Latvijas Televīzijas ziņu dienesta vadītājs;
Maksims
Kušnarevs - Digibrand on-line reklāmas speciālists;
Ivars
Bauls – Tvnet direktors;
Ingmārs
Pūķis – Latvijas Mobilā telefona viceprezidents mārketinga un biznesa
attīstības jautājumos;
Konstantīns
Firuns – Media Insight (Krievija) attīstības un integrācijas daļas
vadītājs;
Roberts
Ķīļis – sociālantropolgs, Stratēģiskās analīzes komisijas
priekšsēdētājs;
Anda
Rožukalne – Rīgas Stradiņa universitātes bakalaura studiju programmas
Žurnālistika vadītāja;
Jānis
Vaišļa – jauna medija idejas autors un īstenotājs.
Tiekamies 1.novembrī plkst. 9:30 Spīķeru koncertzālē!
Kontakti plašākai informācijai
Ja vēlaties iegūt papildus informāciju par gaidāmo pētījumu, lūdzu,
sazinieties ar mani! Ja jūs interesē iegūt informāciju par konferenci,
lūdzu, zvaniet uz Latvijas Radio pa tālruni 67206722 vai sūtiet
e-pastu uz radio@radio.org.lv
Ilva Pudule
TNS Latvia lielo klientu
direktore Mārketinga komunikāciju eksperte t 67 096 300 e ilva.pudule@tns.lv
|