Ko darīsim šovasar?
12.07.2010. Daudziem vasara ir atpūtas un ceļojumu laiks.
Kāds dodas tūrisma braucienā uz ārzemēm, iespējams, citu valstu reklāmas kampaņu
pamudināts. Savukārt citi izbrauda vasaru tepat Latvijā, brīvā dabā - par
spīti daudzajiem odiem šogad. Arī vairums mūzikas festivālu notiek tieši
vasaras laikā - gan tepat Latvijā, gan ārpus tās. TNS Latvia pētīja,
kādi tad ir Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem
šīs vasaras plāni.
Daudzas valstis rīko reklāmas
kampaņas, lai piesaistītu potenciālos tūristus no citām valstīm. Aptaujātie
ekonomiski aktīvie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 55 gadiem šo reklāmas
kampaņu ietekmi uz potenciālajiem tūristiem vērtē polāri.
Puse aptaujāto (50 %)
uzskata, ka citu valstu reklāmas kampaņas nemudina viņus apskatīt reklamēto
valsti (24 % - nē, 26 % - drīzāk nē). Savukārt 41 % atzīst, ka
citu valstu reklāmas kampaņas varētu pamudināt viņus apmeklēt reklamēto valsti
(30 % atbild – drīzāk jā, un 11 % - jā, citu valstu reklāmas kampaņas
pamudinātu doties apskatīt reklamēto valsti). 9 % aptaujāto nav konkrēta
viedokļa šajā jautājumā.

Absolūtais vairākums (90 %)
aptaujāto ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem
neplāno apmeklēt kādu mūzikas festivālu ārpus Latvijas (77 % drīzāk
neplāno, savukārt 13 % neplāno apmeklēt kādu mūzikas festivālu ārpus
Latvijā).
Uz mūzikas festivālu ārpus
Latvijas plāno doties 5 % aptaujāto ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju
vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

Aptuveni ceturtā daļa
(29 %) aptaujāto ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz
55 plāno apmeklēt kādu mūzikas festivālu Latvijā (11 % plāno, savukārt
18 % drīzāk plāno apmeklēt kādu mūzikas festivālu Latvijā).
61 % aptaujāto neplāno
apmeklēt kādu mūzikas festivālu Latvijā (20 % drīzāk neplāno, savukārt
41 % neplāno apmeklēt kādu mūzikas festivālu Latvijā).

Vairāk kā puse (58 %)
ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem atzīst, ka
ziņas par odu un knišļu aktivitāti šogad, neietekmēs viņu lēmumu par to vai
brīvdienas pavadīt pie dabas. (22 % aptaujāto sniedz atbildi, ka noteikti
neietekmēs un 36 % - ka drīzāk neietekmēs).
Savukārt salīdzinoši liela daļa
respondentu – 26 % uzskata, ka odu knišļu aktivitāte drīzāk varētu ietekmēt
un 14 % - ka noteikti ietekmēs lēmumu par brīvdienu pavadīšanu.

Par aptauju
Aptauju tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra
TNS Latvia veica sadarbībā ar
telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2010.gada 18.
līdz 20. maijam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 750
ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem. No 25.
lidz 27.maijam - 850, savukārt no 15. līdz 17.jūnijam - 800 ekonomiski aktīvos
Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
Revita Logina
TNS Latvia klientu vadītāja Sabiedrības uzvedības pētījumu
eksperte t 67 096 300 e revita.logina@tns.lv
|