Vai Tu zini, ko par Tevi runā?
12.07.2010. Ja ar mani notiek, kas labs, piemēram, atrodu
kādu īpaši interesantu mājas lapu, vai arī tieši pretēji – ar mani notiek kaut
kas ne īpaši labs, piemēram, aizgājusi uz veikalu vai banku, saskaros ar sliktu
apkalpošanu, es par to noteikti pastāstu ģimenei, ja gadās atbilstoša saruna,
arī draugiem un kolēģiem, bez tam, reizēm uzrakstu kādu komentāru internetā.
Tādējādi es ar savu personīgo pieredzi neapzināti ietekmēju arī citu cilvēku
viedokli par konkrēto zīmolu. Un es nebūt neesmu vienīgā, kas tā dara.
Ja agrāk zīmola uztveri pamatā ietekmēja tikai masu mārketinga programmas,
sniedzot zīmola īpašniekam ievērojamu spēju kontrolēt zīmola tēlu, tad
pašreizējā situācijā šis kontroles līmenis pakāpeniski samazinās. Mūsdienu
sabiedrībā, kad cilvēki aizvien vairāk un aktīvāk lieto dažādus saziņas
līdzekļus, strauji pieaug informācijas aprites ātrums. Tā rezultātā esošo un potenciālo patērētāju radītā
komunikācija attiecībā uz zīmolu ieņem aizvien nozīmīgāku lomu zīmolu
attīstībā. Turklāt, tas, ko par zīmolu lasām, ko redzam un ko dzirdam medijos,
no draugiem, no ģimenes locekļiem, pat tas, ko dzirdam, braucot autobusā vai
gaidot vilcienu uz perona, kopējo priekšstatu par zīmolu nereti ietekmē pat
spēcīgāk nekā reklāmās dzirdētais, un tādēļ nedrīkst tikt ignorēts.
TNS starptautiski izstrādātā
pieeja Influence 3.0™ (skatīt zemāk esošajā attēlā) palīdz
izprast, cik liela un kāda ir esošo un potenciālo lietotāju un dažādu
informācijas avotu ietekme uz zīmolu , tādējādi sekmējot efektīvākas zīmola
attīstības stratēģijas izstrādi.

Balstoties uz minēto pieeju Influence 3.0™, tiek analizēta gan
informācijas plūsma, ko zīmols komunicē caur reklāmām, sponsorēšanas pasākumiem,
aktivitātēm veikalos u.c., gan arī atgriezeniskā informācija – ko par zīmolu
patērētāji stāsta citiem, kā arī kādas atsauksmes dzird no apkārtējiem. Pilnīgai
un padziļinātai situācijas izprašanai, informācijas plūsma "Zīmols ->
Auditorija -> Zīmols" tiek analizēta atkarībā no esošo zīmola lietotāju
piesaistības līmeņa un potenciālo lietotāju atvērtības pakāpes. Par lietotāju
piesaistības pētījumu, izmantojot Conversion Model™ metodoloģiju,
iespējams uzzināt ŠEIT.
Atgriezīsimies pie sākotnējā jautājuma – vai Tu zini, ko par Tevi runā? Vai
Tu zini, kurš par Tevi runā?
Ja vēlies to noskaidrot, kontaktējies ar mums – Mums rūp Tava zīmola
attīstība!
Līga Aizkalniete
TNS Latvia klientu atbalsta vadītāja Sabiedrības uzvedības pētījumu
eksperte t 67 096 300 e liga.aizkalniete@tns.lv
|