Kā veidot reklāmas efektīvākas?
12.07.2010. Lai arī ekonomiskās situācijas pasliktināšanās
ir nesusi ne mazums problēmu ikvienam uzņēmējam, tomēr jāatzīst, ka ekonomiskās
krīzes rezultātā ir attīstījušās arī dažas jaunas lietas, kas būtiski uzlabos
uzņēmumu kopējo darbību turmpāk. Jauno uzņēmējdarbības vides izmaiņu atslēgas
vārds, kas pēdējā laikā ir kļuvis ļoti aktuāls, ir „efektivitāte” – kā ar mazāku
resursu ieguldījumu panākt pēc iespējas labāku rezultātu.
Efektivitāte nenoliedzami ir skārusi arī mārketinga budžeta tēriņus –
mārketinga komunikācijām tiek atvēlēti mazāki naudas resursi, bet uzņēmumam ir
jāsasniedz vismaz līdzšinējie biznesa rezultāti.
Lai reklāmas kampaņa būtu efektīva, galvenais nosacījums ir veidot mārketinga
komunikāciju atbilstoši Jūsu patērētāju vēlmēm un uztverei. Bet kā saprast, ko
vēlas Jūsu patērētājs? Un ko viņš ir sapratis no Jūsu reklāmas? Var minēt, var
zīlēt kafijas biezumos, tomēr, manuprāt, labākais veids, kā noskaidrot, ko vēlas
Jūsu patērētāji – ir pajautāt to viņiem pašiem.
Kā paaugstināt reklāmas efektivitāti?
TNS Latvia reklāmu efektivitātes
noteikšanai izmanto speciāli izstrādāto reklāmas efektivitātes mērīšanas metodi
AdEval ™ , kuras ietvaros ar kvantitatīvas
aptaujas palīdzību tiek novērtēta reklāmas kampaņas snieguma efektivitāte.
Turklāt efektivitāti var mērīt dažādos posmos – gan pirms kampaņas „palaišanas
gaisā” (reklāmas pre-tests), gan arī pēc reklāmas kampaņas beigām (reklāmas
post-tests).
Izprotot mūsu klientu vēlmes noteikt reklāmas efektivitāti vēl pirms tās
ievietošanas medijos, TNS ir
ieviesusi jaunu risinājumu - AdEval
™ reklāmas efektivitātes mērīšanu ar
kvalitatīvā pētījuma palīdzību. Kvalitatīvais pētījums notiek, izmantojot
fokusgrupu diskusiju (FGD) metodi,
kas sniedz klientiem vēl plašāku un padziļinātāku informāciju par reklāmas
efektivitātes potenciālo sniegumu, kā arī ļauj novērtēt reklāmas stiprās un
vājās puses.
Kādas ir galvenās kvalitatīvās AdEval™ metodes priekšrocības?
Pati būtiskākā priekšrocība kvalitatīvā pētījuma izmantošanai ir rezultātu
operativitāte – klientiem fokusgrupu diskusiju ir iespējams vērot klātienē, līdz
ar to nepieciešamos uzlabojumus var sākt ieviest jau nākamajā dienā pēc pētījuma
veikšanas.
Svarīgi ir tas, ka fokusgrupu diskusijās var testēt reklāmas kampaņu jebkurā
tās stadijā - jau sākotnēji izstrādes posmā var testēt reklāmas ideju, konceptu,
reklāmas kopējo stratēģiju un tās atbilstību patērētāju vajadzībām, kā arī var
testēt arī gatavo reklāmas kampaņu.
Tāpat kvalitatīvais AdEval ™ pētījums ļauj iesaistīt Jūsu
patērētājus visos kampaņas izstrādes posmos, tādā veidā nodrošinot, ka
galarezultāts būs atbilstošs viņu vajadzībām un sasniegs Jūsu izvirzīto
mērķi.
Reklāmas efektivitātes mērījumu integrēšana
Lai sasniegtu vēl augstāku efektivitāti un sekotu līdzi visiem reklāmas
kampaņas posmiem, ir iespējams integrēt gan kvalitatīvo, gan kvantitatīvo AdEval ™ pētījumu. Sākotnēji kampaņas izstrādes
posmā veicot reklāmas testu FGD, bet
pēc kampaņas beigām – izvērtējot kampaņas kopējo efektivitāti – gan novērtējot
reklāmas snieguma efektivitāti, gan veicot kampaņas finansu atdeves - ROI (return of investment) analīzi.

Ja vēlaties izprast savus patērētājus, saprast, kā veidot viņu vēlmēm un
uztverei atbilstošu komunikāciju un novērtēt savu reklāmu efektivitāti,
sazinieties ar mums!
Dace Zolberga
TNS Latvia klientu vadītāja Sabiedrības uzvedības pētījumu eksperte t
67 096 300 e dace.zolberga@tns.lv
|