Specializētie mediju pētījumi - iespēja sīkāk izpētīt konkrētā medija
auditoriju
12.07.2010. Viens no rādītājiem, kas aktīvi tiek izmantots
reklāmas izvietošanas plānošanā ir katra medija auditorijas lielums, tieši tāpēc
ikviens medijs regulāri seko līdzi gan sava, gan konkurentu auditorijas
izmaiņām. Esošajā tirgus situācijā aktuāls ir ne tikai jautājums, cik liela ir
konkrētā medija auditorija, bet arī tādi jautājumi kā - kāpēc šī medija
auditorija ir tieši tik liela, kāda ir iedzīvotāju attieksme pret konkrēto
mediju, kādas ir iespējas mainīt šo attieksmi, cik lielu auditoriju šis medijs
var piesaistīt no konkurējošiem medijiem. Atbildes uz šiem un citiem līdzīgiem
jautājumiem sniedz specializētie jeb AdHoc mediju pētījumi.
Kā jau zināms, TNS Latvia regulāri veic Nacionālo Mediju Pētījumu
par Latvijas mediju auditoriju, kurā tiek apkopota informācija par drukāto
mediju, radio, televīzijas, kā arī interneta auditorijām. Šie pētījumi sniedz
atbildi uz jautājumu – cik liela ir konkrētā medija auditorija un kāda ir šī
auditorija pēc dažādiem sociāli demogrāfiskiem raksturojumiem. Šī informācija ir
ļoti būtiska, un tā sniedz iespēju regulāri sekot līdzi gan savu, gan
konkurējošo mediju auditorijas izmaiņām, tomēr, veicot, sīku un detalizētu
tirgus analīzi, protams, rodas jau minētie papildus jautājumi, uz kuriem
regulārie mediju auditorijas pētījumi atbildes nesniedz.
Lai iegūtu atbildes uz šiem papildus jautājumiem, ir nepieciešams veikt
specializētos mediju pētījumus, kuros iespējams sīki un detalizēti izanalizēt
konkrētā medija un tā konkurentu auditoriju. Specializētie jeb AdHoc mediju pētījumi ļauj izpētīt
patērētāju ieradumus un mediju izvēles kritērijus, attieksmi pret šiem medijiem,
kā arī patērētāju piesaistību konkrētiem medijiem.
Ikviens specializētais mediju pētījums tiek veidots atbilstoši konkrētā
klienta vajadzībām un tiek piemērots esošajai tirgus situācijai. TNS Latvia darbinieku pieredze ļauj
klientiem palīdzēt izvēlēties piemērotāko kvantitatīvo vai kvalitatīvo pētījuma
metodi. Specializētie mediju pētījumi sniedz iespēju apzināt esošās problēmas un
atrast optimālākos problēmu risinājumus, kā arī saprast, kāds ir konkrētā medija
attīstības potenciāls nākotnē un kas būtu jādara, lai šī medija auditorija
nākotnē pieaugtu.
Sazinieties ar mums, lai izvēlētos un izveidotu tieši Jums un Jūsu
situācijai piemērotāko specializēto mediju pētījumu!
Kristīne Daugule
TNS Latvia klientu vadītāja Mediju pētījumu eksperte t 67 096
300 e kristine.daugule@tns.lv
|