Īsumā par visu


Mediju pētījumi
   Reklāmas tigus
   AdHoc mediju pētījumi


Mārketinga pētījumi
   Auto nozare
   Biznesa ārpakalpojumi


Sociālie pētījumi
   Atpūta vasarā


Tehnoloģijas & risinājumi
   Efektīvas reklāmas
   Klientu attiecību vadība
   Patērētāju komunikācija


Paralēlā darbība
   Golden Hammer un Adwards
   TNS komanda sporto


Arhīvs


www.tns.lv


Latvijas mediju reklāmas apjoms 2010. gada pirmajos piecos mēnešos

 

12.07.2010. Šī gada sākums medijiem bijis diezgan atšķirīgs, gan turpinot reklāmas apjomu samazinājumu kā pagājušajā gadā, gan panākot būtisku pieaugumu.

 

Analizējot visu reklāmu apjomu sekundēs, kvadrātcentimetros un metros redzamas tendences dažādās mediju grupās. Televīzijas reklāma pēc vērā ņemamā samazinājuma 2009. gadā, iesākusi šo gadu ar tikpat vērā ņemamu pieaugumu. Kopējais TV reklāmas garums šī gada janvārī-maijā ir par 19 % lielāks nekā 2009. gada pirmajos piecos mēnešos un sasniedz 3 240 stundas. Radio reklāma ir pārsteidzoši precīzi saglabājusies iepriekšējā gada līmenī, pieaugot par 0,3 % un kopā aizņemot 1 250 stundas radio ētera. Presē savukārt nav notikušas būtiskas izmaiņas, joprojām novērojams kritums, kura tempi, lai arī nesasniedz iepriekšējā gada līmeni tomēr ir vērtējami kā augsti. Kopējais preses reklāmas piepildījums pagājušā gada janvāra-maija periodā bija 7 921 lapa, bet šogad tīrais reklāmas laukums ir bijis 6 659 preses izdevumu lapu platībā.

 

Aplūkojot atsevišķu reklāmdevēju un zīmolu aktivitāti reklāmā, kļūst skaidrs, ka daži izmanto šo laiku cik vien spēj, bet citi nolēmuši sevi iegrožot.

 

TV 1/3 daļu visa reklāmas laika aizpilda 10 lielākie reklāmdevēji, no tiem pirmajā vietā ierindojas Henkel , ievērojami apsteidzot tuvākos sekotājus Procter & Gamble un Unilever.

 

Presē tradicionāli ir daudz lielāka reklāmdevēju daudzveidība- 10 lielākie reklāmdevēji aizņem tikai 11 % no kopējā preses reklāmas laukuma. Gandrīz 100 tūkstošus kvadrātcentimetru aizpildījis Baltkom , kam seko Lattelecom un Procter & Gamble.

 

Radio reklāmā, ar gandrīz divas reizes lielāku kopējo reklāmas garumu nekā tuvākajam sekotājam, pirmajā vietā ierindojas Lattelecom . 10 lielākie radio reklāmdevēji aizpildījuši nedaudz vairāk par ¼ daļu no visa radio reklāmas laika.

 

Savukārt vides reklāmu nepārspējami plaši izmanto Tele2 , aizpildot 170 tūkstošus kvadrātmetru vides reklāmu stendu. Otro un trešo vietu ieņem citi mobilie operatori, attiecīgi LMT un Bite . Interesanti, ka visvairāk uz lielo reklāmdevēju aktivitāti var paļauties tieši vides mediji, jo 44 % kopējā laukuma aizpilda 10 lielākie reklāmdevēji.

 

 

 

 

 

Mediju izlase

 

12 TV kanāli

3+, LNT, LTV1, LTV7, OE, PBK, PBMK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Riga, TV6

 

22 avīzes

5 min (lat, rus), 7 Sekretov (rus), B&B Zdorovje (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Reklama.lv (rus), Rīgas Santīms (rus), Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus)

 

75 žurnāli

36,6C, Auto Bild Latvija, B&B Plus (rus), Būvēt, Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Dārza Pasaule bibliotēka, DB Impulss, Deko, Detki.lv, Dienas Bizness & Lietišķā Diena, Digital Times (rus), Doctus, FHM, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Māja Pavasaris Dārzā, Ievas Stāsti, Ievas Stāsti Latvijas vietu stāsti, Ievas Veselība, Ievas Veselība pielikums, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Latvijas Zinātne, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Izklaide TV, Jaunais Bizness, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Architektūra, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L'Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Mazulis, Men's Gadgets (rus), Mūsmājas, Mūsmāju bibliotēka, Next, Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Privātā Dzīve, Privātā Dzīve Slavenību Top Kokteilis, Railway Outlook, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, Santa VIP, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, Una, Una Stila un skaistuma ABC, Vakara Ziņas, Veselība, Vip Lounge (rus), ŽZL (rus)

 

13 radio stacijas

Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock

 

6 vides kompānijas

Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Remora, Tilts Media

 

Oskars Rumpēters

TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs
Reklāmas nozares pētījumu eksperts
t 67 096 300
e oskars.rumpeters@tns.lv


© 2023 TNS Latvia | Autortiesības