Kā atrast piemērotākos komunikāciju kanālus B2B mārketinga realizēšanai?
16.12.2009. Lai arī reklāma mārketinga komunikāciju
pasākumu kompleksā uzņēmumiem, kas darbojas B2B vidē, parasti nav dominējošais
elements, tomēr uzņēmumi diezgan bieži izmanto medijus sabiedrisko attiecību
veidošanai, publicitātei un dažādām sponsorēšanas aktivitātēm.
Laikā, kad ikviens uzņēmums taupa līdzekļus un rūpīgi seko līdzi mārketinga
izdevumiem, ir svarīgi zināt, cik lielu potenciālo auditoriju Jūs sasniegsiet,
izvēloties konkrētos medijus. Zinot mērķauditorijas lielumu konkrētu mediju
patērētāju vidū, Jums būs vienkāršāk nomērīt mārketinga komunikāciju kanālu
atdevi.
Visbiežāk mērķauditorija B2B produktiem ir uzņēmumu augstākā līmeņa vadītāji
vai uzņēmumu īpašnieki. Tie ir cilvēki, kas pieņem lēmumu pirkt vai nepirkt Jūsu
piedāvāto produktu, arī gadījumos, ja produktu patērēs uzņēmuma speciālisti vai
zemāka līmeņa darbinieki.
Kā uzzināt kādus medijus patērē lēmumu pieņēmēji?
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia kopš 2004.
gada regulāri katru rudeni veic augstākā līmeņa vadītāju aptauju Biznesa
Omnibuss, kā ietvaros iegūst informāciju par drukāto mediju un interneta
resursu izmantošanu vadītāju mērķauditorijā un biznesa preses izdevumu
noderīgumu darbam. TNS Latvia aptauja Biznesa Omnibuss
notiek telefoniski, aptaujājot vadītājus viņu darba vietās. Pētījuma
izlase ir reprezentatīva Latvijas ekonomiski aktīvo uzņēmumu ģenerālajam
kopumam.
2009. gada rudenī aptaujas Biznesa Omnibuss ietvaros tika aptaujāti
1006 uzņēmumu augstākā līmeņa vadītāji. Aptaujā tika iekļauti 80 drukātie preses
izdevumi – specializētā biznesa prese, lasītākie nacionālie laikraksti un
žurnāli, kā arī 42 Latvijas interneta resursi.
Kādu informāciju Jūs varat iegūt par pētījumā iekļautajiem medijiem?
Par katru drukāto preses izdevumu iespējams uzzināt, cik vadītāju ir
izlasījuši vai caurskatījuši vidēji vienu izdoto numuru, kā arī to, kāda ir
bijusi pēdējo 6 numuru kopējā auditorija. Par katru biznesa preses izdevumu
papildus var uzzināt, kā tā noderīgumu darbam vērtē vadītāji. Par katru
interneta mediju Jums ir iespēja uzzināt, cik daudz vadītāju ir apmeklējuši
interneta resursu vidēji dienā pēdējo 7 dienu laikā.
Jāatzīmē, ka drukāto mediju un interneta resursu apmeklētājus iespējams
segmentēt pēc sekojošām pazīmēm: ■ dzimums; ■
vecums; ■ tautība; ■ precizēts ieņemamais amats; ■
uzņēmuma atrašanās vieta (reģions); ■ uzņēmuma atrašanās vieta (Rīga,
pilsētas, lauki); ■ uzņēmuma darbības nozare (ražošanas, tirdzniecības,
pakalpojumu, cita nozare); ■ darbinieku skaits uzņēmumā; ■
vadītāju skaits uzņēmumā; ■ uzņēmuma apgrozījums.
Piemēram, Jūsu uzņēmuma produkta mērķauditorija ir ražošanas uzņēmumi ar līdz
19 darbiniekiem uzņēmumā, kā arī uzņēmumi atrodas Rīgā vai Pierīgā. Atlasot šos
kritērijus, mēs varam noteikt, cik % no Jūsu nodefinētās mērķauditorijas
lasa konkrēto preses izdevumu vai apmeklē konkrēto interneta resursu. Tāpat,
uzstādot Jūsu vēlamo mērķauditoriju, ir iespējams atlasīt visvairāk izmantotos
medijus un aprēķināt, cik lielu auditoriju Jūs potenciāli varētu aptvert, ja
izmantotu konkrētos medijus mārketinga komunikācijā.
Iepriekšējie raksti par mediju patēriņu vadītāju
mērķauditorijā
■ Mediju
auditoriju B2B vidē pēta rudenī. ■ Kādus
medijus patērē uzņēmumu vadītāji Latvijā?
Sazinieties ar mums, lai uzzinātu plašāku informāciju par Latvijas uzņēmumu
vadītāju drukāto mediju patēriņa un interneta lietošanas paradumiem!
Elīna Krūze
TNS Latvia preses un interneta projektu vadītāja Preses, radio un
interneta nozaru pētījumu eksperte t 67 096 300 e
elina.kruze@tns.lv
|