Kādus drukātos medijus un interneta resursus izvēlas bezdarbnieki
Latvijā?
16.12.2009. Kā zināms, esošās ekonomiskās situācijas
ietvaros pēdējā gada laikā Latvijā strauji ir pieaudzis bezdarbs. Tā kā tie
Latvijas iedzīvotāji, kas šobrīd ir bez darba, sastāda arvien lielāku
iedzīvotāju un tātad arī mediju patērētāju daļu, viņu ieradumi atstāj arvien
būtiskāku ietekmi uz mediju patēriņu kopumā. Šajā rakstā noskaidrosim, cik
aktīvi un kādus medijus lasa bezdarbnieki Latvijā.
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia veiktā
preses auditorijas pētījuma 2009. gada rudens perioda dati parāda, ka 93 %
bezdarbnieki ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz viena pētījumā iekļautā preses
izdevuma kādu no pēdējiem 6 numuriem, kas ir tieši tik pat, cik visi Latvijas
iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. No drukātās preses izdevumiem
bezdarbnieki salīdzinoši biežāk nekā visi Latvijas iedzīvotāji patērē reklāmas
avīzes. Vidēji kādu no reklāmas izdevumiem nedēļas laikā izlasa 19 %
bezdarbnieku. Salīdzinoši lielākā starpība bezdarbnieku un visu Latvijas
iedzīvotāju drukātās preses patēriņā ir mēneša un nedēļa žurnālu kategorijās.
TNS Latvia preses pētījuma 2009. gada rudens perioda dati parāda, ka
vidēji viena mēneša laikā kādu no mēneša žurnāliem ir lasījuši 41 %
Latvijas iedzīvotāju, bet tikai 34 % bezdarbnieku. Vidēji nedēļas laikā
vienu nedēļas laikrakstu ir lasījuši 39 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15
līdz 74 gadiem, bet tikai 31 % šā vecuma bezdarbnieku.

Lasītākais drukātās preses izdevums 2009. gada rudens periodā gan visu
Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, gan bezdarbnieku vidū ir
televīzijas programma - TV televizonnaja
programma. Otro vietu bezdarbnieku vidū lasītāko laikrakstu vidū ieņem
reklāmas avīze Rīgas Santīms, tas ir
par divām vietām augstāk nekā visu Latvijas iedzīvotāju lasītāko izdevumu
sarindojumā. Trešā vietā ierindojas krievu valodā iznākošais nedēļas laikraksts
Vestji, kurš mērķa grupā „visi
Latvijas iedzīvotāji” ieņem tikai 9. vietu. Kopumā mērķa grupā „bezdarbnieki”
salīdzinoši lasītāki nekā mērķa grupā „visi Latvijas iedzīvotāji” ir jau
pieminētais reklāmas izdevums Rīgas
Santīms, vairāki krievu valodā iznākoši laikraksti – Vestji, Subbota, 7 sekretov, kā arī televīzijas programma
TeleProgramma s djadjei Misei.
Salīdzinoši mazāk lasīti bezdarbnieku vidū ir populārie latviešu valodā
iznākošie nedēļas žurnāli Ieva , Privātā Dzīve un Kas Jauns.

TNS Latvia veiktais interneta
auditorijas pētījums parāda, ka vidēji 50 % bezdarbnieku pēdējo 7 dienu
laikā ir izmantojuši internetu. Tas ir par 7 procentpunktiem mazāk nekā Latvijā
kopumā.
Salīdzinot Latvijā kopumā apmeklētāko interneta resursu TOP10 pēc nedēļas
kopējās auditorijas ar interneta resursu sarindojumu, mērķa grupā „bezdarbnieki”
redzams, ka izmaiņas ir mazākas nekā drukāto preses izdevumu topā. Galvenā
atšķirība ir salīdzinoši biežāka sludinājumu portāla SS izmantošana. Mērķa grupā
„bezdarbnieki” šis resurss ieņem trešo vietu topā, kas ir par 2 vietām augstāk
nekā Latvijā kopumā.

TNS Latvia veiktais preses
auditorijas pētījums Nacionālais mediju
pētījums: Prese, Rudens 2009 un interneta auditorijas pētījums Nacionālais mediju pētījums: Internets,
Rudens 2009 parāda, ka bezdarbnieki aktīvi izmanto gan drukātos izdevumus,
gan interneta resursus. Salīdzinoši populārāki šo iedzīvotāju vidū ir
sludinājumu portāli un reklāmas laikraksti, kā arī izdevumi krievu valodā.
Esošajā ekonomiskajā situācijā bezdarbnieki sastāda arvien lielāku mediju
patērētāju daļu, tādējādi ietekmējot arī kopējās mediju patēriņa tendences
valstī, tieši tāpēc svarīgi ir zināt un saprast bezdarbnieku mediju lietošanas
ieradumus.
Sazinieties ar mums, lai uzzinātu sīkāku informāciju par Latvijas
iedzīvotāju drukāto izdevumu un interneta resursu lietošanu!
Par pētījumiem
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia veica
Nacionālo Mediju Pētījumu: Prese, Rudens 2009 laika periodā no
2009.gada 3.augusta līdz 2009.gada 25.oktobrim. Visā Latvijā ar datorizētās
intervijas (CAPI) palīdzību tika aptaujāti 2997 pastāvīgie
Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia
interneta auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums:
Internets, Rudens 2009 veica laika periodā no 2009.gada 3. augusta
līdz 2009. gada 25. oktobrim. Visā Latvijā ar datorizētās intervijas
(CAPI) palīdzību tika aptaujāti 1501 pastāvīgais Latvijas iedzīvotājs
vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Aptaujas norisinājās respondenta dzīvesvietā
regulārās iedzīvotāju aptaujas Omnibuss ietvaros.
Kristīne Daugule
TNS Latvia mediju pētījumu projektu asistente Mediju nozares
pētījumu eksperte t 67 096 300 e kristine.daugule@tns.lv
|