Mode un skaistumkopšana
29.09.2009. Vēl pavisam nesen, sarunās ar līdzcilvēkiem,
neveiklos mulsuma brīžus aizpildīja laika apstākļu apcerēšana, jaunāko politisko
notikumu pavērsieni, mūzikas un jaunāko modes tendenču apspriešana. Šķiet, ka
pēdējā laikā diskutējamās tēmas pat īpaši nav mainījušās, pārveidojusies ir
tikai prizma, caur kuru šajā ekonomiskajā situācijā vērojam pasauli.
Brīvdienās pāršķirstīju kādu žurnālu, kur modes eksperti izklāstīja jaunākās
šī rudens modes tendences. Tiek prognozēts, ka pārāk daudz nebūs jātērējas tiem,
kas pagājušā gadā papildināja savu garderobi, jo lielākā daļa iepriekšējā gada
modes tendenču saglabāšoties arī šoruden. Taču modes lietpratēji iesaka īpašu
uzmanību pievērst frizūrai un grimam, kas ikvienu padarīšot īsteni modernu.
Pēc žurnālā rakstītā, šķiet, ka pašreizējā ekonomiskā situācija ir skārusi
lielo modes industriju, lielāku iespēju šobrīd paverot skaistumkopšanai. Tāpēc
izmantojot TNS Atlas™ datus mēģināju ieskatīties, kā mainījušies patērētāju
ieradumi šajos divos tirgus sektoros.
Šogad, Latvijas iedzīvotājiem pēc visu nepieciešamo izdevumu segšanas nauda
pārējiem tēriņiem palikusi par 12 % mazāk nekā tas bija 2008. gadā.
Galvenokārt iekrātā nauda šogad tika tērēta apģērbam, mājas un dzīvokļa
labiekārtošanai vai remontam, kā arī grāmatām un laikrakstiem. Ja pavēro apģērbu
un skaistumkopšanas produktu jomas kopumā, tad šogad šo preču iegādei iekrāto
naudu izdevuši 35 % respondentu.
Kā apģērbu, tā arī skaistumkopšanas produktus sievietes, protams, iegādājās
vairāk kā vīrieši. Iespējams, ņemot vērā šī gada jaunākās modes tendences, par
10 % ir samazinājies to Latvijas sieviešu skaits, kuras naudu izdod par
apģērbu. Savukārt skaistumkopšanas produktu iegādi sievietes šogad ir
samazinājušas tikai par 3 %.
Izpētot TNS Atlas™ datus par skaistumkopšanas produktiem, kurus lieto vismaz
4 reizes nedēļā, var secināt, ka dekoratīvo kosmētiku, roku,
ķermeņa un sejas ādas kopšanas līdzekļus, šampūnus, matu balzāmus un vēl citus
skaistumkopšanas produktus sievietes 2009. gadā lietojušas biežāk kā 2008. gadā.
Šogad, salīdzinot ar iepriekšējo gadu ir samazinājies to skaistumkopšanas
produktu lietošanas biežums, kuri vēl pirms pāris gadiem netika ierakstīti
pirmās nepieciešamības produktu grupā, tie ir - matu veidošanas līdzekļi, matu
krāsas, dušas želejas un mutes skalojamie līdzekļi.

Ņemot vērā skaistumkopšanas līdzekļu tirgus nosacīto stabilitāti uz citu
nozaru fona, izskatās, ka Latvijas sievietes seko žurnālu norādēm par jaunākajām
modes tendencēm un kosmētiskajiem līdzekļiem. Un tas norāda tikai uz to, ka
neskatoties uz krīzi sievietes vēl aizvien vēlas sasniegt skaistuma ideālu!
Sigita Kalnakārkle
TNS Latvia iekšējo projektu vadītāja Patērētāju uzvedības pētījumu
eksperte t 67 096 300 e sigita.kalnakarkle@tns.lv
< body>< body>
|