Kā veicinot darbinieku piesaistību, var palielināt uzņēmuma peļņu?
29.09.2009. Darbinieku piesaistība ir kas vairāk nekā tikai
darbinieku apmierinātība vien. Patiesi piesaistīts darbinieks ir motivēts,
strādā ar pilnu atdevi, identificējas ar uzņēmuma korporatīvo kultūru un
mērķiem, un ir sava uzņēmuma reklamētājs, aizstāvis un labais ziņnesis.
Palielinot darbinieku piesaistību uzņēmumā, tiek celta darba efektivitāte,
palielināta darba produktivitāte, veicināta klientu apmierinātība, kas sekojoši
noved pie uzņēmuma vispārīgo darbības rādītāju (apgrozījuma un peļņas)
paaugstināšanās.
Lai saprastu esošo situāciju uzņēmumā attiecībā uz darbinieku piesaistību,
būtiski ir noskaidrot:
■ Kāds ir darbinieku piesaistības rādītājs uzņēmumā? Kāds tas ir
atsevišķās uzņēmuma struktūrvienībās? Kāds tas ir salīdzinot ar citiem
attiecīgās nozares uzņēmumiem Latvijā? Kāds tas ir salīdzinot ar vidējiem
rādītājiem Latvijā (Baltijā)? Vai piesaistības rādītājs ir mainījies pēdējā gada
laikā? ■ Kāda ir darba vides situācija uzņēmumā? Kādi darbinieki
uzņēmumā ir pārsvarā? Cik daudz ir lojālu, motivētu un apmierinātu darbinieku?
Cik daudz ir neapmierināto un kritiski noskaņoto? Cik daudz ir darba vides
neiedvesmoto, savrupo un atsvešināto? ■ Kādas ir stiprās un vājās puses
uzņēmuma attiecībās ar darbiniekiem? Uz ko ir jāfokusējas nākotnē, lai celtu
darbinieku piesaistību? Kuri faktori ir prioritāri un uzlabojami pirmām kārtām?
Kuru uzlabošanu var atlikt uz vēlāku laiku? Vai iepriekšējās investīcijas
darbinieku piesaistības celšanā ir veiktas pareizi?
Lai iegūtu atbildes uz iepriekš uzdotajiem jautājumiem, ir jāveic
specializēts darbinieku piesaistības pētījums. TNS Latvia šādus
pētījumus veic ar TRI*M Darbinieku piesaistības ( TRI*M Employee commitment ) metodi, kas ir teorētiski pamatota un
praktiski aprobēta.
Metodes pielietošanā: ■ ir vairāk kā 18 gadu starptautiska pieredze
vairāk kā 120 pasaules valstīs (lielākais pētījums aptver 170 000
darbinieku; 120 valstis un 40 valodas); ■ plaša pieredze Latvijā un
Baltijas valstīs; ■ tā ir individuāli piemērojama, vienkārši lietojama,
viegli interpretējama un efektīvi ieviešama.
TRI*M Darbinieku piesaistības pētījums:
■ nosaka darbinieku piesaistības pakāpi uzņēmumā kopumā un dod iespēju
to salīdzināt ar piesaistības rādītājiem atsevišķās struktūrvienībās (TRI*M
Indekss); ■ sniedz iespēju salīdzināt darbinieku piesaistības kopējos
rādītājus uzņēmumā ar vidējiem rādītājiem nozarē/Latvijā/Baltijā un
Eiropā/pasaulē (TRI*M Indekss); ■ ļauj veikt darbinieku piesaistības
rādītāju izmaiņu monitoringu (TRI*M Indekss); ■ sniedz tūlītēju esošās
darba vides situācijas raksturojumu uzņēmumā, identificējot, cik daudz
uzņēmumā ir virzītāju , iemītnieku , kritiķu un svešinieku (TRI*M
Tipoloģija); ■ diagnosticē uzņēmuma stiprās un vājās puses attiecībās
ar darbiniekiem (TRI*M Faktori); ■ palīdz noteikt darbības prioritātes,
identificējot tos faktorus, kuriem ir augsta ietekme uz darbinieku piesaistību
un kuri ir uzlabojami pirmām kārtām (TRI*M Faktori); ■ nodrošina
atgriezenisko saiti starp darbiniekiem un vadību; ■ palīdz optimāli
izmantot un efektīvi vadīt uzņēmuma resursus (darbiniekus); ■ sniedz
reālus ieteikumus, izrietošus no esošās situācijas uzņēmumā; ■ palīdz
fokusēties uz tādiem aspektiem kā uzņēmumu/struktūrvienību apvienošanās, izmaiņu
procesa uzraudzīšana uzņēmumā, kā arī iekšējās informācijas efektivitātes
noteikšana; ■ sniedz darbības rādītāju novērtējumu, kas nepieciešami
kvalitātes vadības sistēmai; ■ ar optimālu līdzekļu ieguldījumu
palielina darbinieku piesaistību, veicina klientu apmierinātību un noved pie
uzņēmuma vispārīgo darbības rādītāju (apgrozījuma un peļņas)
paaugstināšanās.

Signe Kaņējeva
TNS Latvia projektu
direktore Personāla pētījumu eksperte t 67 096 300 e signe.kanejeva@tns.lv
< body>< body><
body>
|