Kā palielināt atkārtoto darījumu skaitu uzņēmumā?
29.09.2009. Katra uzņēmuma mērķis ir noturīgs klientu loks,
kuru apgrozījums nes uzņēmumam peļņu. Taču lielākā vērtība ir tieši lojālie
klienti – viņi ir tie, kas uzņēmumā veic atkārtotos darījumus – tātad, savu
naudu viņi tur tērē ilgtermiņā. Lojālie klienti noteiktam darījumu veidam
izvēlas vienu, iecienītāko uzņēmumu – to, kur viņi ne vien saņem sev vajadzīgo
preci/ pakalpojumu, BET ARĪ augstāku servisa kvalitāti. Tādēļ būtisks katra
uzņēmuma jautājums - kā palielināt šo atkārtoto darījumu skaitu?
Viens no labākajiem veidiem, kā palielināt atkārtoto darījumu skaitu -
uzlabot klientu apkalpošanas procesu uzņēmumā. Lai saprastu, kādi apkalpošanas
procesa uzlabojumi ir nepieciešami, jānoskaidro:
■ Kādas ir uzņēmuma darbinieku stiprās un vājās puses klientu
apkalpošanā? ■ Cik lielā mērā darbinieku rīcība atbilst uzņēmuma
klientu apkalpošanas standartam? Vai šajā standartā nepieciešamas izmaiņas
(kādas)? Vai uzņēmumam nepieciešams izstrādāt klientu apkalpošanas
standartu? ■ Vai darbiniekiem nepieciešamas apmācības klientu
apkalpošanā un kādos virzienos tās veicamas?
Lai to uzzinātu, ir nepieciešams veikt specializētu klientu apkalpošanas
procesa izpēti uzņēmumā. TNS Latvia šādu pētījumu veic ar Noslēpumainā
Klienta (Mystery Shopping) metodi,
kurai ir vairāk kā 70 gadu pieredze visā pasaulē un kas veiksmīgi tiek
pielietota visās jomās, kur uzņēmumu darbība saistīta ar klientu
apkalpošanu.
Noslēpumainā Klienta pētījums nodrošina:
1. Reālās klientu apkalpošanas situācijas
atspoguļojumu („skats no malas”); 2.
Ieteikumus darbinieku apmācībai, motivācijas sistēmas un apkalpošanas standartu
pilnveidošanai (ja nepieciešams –
izstrādei); 3. Augstāku darbinieku
motivāciju realizēt uzņēmuma misiju; 4.
Uzņēmuma reputācijas paaugstināšanos (pozitīvais word-of-mouth
spēks); 5. Lojālo klientu un viņu veikto
atkārtoto darījumu skaita pieaugumu.
Ieguldījumi uzņēmumam atbilstošu klientu apkalpošanas paņēmienu izvēlē un
ieviešanā nodrošina uzņēmuma apgrozījuma un peļņas pieaugumu.
Ilze Kronberga
TNS Latvia vecākā
projektu vadītāja Mazumtirdzniecības nozares pētījumu eksperte t 67 096
300 e ilze.kronberga@tns.lv
< body><
body>< body>< body>
|