Piesaistīt jaunus klientus vai noturēt esošos?
29.09.2009. Vai jūsu uzņēmums ir saskāries ar šādu dilemmu –
vai koncentrēties uz jaunu klientu piesaisti, tādējādi vairāk strādājot uz
apgrozījuma pieaugumu, vai arī veicināt esošo klientu radīto apgrozījumu, šādā
veidā vairāk palielinot peļņas apjomu? Jūsu uzņēmumam varētu būt grūti
izvēlēties atbilstošo klientu attiecību vadības un komunikācijas stratēģiju, ja
tā rīcībā nav ticamas informācijas par esošajiem un potenciālajiem klientiem –
viņu reālo pirktspēju attiecīgajā produktu vai pakalpojumu kategorijā, kā arī
par klientu rīcībā esošo naudas daudzumu, ko klienti varētu atvēlēt uzņēmuma
produktu vai pakalpojumu iegādei. Ko darīt šādā situācijā?
Vienīgais risinājums šādā situācijā ir
noskaidrot: 1. Cik daudz naudas
ir esošo un potenciālo klientu rīcībā, kuru viņi atvēl attiecīgās kategorijas
produkta vai pakalpojuma iegādei? 2. Cik
lielu daļu šīs naudas viņi atvēl uzņēmuma produktu vai pakalpojumu iegādei (kāda
ir pašreizējā uzņēmuma tirgus daļa vadoties pēc
apgrozījuma)? 3. Cik daudz jaunus
klientus un attiecīgi cik lielu naudas apjomu uzņēmums varētu vēl piesaistīt jau
tuvākajā nākotnē?
Lai iegūtu šāda veida informāciju, ir nepieciešams veikt specializētu tirgus
potenciāla pētījumu attiecīgajā kategorijā. TNS Latvia šādu pētījumu veic ar
klientu piesaistības un potenciāla mērījuma metodi Conversion Model™, kas ir
starptautiski atzīta un pielietota visā pasaulē – to lieto tādi pasaules lielie
zīmoli kā Coca Cola, McDonalds, Nokia, Microsoft, Toyota, BMW, Google u.c.
Conversion Model™ metode sniedz atbildes uz šādiem katram
uzņēmumiem būtiskiem jautājumiem: ■ Cik daudz uzņēmumam ir piesaistīto
klientu, kas ir uzticīgi uzņēmumam, noturīgi pret konkurentu spiedienu un mazāk
jutīgi pret cenu celšanos vai papildus maksu ieviešanu? Cik daudz naudas viņi
atvēl tieši uzņēmuma produktu iegādei? Vai viņu rīcībā paliek vēl papildus
nauda, ko uzņēmums varētu piesaistīt sev, nevis atdot konkurentiem? Kāds ir šo
cilvēku profils?
■ Cik daudz ir uzņēmumam nepiesaistīto klientu, kas jau tagad daļu
savas naudas atdod konkurentu produktiem? Cik daudz naudas aiziet konkurentiem?
Kāds ir risks viņus vispār zaudēt? Kā viņus noturēt – kas viņiem ir svarīgs,
kādas ir viņu vajadzības, lietojot attiecīgās kategorijas produktus? Kāds ir
viņu profils?
■ Cik daudz ir uzņēmumam atvērto potenciālo klientu, kas gaida
pamudinājumu uzsākt lietot uzņēmuma produktus? Cik daudz naudas ir viņu rīcībā?
Kurus konkurentus viņi pašreiz lieto? Ja tirgū ir tādi klienti, kas vispār
nelieto attiecīgās kategorijas produktus, kāda ir iespēja pamudināt viņus uzsākt
tos lietot, un uzsākt lietošanu tieši ar uzņēmuma (nevis konkurentu) produktiem?
Kāds ir viņu profils?
■ Cik daudz ir uzņēmumam nepieejamo potenciālo klientu, kas vai nu
nezina par uzņēmumu vai ir pieķērušies saviem pašreizējiem produktiem, ko
piegādā konkurenti? Cik daudz naudas ir viņu rīcībā? Vai ir vērts viņus mēģināt
uzrunāt? Kāds ir viņu profils?
Uzskatāmības nolūkā esam sagatavojuši attēlu, kurā pārskatāmi var redzēt
galvenos Conversion Model™ metodes pielietošanas veidus.


Izvēloties un ieviešot jūsu uzņēmumam atbilstošāko klientu attiecību vadības
stratēģiju, jūs ar optimālu līdzekļu ieguldījumu nodrošināsiet sava uzņēmuma
apgrozījuma un peļņas pieaugumu.
Ja vēlaties uzzināt sava uzņēmuma klientu piesaistīšanas potenciālu un
optimālo stratēģiju, lūdzu, sazinieties ar mums!
Ilva Pudule
TNS Latvia vecākā projektu
direktore Finanšu nozares pētījumu eksperte t 67 096 300 e ilva.pudule@tns.lv
< body><
body>< body>< body>< body>
|