Īsumā par visu


Mediju pētījumi
   Reklāmas tirgus
   Interneta izmantošana
   Jauni klienti medijiem


Mārketinga pētījumi
   Klientu piesaiste
   Lojālie klienti
   Darbinieku piesaistība
   Mārketinga komunikācijas
   Mode un skaistumkopšana


Sociālie pētījumi
   Iedzīvotāju nosakņojums


Tehnoloģijas & risinājumi
   Reklāmas budžeta plānošana


Paralēlā darbība
   S3 sacensības


Arhīvs


www.tns.lv


Latvijas mediju reklāmas tirgus 2009. gada pirmajā pusgadā

 

29.09.2009. Šī gada pirmajos sešos mēnešos, kā ierasts, medijos visplašāk reklamētā nozare ir mobilie sakari. Lai arī joprojām mobilie sakari atrodas topa virsotnē, salīdzinot ar 2008. gada pirmajiem 6 mēnešiem, šī nozare ir piedzīvojusi reklāmu skaita kritumu par 30 %. Lielākais reklāmu skaita kritums starp 10 visvairāk reklamētajām nozarēm novērojams finansu institūciju un pakalpojumu nozarē – to skaits samazinājies par 60 %.

 

Lielākais reklāmu skaita pieaugums, salīdzinot 2009. gada pirmos sešus mēnešus pret tādu pašu laika periodu 2008. gadā, ir sabiedrisko organizāciju nozarē, kas, protams, ir skaidrojams ar politisko partiju priekšvēlēšanu kampaņu aktivitātēm, reklamējoties 9 reizes vairāk nekā 2008. gada pirmajā pusgadā.

 

Šajā gadā aktīvi bijuši arī telekomunikāciju nozares reklāmdevēji, vairāk nekā dubultojot reklāmu skaitu.

 

 

Analizējot kopējo reklāmas apjomu, redzams, ka visos mediju veidos tas ir samazinājies, salīdzinot šī gada pirmos sešus mēnešus pret 2008. gada pirmajiem sešiem mēnešiem. TV reklāmas apjoms (kopējais garums sekundēs) ir samazinājies par 26 %, avīžu un žurnālu kopējais reklāmu izmērs kvadrātcentimetros ir attiecīgi par 44 % un 41 % mazāks, radio reklāmas kopējais garums sekundēs ir samazinājies par 24 %, un vides reklāmu kopējā platība kvadrātmetros arī ir mazāka par 24 %.

 

Dažādos medijos lielāko popularitāti ieguvušas dažādu nozaru reklāmas. Televīzijā visilgāk šī gada pirmajā pusē raidītas mobilo sakaru reklāmas - kopumā sasniedzot 20 485 minūtes, jeb vairāk nekā 341 stundu. Savukārt avīzēs, otrajā vietā atstājot mobilo sakaru reklāmas, pirmajā vietā izvirzījušās automašīnu reklāmas, kas 2009. gada pirmajos 6 mēnešos aizņēma vairāk nekā 235 000 kvadrātcentimetru avīžu lapās. Žurnālos vislielāko kopējo platību ieņēma zāļu reklāmas, pat pieaugot par 1 % salīdzinājumā ar pagājušo gadu. Radio no raidlaika ilgāko daļu ieņēmušas koncertu, festivālu un šovu reklāmas, nedaudz apsteidzot mazumtirdzniecības nozares reklāmas. Vides reklāmās tradicionāli dominē mobilo sakaru nozares reklāmas ar kopā aizņemtajiem 403 000 kvadrātmetru, apsteidzot otrajā vietā esošo mazumtirdzniecības nozari vairāk nekā 2 reizes. Trešajā vietā vides reklāmas nozaru topā atrodas sabiedrisko organizāciju nozare, kas pateicoties politiskās reklāmas apjomam sasniedza vairāk nekā 9000 % pieaugumu un no 1400 m2 2008. gada pirmajā pusē palielinājās līdz 127 000 m2 šī gada pirmajos 6 mēnešos.

 

Apkopojot pēc reklāmu skaita lielākos reklāmdevējus visos medijos, redzams, ka visvairāk reklāmu kopā visos medijos izvietojis mobilo sakaru operators Tele2. otrajā un 4. vietā atrodas vēl divi šīs nozares uzņēmumi - Bite un LMT. Topa augšgalā atrodas arī divi mazumtirdzniecības uzņēmumi- Rimi, kas ieņem 3. vietu, un Maxima – 5. vietā.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pētījumā iekļauto mediju izlase

 

TV kanāli

3+, LNT, LTV1, LTV7, MTV Latvija, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Riga, TV6

 

Avīzes

5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, B&B Banki & Finansi, Biznes & Baltija, Čas, DB Gazele, DB Latvijas 800 miljonāri, DB Tavs nams, Diena, Diena Tūrisms, Dienas Bizness, Digital Times, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa. Kabatā, Reklama.lv, Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV Programma, Vesti, Vesti Segodņa

 

Žurnāli

36,6, Arhitektura i Dizain Baltii, Auto Bild Latvija, B&B Ņedvižimostj, B&B Pulss, Biznes & LV, Būvēt, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, DB Impulss, DB Numurs, Deko, Digital Times, Doctus, Eva & Adam, FHM, GEO, Horošo!, Ieva, Ievas Māja, Ievas Veselība, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Kas Jauns speciālizlaidums, Klubs, Latvijas Architektura, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lietišķā Diena, Lilit, Lilit (lat), L'Officiel, Ļubļu, Māja, Māja Dzīvoklis, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Mazulis, Men's Gadgets, Mūsmājas, Nedēļa, Nedēļa The World in ..., Next, Otkrito, Otkrito speciālizlaidums, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Rīgas Balss, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Saldā Dzīve, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, Tavs Veselības Kalendārs, TV izklaide, Una, Vakara Ziņas, Veselība, Vip Lounge, Vip Lounge LV

 

Radio stacijas

Doma Laukums, European Hit Radio, Fit FM, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock

 

Vides reklāmas aģentūras

Clear Channel, Euro AWK, JC Decaux

 

Interneta portāli

Apollo City, DB.lv, Delfi.lv, Diena.lv, Draugiem.lv, esports.lv, Inbox.lv, KasJauns.lv, Mango.lv, Orb.lv, rus.Delfi.lv, ss.lv, Tvnet.lv

 

Oskars Rumpēters

TNS Latvia Adex klientu atbalsta vadītājs
Reklāmas nozares pētījumu eksperts
t 67 096 300
e oskars.rumpeters@tns.lv

 

© 2023 TNS Latvia | Autortiesības