Latvijas mediju reklāmas tirgus 2009. gada pirmajā pusgadā
29.09.2009. Šī gada pirmajos sešos mēnešos, kā ierasts,
medijos visplašāk reklamētā nozare ir mobilie sakari. Lai arī joprojām mobilie
sakari atrodas topa virsotnē, salīdzinot ar 2008. gada pirmajiem 6 mēnešiem, šī
nozare ir piedzīvojusi reklāmu skaita kritumu par 30 %. Lielākais reklāmu
skaita kritums starp 10 visvairāk reklamētajām nozarēm novērojams finansu
institūciju un pakalpojumu nozarē – to skaits samazinājies par 60 %.
Lielākais reklāmu skaita pieaugums, salīdzinot 2009. gada pirmos sešus
mēnešus pret tādu pašu laika periodu 2008. gadā, ir sabiedrisko organizāciju
nozarē, kas, protams, ir skaidrojams ar politisko partiju priekšvēlēšanu kampaņu
aktivitātēm, reklamējoties 9 reizes vairāk nekā 2008. gada pirmajā pusgadā.
Šajā gadā aktīvi bijuši arī telekomunikāciju nozares reklāmdevēji, vairāk
nekā dubultojot reklāmu skaitu.

Analizējot kopējo reklāmas apjomu, redzams, ka visos mediju veidos tas ir
samazinājies, salīdzinot šī gada pirmos sešus mēnešus pret 2008. gada pirmajiem
sešiem mēnešiem. TV reklāmas apjoms (kopējais garums sekundēs) ir samazinājies
par 26 %, avīžu un žurnālu kopējais reklāmu izmērs kvadrātcentimetros ir
attiecīgi par 44 % un 41 % mazāks, radio reklāmas kopējais garums
sekundēs ir samazinājies par 24 %, un vides reklāmu kopējā platība
kvadrātmetros arī ir mazāka par 24 %.
Dažādos medijos lielāko popularitāti ieguvušas dažādu nozaru reklāmas.
Televīzijā visilgāk šī gada pirmajā pusē raidītas mobilo sakaru reklāmas -
kopumā sasniedzot 20 485 minūtes, jeb vairāk nekā 341 stundu. Savukārt
avīzēs, otrajā vietā atstājot mobilo sakaru reklāmas, pirmajā vietā izvirzījušās
automašīnu reklāmas, kas 2009. gada pirmajos 6 mēnešos aizņēma vairāk nekā
235 000 kvadrātcentimetru avīžu lapās. Žurnālos vislielāko kopējo platību
ieņēma zāļu reklāmas, pat pieaugot par 1 % salīdzinājumā ar pagājušo gadu.
Radio no raidlaika ilgāko daļu ieņēmušas koncertu, festivālu un šovu reklāmas,
nedaudz apsteidzot mazumtirdzniecības nozares reklāmas. Vides reklāmās
tradicionāli dominē mobilo sakaru nozares reklāmas ar kopā aizņemtajiem
403 000 kvadrātmetru, apsteidzot otrajā vietā esošo mazumtirdzniecības
nozari vairāk nekā 2 reizes. Trešajā vietā vides reklāmas nozaru topā atrodas
sabiedrisko organizāciju nozare, kas pateicoties politiskās reklāmas apjomam
sasniedza vairāk nekā 9000 % pieaugumu un no 1400 m2 2008. gada pirmajā
pusē palielinājās līdz 127 000 m2 šī gada pirmajos 6 mēnešos.
Apkopojot pēc reklāmu skaita lielākos reklāmdevējus visos medijos, redzams,
ka visvairāk reklāmu kopā visos medijos izvietojis mobilo sakaru operators
Tele2. otrajā un 4. vietā atrodas vēl divi šīs nozares uzņēmumi - Bite un LMT.
Topa augšgalā atrodas arī divi mazumtirdzniecības uzņēmumi- Rimi, kas ieņem 3.
vietu, un Maxima – 5. vietā.












Pētījumā iekļauto mediju izlase
TV kanāli
3+, LNT, LTV1, LTV7, MTV Latvija, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta
Baltija, TV3, TV5 Riga, TV6
Avīzes
5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, B&B Banki & Finansi, Biznes &
Baltija, Čas, DB Gazele, DB Latvijas 800 miljonāri, DB Tavs nams, Diena, Diena
Tūrisms, Dienas Bizness, Digital Times, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus),
MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa. Kabatā, Reklama.lv, Rīgas Balss,
Rīgas Santīms, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV
Programma, Vesti, Vesti Segodņa
Žurnāli
36,6, Arhitektura i Dizain Baltii, Auto Bild Latvija, B&B Ņedvižimostj,
B&B Pulss, Biznes & LV, Būvēt, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule,
DB Impulss, DB Numurs, Deko, Digital Times, Doctus, Eva & Adam, FHM, GEO,
Horošo!, Ieva, Ievas Māja, Ievas Veselība, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā
Zinātne, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Kas Jauns speciālizlaidums, Klubs, Latvijas
Architektura, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lietišķā Diena,
Lilit, Lilit (lat), L'Officiel, Ļubļu, Māja, Māja Dzīvoklis, Mājas & Dārzs,
Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Mazulis, Men's Gadgets, Mūsmājas,
Nedēļa, Nedēļa The World in ..., Next, Otkrito, Otkrito speciālizlaidums,
Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība,
Privātā Dzīve, Rīgas Balss, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Saldā Dzīve, Santa,
SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, Tavs Veselības Kalendārs, TV
izklaide, Una, Vakara Ziņas, Veselība, Vip Lounge, Vip Lounge LV
Radio stacijas
Doma Laukums, European Hit Radio, Fit FM, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas
Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Pik FM, Radio
Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock
Vides reklāmas aģentūras
Clear Channel, Euro AWK, JC Decaux
Interneta portāli
Apollo City, DB.lv, Delfi.lv, Diena.lv, Draugiem.lv, esports.lv, Inbox.lv,
KasJauns.lv, Mango.lv, Orb.lv, rus.Delfi.lv, ss.lv, Tvnet.lv
Oskars Rumpēters
TNS Latvia Adex klientu
atbalsta vadītājs Reklāmas nozares pētījumu eksperts t 67 096
300 e oskars.rumpeters@tns.lv
< body> < body><
body>< body>< body>< body>< body>
|