Internets – efektīvs mārketinga komunikāciju kanāls ne tikai jauniešu, bet
arī nobriedušu cilvēku sasniegšanai
29.09.2009. Nav noslēpums, ka pēdējos gados tieši internets
ir medijs ar visstraujāk augošo auditoriju. Gan mārketinga speciālisti, gan
reklāmdevēji jau ir pieraduši pie fakta, ka mūsdienu jaunieši lielu daļu sava
brīvā laika pavada pie datora, tāpēc internets ir efektīvi izmantojams kā
komunikācijas līdzeklis jaunu cilvēku sasniegšanai. TNS Latvia veiktā
interneta auditorijas pētījuma 2009. gada vasaras perioda dati parāda, ka vidēji
97 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 19 gadiem lieto internetu.
Tomēr pēdējā laikā interneta lietotāju skaits aizvien pieaug, un šobrīd
internets kā medijs ir efektīvi izmantojams, ne tikai, jauniešu, bet arī citu
vecuma grupu uzrunāšanai.
TNS Latvia interneta auditorijas pētījuma rezultāti liecina, ka
pēdējā gada laikā visstraujāk interneta lietotāju skaits pieaudzis no 40 līdz 59
gadu vecu cilvēku vidū. Internetu pēdējo 7 dienu laikā ir izmantojuši puse jeb
50 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 40 līdz 49 gadiem, kas ir par 13
procentpunktiem vairāk nekā pirms gada. Straujš interneta lietotāju skaita
pieaugums noticis arī no 50 līdz 59 gadu vecu iedzīvotāju vidū. 37 % šīs
vecuma grupas pārstāvju pēdējo 7 dienu laikā ir lietojuši globālo tīmekli, kas
ir par 12 procentpunktiem vairāk nekā 2008. gada vasarā.

Protams, dažāda vecuma cilvēkiem ir atšķirīgas intereses, līdz ar to dažādās
vecuma grupās atšķiras gan interneta lietošanas mērķi, gan biežāk apmeklētās
interneta vietnes. TNS Latvia interneta auditorijas pētījums
e-Track sniedz iespēju saprast interneta lietošanas paradumus dažādās
mērķa grupās.
Jaunieši, salīdzinot ar vecāka gada gājuma cilvēkiem, aktīvāk izmanto
internetu kā saziņas līdzekli. TNS Latvia veiktā interneta auditorijas
pētījuma e-Track pavasara perioda dati parāda, ka Latvijas iedzīvotāji
vecumā no 15 līdz 19 gadiem internetu visbiežāk lieto, lai apmeklētu sociālos
tīklus (piemēram, Draugiem.lv, One.lv u.c.), vidēji 87 %
jauniešu vecumā no 15 līdz 19 gadiem pēdējo 7 dienu laikā ir lietojuši
internetu, lai apmeklētu sociālos tīklus. Tāpat šajā vecuma grupā populāra ir
meklēšanas lapu un elektroniskā pasta izmantošana, kā arī interneta lietošana
mācībām, failu un bilžu lejupielādei/augšupielādei, runāšanai pa telefonu un
čatošanai.

TNS Latvia interneta auditorijas pētījuma e-Track 2009.gada
pavasara dati parāda, ka Latvijas iedzīvotāji vecumā no 40 līdz 59 gadiem
internetu visbiežāk lieto informācijas iegūšanai. Vidēji 84 % Latvijas
iedzīvotāju šādā vecumā pēdējo 7 dienu laikā ir izmantojuši meklēšanas lapas
internetā. 40 līdz 59 vecu Latvijas iedzīvotāju vidū internets aktīvi tiek
izmantots arī elektroniskā pasta un interneta portālu izmantošanai. Salīdzinot
ar jauniešu auditoriju, šajā vecuma grupā mazāk populāri ir saziņas portāli, 40
līdz 59 gadu vecu iedzīvotāju vidū šādus portālus pēdējo 7 dienu laikā ir
apmeklējuši tikai 54 % iedzīvotāji. Vecāka gada gājuma cilvēki aktīvāk
izmanto internetu, lai norēķinātos Internetbankā, meklētu informāciju dažādās
datu bāzēs, kā arī lasītu avīzes un žurnālus.

TNS Latvia interneta auditorijas pētījums parāda, kā interneta
lietošana pieaug dažādās mērķa grupās. Līdz ar to internets ir efektīvi
lietojams arvien plašāku mērķa grupu sasniegšanai. Protams, katrā mērķa grupā ir
atšķirīgi interneta lietošanas iemesli un biežāk izmantotie portāli. TNS Latvia
interneta auditorijas pētījums palīdzēs Jums saprast, ko Jūsu interesējošās
mērķa grupas pārstāvji dara internetā, un kādas interneta vietnes viņi visbiežāk
apmeklē.
Sazinieties ar mums, lai uzzinātu plašāku informāciju par Latvijas
iedzīvotāju interneta lietošanas paradumiem!
Par pētījumu Nacionālais mediju pētījums: Internets
Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia interneta
auditorijas pētījumu Nacionālais mediju pētījums: Internets, Pavasaris
2009 veica laika periodā no 2009.gada 2. februāra līdz 2009. gada 3.
maijam. Visā Latvijā, izmantojot datorizētās intervijas (CAPI), tika aptaujāti
1513 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Aptaujas
norisinājās respondenta dzīvesvietā regulārās iedzīvotāju aptaujasOmnibuss
ietvaros. TNS Latvia interneta auditorijas pētījumu Nacionālais
mediju pētījums: Internets, Vasara 2009 veica laika periodā no 2009.gada 4.
maija līdz 2009. gada 2. augustam. Visā Latvijā, tika aptaujāti 1508 pastāvīgie
Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Kristīne Daugule
TNS Latvia mediju pētījumu projektu asistente Mediju nozares
pētījumu eksperte t 67 096 300 e kristine.daugule@tns.lv
< body>< body>< body>< body> < body>< body>
|