Īsumā par visu


Mediju pētījumi
   Reklāmas tirgus
   Interneta izmantošana
   Jauni klienti medijiem


Mārketinga pētījumi
   Klientu piesaiste
   Lojālie klienti
   Darbinieku piesaistība
   Mārketinga komunikācijas
   Mode un skaistumkopšana


Sociālie pētījumi
   Iedzīvotāju nosakņojums


Tehnoloģijas & risinājumi
   Reklāmas budžeta plānošana


Paralēlā darbība
   S3 sacensības


Arhīvs


www.tns.lv


Internets – efektīvs mārketinga komunikāciju kanāls ne tikai jauniešu, bet arī nobriedušu cilvēku sasniegšanai

 

29.09.2009. Nav noslēpums, ka pēdējos gados tieši internets ir medijs ar visstraujāk augošo auditoriju. Gan mārketinga speciālisti, gan reklāmdevēji jau ir pieraduši pie fakta, ka mūsdienu jaunieši lielu daļu sava brīvā laika pavada pie datora, tāpēc internets ir efektīvi izmantojams kā komunikācijas līdzeklis jaunu cilvēku sasniegšanai. TNS Latvia veiktā interneta auditorijas pētījuma 2009. gada vasaras perioda dati parāda, ka vidēji 97 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 19 gadiem lieto internetu. Tomēr pēdējā laikā interneta lietotāju skaits aizvien pieaug, un šobrīd internets kā medijs ir efektīvi izmantojams, ne tikai, jauniešu, bet arī citu vecuma grupu uzrunāšanai.

 

TNS Latvia interneta auditorijas pētījuma rezultāti liecina, ka pēdējā gada laikā visstraujāk interneta lietotāju skaits pieaudzis no 40 līdz 59 gadu vecu cilvēku vidū. Internetu pēdējo 7 dienu laikā ir izmantojuši puse jeb 50 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 40 līdz 49 gadiem, kas ir par 13 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada. Straujš interneta lietotāju skaita pieaugums noticis arī no 50 līdz 59 gadu vecu iedzīvotāju vidū. 37 % šīs vecuma grupas pārstāvju pēdējo 7 dienu laikā ir lietojuši globālo tīmekli, kas ir par 12 procentpunktiem vairāk nekā 2008. gada vasarā.

 

 

Protams, dažāda vecuma cilvēkiem ir atšķirīgas intereses, līdz ar to dažādās vecuma grupās atšķiras gan interneta lietošanas mērķi, gan biežāk apmeklētās interneta vietnes. TNS Latvia interneta auditorijas pētījums e-Track sniedz iespēju saprast interneta lietošanas paradumus dažādās mērķa grupās.

 

Jaunieši, salīdzinot ar vecāka gada gājuma cilvēkiem, aktīvāk izmanto internetu kā saziņas līdzekli. TNS Latvia veiktā interneta auditorijas pētījuma e-Track pavasara perioda dati parāda, ka Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 19 gadiem internetu visbiežāk lieto, lai apmeklētu sociālos tīklus (piemēram, Draugiem.lv, One.lv u.c.), vidēji 87 % jauniešu vecumā no 15 līdz 19 gadiem pēdējo 7 dienu laikā ir lietojuši internetu, lai apmeklētu sociālos tīklus. Tāpat šajā vecuma grupā populāra ir meklēšanas lapu un elektroniskā pasta izmantošana, kā arī interneta lietošana mācībām, failu un bilžu lejupielādei/augšupielādei, runāšanai pa telefonu un čatošanai.

 

 

TNS Latvia interneta auditorijas pētījuma e-Track 2009.gada pavasara dati parāda, ka Latvijas iedzīvotāji vecumā no 40 līdz 59 gadiem internetu visbiežāk lieto informācijas iegūšanai. Vidēji 84 % Latvijas iedzīvotāju šādā vecumā pēdējo 7 dienu laikā ir izmantojuši meklēšanas lapas internetā. 40 līdz 59 vecu Latvijas iedzīvotāju vidū internets aktīvi tiek izmantots arī elektroniskā pasta un interneta portālu izmantošanai. Salīdzinot ar jauniešu auditoriju, šajā vecuma grupā mazāk populāri ir saziņas portāli, 40 līdz 59 gadu vecu iedzīvotāju vidū šādus portālus pēdējo 7 dienu laikā ir apmeklējuši tikai 54 % iedzīvotāji. Vecāka gada gājuma cilvēki aktīvāk izmanto internetu, lai norēķinātos Internetbankā, meklētu informāciju dažādās datu bāzēs, kā arī lasītu avīzes un žurnālus.

 

 

TNS Latvia interneta auditorijas pētījums parāda, kā interneta lietošana pieaug dažādās mērķa grupās. Līdz ar to internets ir efektīvi lietojams arvien plašāku mērķa grupu sasniegšanai. Protams, katrā mērķa grupā ir atšķirīgi interneta lietošanas iemesli un biežāk izmantotie portāli. TNS Latvia interneta auditorijas pētījums palīdzēs Jums saprast, ko Jūsu interesējošās mērķa grupas pārstāvji dara internetā, un kādas interneta vietnes viņi visbiežāk apmeklē.

 

Sazinieties ar mums, lai uzzinātu plašāku informāciju par Latvijas iedzīvotāju interneta lietošanas paradumiem!

 

Par pētījumu Nacionālais mediju pētījums: Internets

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia interneta auditorijas pētījumu Nacionālais mediju pētījums: Internets, Pavasaris 2009  veica laika periodā no 2009.gada 2. februāra līdz 2009. gada 3. maijam. Visā Latvijā, izmantojot datorizētās intervijas (CAPI), tika aptaujāti 1513 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Aptaujas norisinājās respondenta dzīvesvietā regulārās iedzīvotāju aptaujasOmnibuss ietvaros. TNS Latvia interneta auditorijas pētījumu Nacionālais mediju pētījums: Internets, Vasara 2009 veica laika periodā no 2009.gada 4. maija līdz 2009. gada 2. augustam. Visā Latvijā, tika aptaujāti 1508 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

 

Kristīne Daugule

TNS Latvia mediju pētījumu projektu asistente
Mediju nozares pētījumu eksperte
t 67 096 300
e kristine.daugule@tns.lv

 

© 2023 TNS Latvia | Autortiesības