Īsumā par visu


TNS Latvijā
   Ģimenei draudzīgs komersants


Mediju pētījumi
   Preses auditorija
   Reklāmas tirgus


Mārketinga pētījumi
   Medikamentu patērētājs
   Medikamentu patēriņš
   Patēriņa tendences
   Efektīvs sauklis


Sociālie pētījumi
   Mājdzīvnieku patversmes
   Diskriminācija Latvijā
   Skolēnu brīvlaika aktivitātes


Tehnoloģijas & risinājumi
   Fokusgrupu diskusijas


Paralēlā darbība
   S2 sacensības


Arhīvs


www.tns.lv


Latvijas mediju reklāmas tirgus 2008. gada pirmajā pusgadā

 

10.2008. Šī gada pirmajos sešos mēnešos tāpat kā 2006. un 2007. gada pirmajā pusē visvairāk reklamētā nozare ir sakari un biroja aprīkojums. Pārliecinoši apsteidzot izklaides pasākumu un biznesa nozares, sakaru un biroja aprīkojuma nozare 2008. gada pirmajos 6 mēnešos ir reklamēta 295 762 reizes, kas ir par 49 % vairāk nekā 2007. gada pirmajā pusē.

 

 

Topa 2.-7. vietā tikai citā secībā ierindojas tās pašas nozares, kas pagājušajā gadā. Atsevišķas nozares pretēji kopējam reklāmas gadījumu skaita pieaugumam, tomēr ir reklamētas retāk. Piemēram, Biznesa, finansu un nekustamo īpašumu nozares reklāmu skaits krities par 7 %, bet Kosmētikas un higiēnas - par 5 %. Pārējās no TOP10 nozarēm kāpinājušas reklāmu skaitu. Otrs un trešais lielākais reklāmu skaita pieaugums pēc sakaru nozares ir novērojams medicīnas reklāmām un pārtikas produktu reklāmām. Neskatoties uz celtniecības tempu samazinājumu un auto tirdzniecības kritumu, abas nozares reklamējušās biežāk nekā 2007. gada pirmajā pusgadā, pieaugums attiecīgi par 2 % un 7 %.

 

Analizējot atsevišķus mediju veidus, redzams, ka 2008. gada pirmajā pusgadā TV un radio reklāmas apjoms ir pieaudzis, bet presē krities, salīdzinot ar 2007. gada attiecīgo periodu.

 

Presē pēc reklāmu kopējā laukuma ir novērojams kritums par 10 % (12 301 857 cm2 2008.g.1.pusg. pret 13 720 953 cm2 2007.gada 1.pusg.), bet pēc reklāmu skaita – samazinājums par 22 % (71 174 pret 91 772) Tas nozīmē, ka šogad reklāmdevēji ir ievietojuši mazāk, taču lielākas reklāmas.

 

Radio un TV reklāmu pieaugums ir proporcionāls - radio gan skaits, gan garums ir pieaudzis par 7 % (266 865 minūtes pret 248 870 minūtēm un 118 624 minūtes pret 110 882 minūtēm). TV reklāmu skaits palielinājies par 14 % (672 135 minūtes pret 591 487 minūtēm) un reklāmu apjoms minūtēs - par 15 % (267 346 minūtes pret 232 632 minūtēm).

 

 

 

 

 

 

 

 

Mediju izlase

 

Laikraksti

Teleprogramma, Subbota, Čas, TV Programma, Neatkarīgā Rīta Avīze, Dienas Bizness, DB Gazele, DB Latvijas 800 miljonāri, Telegraf, MK-Latvija, Bizness & Baltija (kr.), B&B Banki &  Finansi, Latvijas Avīze, Vesti, Atpūta.TV, Rīgas Santīms, Diena, Rīgas Balss, Vesti Segodņa, 5 min, Televīzijas Programma, Diena Tūrisms, Digital Times, 7 Sekretov, Reklama.lv, Latvijas Santīms.

 

Žurnāli

Māja Dzīvoklis, Cosmopolitan, Deko, Rīgas Laiks, FHM, Kapitāls, Kas Jauns speciālizlaidums, Popcorn, Next, Shape, Latvijas Būvniecība, Dari Pats, Rīgas Viļņi, B&B Pulss, Klubs, Joy, MG, B&B Ņedvižimostj, Lilit LV, Biznes & LV, Lietišķā Diena, Latvijas Architektura, Digital Times, Auto Bild Latvija, Ieva, Šūpulītis, Mājas Viesis, Sīrups, Ļubļu, TV izklaide, DB Numurs, 36,6, Kas Jauns, Veselība, Praktiskā Būvniecība, Doctus, Vip Lounge, Marta, Nedēļa The World in ..., Otkrito, Patron, Sporta Avīze, Santa, Mājas & Dārzs, Privātā Dzīve, Nedēļa, SestDiena, Lilita, Dārza Pasaule, Una, Mūsmājas, Impulss, Būvēt, Ilustrētā Zinātne, Ievas Māja, Māja, Latvijas Ārsts, Podium Art, Pastaiga, Arhitektura i Dizain Baltii, Horošo!, Eva & Adam, Pastaiga.ru, Vip Lounge LAT, Mans Mazais.

 

TV kanāli

LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV Baltija, MTV Latvija, PBMK, TV6.

 

Radio stacijas

Radio SWH, Radio SWH+, SWH Rock, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Latvijas Radio 4 Doma Laukums, Star FM, Radio Skonto, Mix FM, PikFM, Fit FM, EHR, Krievijas Hiti

 

Oskars Rumpēters

TNS Latvia Adex klientu atbalsta vadītājs
Reklāmas nozares pētījumu eksperts
t 67 096 300
e oskars.rumpeters@tns.lv



© 2023 TNS Latvia | Autortiesības