Lielveikalu apmeklētāji pamana reklāmu monitorus
06.2008. Vairāk nekā 4/5 Rīgas lielveikalu un tirdzniecības
centru apmeklētāju (81 % jeb ~416.000) ir ievērojuši tajos izvietotos
reklāmu monitorus, liecina reklāmas aģentūras Market Media sadarbībā ar mediju, tirgus
un sociālo pētījumu aģentūru TNS
Latvia šā gada pavasarī veiktā Rīgas un Pierīgas iedzīvotāju – lielveikalu
apmeklētāju – aptauja.
Rīdzinieki aktīvi apmeklē lielveikalus
Aptuveni 2/3 no Rīgas un Pierīgas iedzīvotājiem 15 līdz 64 gadu vecumā
(67 % jeb ~514.000) laika periodā no 2008.gada februāra līdz maijam bija
apmeklējuši kādu no pētījumā aptvertajiem 7 Rīgas lielveikaliem vai
tirdzniecības centriem, kuros ir izvietoti Market Media reklāmu monitori.
Lielākā daļa respondentu lielveikalus apmeklē vismaz reizi nedēļā (59 %)
- tai skaitā aptuveni katrs desmitais aptaujātais lielveikalus apmeklē katru vai
gandrīz katru dienu (9 %), aptuveni piektdaļa aptaujāto lielveikalus
apmeklē 3-5 reizes nedēļā (19 %), savukārt gandrīz trešā daļa - 1-2 reizes
nedēļā (31 %).
Lielākā daļa lielveikalu apmeklētāju pamana reklāmu monitorus
Aptuveni 4/5 no aptaujātajiem lielveikalu un tirdzniecības centru
apmeklētājiem (81 % jeb ~416.000) ir ievērojuši reklāmu monitorus kādā no
pētītajiem lielveikaliem vai tirdzniecības centriem. Salīdzinot ar iepriekšējo
pētījumu, ir procentuāli palielinājies aptaujāto skaits, kuri ir ievērojuši
reklāmas uz monitoriem lielveikalos (no 72 % 2006.gada pētījumā līdz
81 % 2008.gada pētījumā).


Visbiežāk monitori ir ievēroti t/p Alfa, kur tos pamanījuši 73 % jeb
~302.000 no monitorus ievērojušiem lielveikalu apmeklētājiem. Vairāk nekā puse
no aptaujātajiem (55 % jeb ~ 228.000 monitorus ievērojušie lielveikalu
apmeklētāju) reklāmu monitorus ir ievērojuši t/c Domina.
Reklāmas monitorus ievērojušo lielveikalu apmeklētāju profils ir līdzīgs no
lielveikala uz lielveikalu: lielākā daļa no viņiem ir 15-44 gadu vecumā
(74 %), vairāk nekā 4/5 apmeklētāju ir vismaz vidēji ienākumi (82 % no
respondentiem ienākumi pārsniedz 120 latus uz cilvēku ģimenē, to skaitā vairāk
nekā ceturtajai daļai ir augsti ienākumi – 27 % tie pārsniedz 300 latus uz
cilvēku ģimenē), un galvenokārt tie ir rīdzinieki (76 %).
Par pētījumu
Pētījumu mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia veica no 2008.gada 2.aprīļa
līdz 6.maijam, aptaujājot 416 Rīgas un Pierīgas iedzīvotājus 15-64 gadu vecumā.
Izlase ir reprezentatīva Rīgas un Pierīgas iedzīvotāju 15-64 gadu vecumā
ģenerālajam kopumam, kas ir ~762.000 iedzīvotāji.
Intars Āboms
TNS Latvia projektu
vadītājs Reklāmas efektivitātes pētījumu eksperts t 67 096 300 e
intars.aboms@tns.lv
|