Latvijas mediju reklāmas tirgus 2008.gada pirmajos četros mēnešos
06.2008. Lai arī gads jau tuvojas savam vidus punktam,
atskatīsimies, kā ir veicies Latvijas mediju reklāmas tirgum šā gada pirmajos
četros mēnešos, salīdzinot ar tādu pat periodu pirms gada un vērtējot to pēc
reklāmas minūtēm un kvadrātcentimetriem, kā arī pēc reklāmu skaita.
2008.gada pirmajos 4 mēnešos bijušas 424 680 TV reklāmas, kas, salīdzinot ar
2007. gada tādu pat periodu, ir par 27 % vairāk (2007.g. – 335 547
reklāmas). Savukārt presē 2008.gadā bija 47 377 reklāmas gadījumi, kas,
salīdzinot ar 2007. gadu, ir par 19 % mazāk (2007.g. – 58 211 reklāmas).
Arī radio reklāmu skaits šogad bija lielāks nekā 2007.gadā – attiecīgi 2008.gada
četros mēnešos tās bija 171 622 reklāmas, bet 2007. gadā – 152 243
reklāmas.
Televīzijā reklāmas apjoms pieaudzis līdz 169 278 minūtēm, kas ir par
26 % vairāk nekā 2007. gadā, kad reklāmas apjoms bija 134 308 minūtes.
Jāpiezīmē, ka pērn TV tika mērīti 9 TV kanāli, savukārt šogad tie ir jau 11 TV
kanāli, tāpēc vērojama samērā liela izaugsme. Presē reklāmas apjoms sasniedzis
7,92 miljonus cm2 apjomu, kas ir par 6 % mazāk, jo 2007.gadā bija 8,43
miljoni cm2. Savukārt radio reklāmas apjoms šogad sasniedz 76 141 minūti, kas ir
par 11 % vairāk nekā 2007.gadā, kad radio reklāma bija 68 391 minūte.
Pētījumā iekļauto mediju izlase 2007. un 2008. gada janvārī -
aprīlī
Laikraksti
5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, B&B Biznes & Stiļ, B&B Vistavka,
Bizness & Baltija, Čas, DB Eksperti, DB Gazele, DB Sievietes Faktors, DB
Tavs nams 2006/1, DB Veiksmīgs un vesels, Diena, Dienas Bizness, Digital Times,
Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama.lv,
Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Rītdiena, Subbota,
Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV Programma, Vesti, Vesti
Segodņa
Žurnāli
SestDiena, 36,6°C, Apelsīns, Arhitektura i Dizain
Baltii, Auto Bild Latvija, A-Zet, B&B Ņedvižimostj, B&B Pulss, Biznes
& LV, Būvēt, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, DB Numurs, Deko,
Digital Times, Doctus, Eva & Adam, FHM, Horošo!, Ieva, Ievas Māja, Ilustrētā
Zinātne, Impulss, Joy, Kapitāls, Kas Jauns; Kas Jauns speciālizlaidums, Klubs,
Labu apetīti!, Latvijas Architektura, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība,
Lietišķā Diena, Lilit LV, Lilita, Ļubļu, Māja, Māja Dzīvoklis, Mājas &
Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Mērķis, MG, Mūsmājas, Nedēļa, Nedēļa
The World in ... , Next, Objekts, Otkrito, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium
Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi,
Santa, Shape, Sieviete, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, TV izklaide, Una,
Veselība, Vip Lounge, Vip Lounge LAT, ŽZL
TV kanāli
LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV
Baltija, MTV Latvija, PBMK, TV6
Radio stacijas
Radio SWH, Radio SWH+, SWH Rock, Latvijas Radio 1,
Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Latvijas Radio 4 Doma Laukums, Star
FM, Radio Skonto, Mix FM, PikFM, Fit FM, EHR, Krievijas hiti
Inese Vēvere
TNS Latvia Adex projekta
vadītāja Reklāmas nozares pētījumu eksperte t 67 096 300 e
inese.vevere@tns.lv
|