Latvijas mediju reklāmas tirgus lielākie „spēlētāji” 2007.gada desmit
mēnešos
12.2007. Šoreiz atkāpjoties no tradicionālā reklāmdevēju,
marku un nozaru sarindojuma pēc kvadrātcentimetriem un sekundēm, paskatīsimies,
kas 2007.gada desmit mēnešos veidojis lielāko daļu mediju reklāmas tirgus apjoma
presē, televīzijā un radio pēc reklāmu skaita. Galveno uzmanību pievēršot Top 5
nozarēm un tās ir:
■ Sakari, biroja aprīkojums ■ Bizness, finansu pakalpojumi,
nekustamais īpašums ■ Kosmētika, higiēna ■ Izklaide, kultūra,
atpūta ■ Pārtikas produkti

Presē, TV un radio Sakaru un biroja
aprīkojuma reklāmas reģistrētas 208 591 reizi (presē – 9312, TV – 163
891, radio – 35 388), savukārt biznesa
nozares reklāmas fiksētas 204 916 gadījumos (prese – 47 715, TV –
104 374, radio – 52 827). Bet kosmētikas un higiēnas preču reklāmas
reģistrētas 181 843 reizes (presē – 2508, TV – 177 518, radio – 1817).
Izklaides, kultūras un atpūtas
reklāmas medijos fiksētas 181 153 reizes, no tām 14 111 reizes presē,
91 314 reizes radio, bet 75 728 reizes TV. Arī pārtikas produkti tika reklamēti diezgan
lielā apjomā – pavisam 111 303 reizes, no kurām 1305 reizes presē, 9229
reizes radio un visvairāk – 100 769 reizes televīzijā.
Nozaru lielākie reklāmdevēji
Sakaru un biroja aprīkojuma
nozares lielākie reklāmdevēji visos trīs medijos pamatā ir nemainīgi: pirmo
vietu ieņem Tele2 ar 29 836 reklāmām,
kam seko LMT ar 28 562 reklāmām un DTC ar 23 114 reklāmām. Sarindojumu
turpina Bite ar 15 513 reklāmām, Zetcom ar 8941 reklāmu, bet Latelecom topā ierindojas ar 5197
reklāmām un Nokia ar 4559
reklāmām.
Biznesa, nekustamā īpašuma un finansu
pakalpojumu nozares reklāmdevēji pēc reklāmu skaita sarindojas šādi: Hansabanka (14 369 reklāmas), Nordea (11 151 reklāma), Baltijas Izaugsmes Grupa (BIG) (9823 reklāmas), Parex (7949 reklāmas), Inserviss Group (6432 reklāmas), DnB Nord (6093 reklāmas), Aizkraukles banka (5464 reklāmas).
Kosmētikas un higiēnas preču
lielākie reklāmdevēji pēc reklāmu skaita gadu no gada ir praktiski nemainīgi –
tradicionāli pirmo vietu ieņem Procter
& Gamble ar 68 077 reklāmām, tam seko Colgate – Palmolive ar 23 934
reklāmām, Henkel ar 20 260 reklāmām
un L’Oreal ar 19 217 reklāmām. Topā
tālāk ierindojas Unilever ar 15 939
reklāmām, Johnson & Johnson ar
7563 reklāmām un Beiersdrof ar 5975
reklāmām.
Savukārt Izklaides, kultūras un
atpūtas nozares lielākie reklāmdevēji bija AZSK (Ogres estrāde) – 9208 reklāmas, Makroentertainment - 7868, Gerons – 5816, Essential Club - 5352, Sportland - 4560, BDG - 3927, Alexander Studio Group – 3799
reklāmas.
Nozaru piecnieku noslēdz Pārtikas
produktu segments, kurā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmu skaita ir Danone ar 10207 reklāmām, kam seko Rimi ar 10187 reklāmām un Kraft Foods ar 9593 reklāmām. Tālāk
ierindojas Wrigley (9355 reklāmas) un
Masterfoods (9186 reklāmas), savukārt
aiz tiem seko Unilever ar 4781
reklāmām un Rīgas piena kombināts ar
4390 reklāmām.
Reklāmdevēju visbiežāk rādītās TV reklāmas
Ko tad katrs reklāmdevējs ir vēlējies mums pateikt? Piedāvāju nelielu ieskatu
katras nozares reklāmdevēju visvairāk rādītajās TV reklāmās.
Sakaru un biroja aprīkojuma
nozares lielākais reklāmdevējs Tele2
informēja skatītājus par Zelta zivtiņas pakalpojumiem – ēterā demonstrēts 1145
reizes. Nākošais nozares dalībnieks LMT visvairāk savu uzmanību veltījis
Okartes akcijai, kas ilga līdz 31.augustam un informēja par diennakts tarifu 3,6
santīmiem minūtē, ēterā šis klips bijis 675 reizes, savukārt Bite 758 reizes informēja par Toxic
akciju, kas bija spēkā līdz 31.augustam. Zetcom visvairāk reklamēja Amigo vasaras
akciju – 626 reizes ēterā, bet Nokia
popularizēja Nokia N95 modeli, kura
reklāma ēterā bija 998 reizes.
Lattelecom visvairāk reklamēja
Lattelecom Mājas komplektu – 630 reizes, bet Baltkom lielāko daļu savu reklāmu
veltīja Baltkom TV reklamēšanai – ēterā bija 396 reizes.
Biznesa nozares lielākais
reklāmdevējs Hansabanka skatītāju
uzmanību vērsa uz piemeklētiem aizdevumiem, šis klips bija ēterā 440 reizes,
savukārt Nordea banka visvairāk
popularizēja Pretinflācijas depozītu
, kas TV ekrānos parādījās 271 reizi. BIG aicināja aizņemties naudu – klips
ēterā bija 1233 reizes, bet Parex
visvairāk reklamējis spēli „Gods & Slava”, kas ēterā bija 655 reizes.
Inserviss Group aicināja izmantot kredītu auto iegādei – klips ēterā 130 reizes,
bet DnB Nord stāstīja par sevi,
reklamējot aizdevumus lieliem un maziem uzņēmējiem, šis klips ēterā bija 386
reizes. Aizkraukles banka popularizēja hipotekāros kredītus, savu klipu parādot
ēterā 444 reizes.
Kosmētikas un higiēnas preču
gigants Procter & Gamble šogad
visvairāk mums vēstīja par Head &
Shoulders šampūniem – klips bija ēterā 1260 reizes, savukārt Colgate – Palmolive visvairāk
reklamēja jauno Mennen Speed Stick
Volcano dezodorantu, kura reklāma ēterā bija 1321 reizes, aiz tā seko Henkel un tā visvairāk reklamētais
produkts FA Yoghurt fresh dezodorants
ar 1438 reizēm ēterā. L’Oreal mums
visvairāk stāstīja par Garnier
Nutritionist matu krāsu, kuras klips bija ēterā 455 reizes. Tālā ierindojas
nākošais lielais reklāmdevējs Unilever ar dezodoranta Rexona Women reklāmām, kas ēterā bija
873 reizes. Sarindojumu noslēdz Johnson
& Johnson ar O.B. Pro Comfort
reklāmu, kas bija ēterā 471 reizi, un Beiersdrof ar Nivea Beaute Volume Impact skropstu
tušas reklāmu, kas bija ēterā 481 reizi.
Izklaides, kultūras un atpūtas
reklāmdevējs AZSK visvairāk vēlējies
mūs informēt par Smokie koncertu
Ogres estrādē 15. jūnijā, šī reklāma ēterā bijusi 244 reizes, savukārt Makroentertainment mūs visvairāk
informēja par J. Antonova koncertu Arēnā Rīga, 12. oktobrī – šī reklāma TV ēterā
bija 364 reizes. Cits reklāmdevējs Gerons visvairāk reklamēja The Fire Of Anatolia šovu 11.martā,
Arēna Rīga – ēterā 405 reizes. Savukārt reklāmdevēja Alexander Studio Group visvairāk
reklamētais koncerts bija Umaturman ,
Dzintaru koncertzālē – TV ēterā 414
reizes. No BDG reklamētajiem
koncertiem, vislielāko publicitāti TV ieguva Placebo koncerts Arēnā Rīga – tas ēterā
tika parādīts 231 reizi. Savukārt Sportland, veidojot savu tēlu, informēja
par saviem veikaliem – ēterā bijušas 56 reklāmas. Essential Club vēlējās skatītājus
informēt par Sv.Valentīna dienu klubā – TV ēterā bija 25 reizes.
Pārtikas produktu grupas lielākā
reklāmdevēja Danone visvairāk ēterā
demonstrētā reklāma bija „MAXI GRAIN NUTS & HONEY rīts ofisā, 18&, 1
iepak. K” – ēterā 638 reizes. Savukārt Rimi lielāko reklamēšanās daļu aizņēma
akcijas preču reklamēšana laikā no 23. līdz 29. janvārim – ēterā 168 reizes. Kraft Foods visvairāk reklamētais klips
bija „MANIJA tūristi pie Pizas torņa, 3 garšas” – ēterā 1734 reizes, bet Wrigley visvairāk rādīja klipu „ORBIT
PEPPERMINT, WATERMELON pāris auto, 2 burciņas K” – ēterā bijis 1358 reizes. Masterfoods izvēlējās popularizēt „MARS
DELIGHT šokolāde uz balta fona, batoniņš K” – ēterā 1178 reizes. Savukārt Unilever mums visvairāk vēstīja par
KNORR ātri pagatavojamām zupām – ēterā bijis 918 reizes un, apskatu noslēdzot,
Rīgas piena kombināts visvairāk mums vēstīja par savu produktu – kausēto sieru -
ar klipu „RASA KLASISKAIS, AR ŠĶIŅĶI rasa,piens,2 iep., ģim. K”, kas ēterā bija
509 reizes.
Mediju izlase
Laikraksti:
5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV,
B&B Banki & Finansi, B&B Biznes & Stiļ, B&B Vistavka,
Bizness & Baltija (kr.), Čas, DB Eksperti, DB Karjera un vadība, DB Latvijas
800 miljonāri, DB Lietišķais stils, DB Sievietes Faktors, DB Tavs nams 2006/1,
DB Top 500, DB Veiksmīgs un vesels, Diena, Diena ceļvedis, Diena Tūrisms, Dienas
Bizness, Digital Times, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā
Rīta Avīze, Reklama.lv, Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Rīgas Viļņi Laimīgā,
Programma, Rītdiena, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV
Programma, Vesti, Vesti Segodņa
Žurnāli:
SestDiena, 36,6, Apelsīns, Arhitektura i Dizain
Baltii, Auto Bild Latvija, A-Zet, B&B Ņedvižimostj, B&B Pulss, Biznes
& LV, Būvēt, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Doctus, Eva &
Adam, FHM, Ieva, Impulss, Kapitāls, Kas Jauns, Kas Jauns speciālizlaidums,
Klubs, Labu apetīti!, Latvijas Architektura, Latvijas Ārsts, Latvijas
Būvniecība, Lietišķā Diena, Lilit LV, Lilita, Ļubļu, Māja, Māja Dzīvoklis, Mājas
& Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Mērķis, MG, Mūsmājas, Nedēļa,
Next, Next, MG Kupejas & kabrioleti, Objekts, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron,
Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Privātā Dzīve Extra,
Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, Shape, Sieviete, Sīrups, Sporta Avīze,
Šūpulītis, TV izklaide, Una, Veselība, Vip Lounge, ŽZL
TV kanāli:
LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV
Baltija, MTV Latvija, PBMK, TV6
Radio stacijas:
Radio SWH, Radio SWH+, SWH
Rock, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Latvijas
Radio 4 Doma Laukums, Star FM, Radio Skonto, Mix FM, PikFM, Fit FM, EHR.
Inese Vēvere
TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākā projekta vadītāja t 67 096
300 e inese.vevere@tns.lv
|