Mediju auditoriju B2B vidē pēta rudenī
09.2007. TNS Latvia veiktās aptaujas Biznesa Omnibuss ietvaros reizi gadā -
oktobrī, papildus ar uzņēmējdarbību saistītiem jautājumiem un jautājumiem par
informācijas tehnoloģiju izmantošanu uzņēmumā, tiek uzdoti jautājumi par mediju
patēriņu. Uzņēmēji un vadītāji sniedz atbildes uz jautājumiem, kādus preses
izdevumus un kādus interneta resursus tie patērē ikdienā. Tiek arī vērtēts
lasīto preses izdevumu noderīgums darbam pēc atbilstības B2B mērķauditorijas
vajadzībām.
2007. gada rudenī Biznesa Omnibuss norisināsies no 1. līdz 26. oktobrim . Pētījumā
telefoniski tiks aptaujāti 1000
uzņēmumu vadītāji. Pētījuma izlase, salīdzinot ar iepriekš veiktajiem
Biznesa Omnibusa pētījumiem, tiks palielināta 2 reizes, kā
rezultātā būs iespējams detalizētāk analizēt mediju auditoriju. Uzņēmu izlase ir
reprezentatīva Latvijas uzņēmumu ģenerālajam kopumam (~57'000 uzņēmumu).
2007. gada rudens periodā pētījumā ir iekļauti ~ 60 preses izdevumus un
~ 40 interneta resursus .Pētījuma ietvaros vadītājiem tiek uzdoti jautājumi par:
- preses
lasīšanas ieradumiem: dienas laikrakstu un biznesa preses izdevumu lasīšana,
lasīto numuru skaits un izdevuma noderīgums uzņēmumu vadītāju darbā;
- interneta
resursu apmeklēšanas ieradumiem: pēdējo 7 dienu laikā apmeklētās uzņēmumu
mājas lapas, meklētāji, portāli un vortāli.
Lai saņemtu detalizētāku informāciju par
pētījumu, rakstiet elina.kruze@tns.lv
Šajā rakstā vēlos piedāvāt nelielu ieskatu 2006.
gada rudens Biznesa Omnibus pētījuma rezultātos. 2006. gada rudenī
TNS Latvia veiktajā pētījumā Biznesa Omnibuss piedalījās 509 uzņēmumi,
kuri pārstāvēja Latvijas ekonomiski aktīvos uzņēmumus un valsts iestādes.
2006. gada Biznesa Omnibuss aptaujas rezultāti
liecina, ka lasītāko preses izdevumu TOP-ā latviešu auditorijā vadītāju vidū
līderpozīcijas ieņem laikraksts „Diena” ar saviem pielikumiem, kuri veiksmīgi
konkurē ar biznesa nišas izdevumiem - laikrakstu „Dienas Bizness” un žurnālu
„Bilance”.
Krievvalodīgo auditorijā uzņēmumu vadītāji
priekšroku dod biznesa nišas izdevumiem krievu valodā – „Biznes & Baltija”
un „Referent”. Līderpozīcijās nelatviešu auditorijas vidū atrodas arī dienas
laikraksts „Vestji Segodna” , nedēļas laikraksts „Subbota” un žurnāls
„Bilance”.
Uzņēmējiem un vadītājiem bija jānovērtē arī
lasīto izdevumu noderīgums darbam. Par lietderīgākajiem B2B mērķauditorijas
vajadzībām tika atzīti žurnāli „Bilance”, „Latvijas Ekonomists”, Biznes &
Baltija” pielikums „Referent”, laikraksti „Latvijas Vēstnesis” un „Dienas
Bizness”.
Interneta lietošana uzņēmējdarbības vidē
viennozīmīgi ir kļuvusi par neatņemamu sastāvdaļu ikdienas darbā. Kopumā 83 % no aptaujātajiem uzņēmumu
pārstāvjiem internetu bija izmantojuši pēdējo 7 dienu laikā, liecina 2006.gada
rudens perioda Biznesa Omnibusa
aptauja.. Visaugstākais interneta izmantošanas īpatsvars tika konstatēts starp
gados jaunākiem uzņēmumu pārstāvjiem un lielajos uzņēmumos (darbinieku skaits
50+), kur internetu pēdējās nedēļas laikā bija izmantojuši praktiski visi
aptaujātie respondenti. Salīdzinoši biežāk tīmeklī ielūkojas rūpniecībā un
pakalpojumu jomā strādājošie.
Visvairāk apmeklētākie interneta resursi uzņēmēju
un vadītāju vidū 2006. gada rudenī bija „Google”, „Inbox” un „Delfi” (latviešu
versija), kurus pēdējo 7 dienu laikā bija apmeklējuši vairāk nekā puse no
regulārajiem interneta lietotājiem.
Elīna Krūze
TNS Latvia preses un interneta projektu vadītāja t 67 096 300 e elina.kruze@tns.lv
|