Ar ko šodien elpo mediju pētnieki?
06.2007. Jau 1997. gads iezīmēja tendenci, kur mēs
sliecamies pārspīlēt attīstību, kas sagaidāma tuvāko divu gadu laikā, bet
nepietiekami novērtējam tās pārmaiņas, kas mūs sagaida tuvāko desmit gadu
laikā. Bils Geitss, Microsoft
Ar šo pārskatu Tavā Neredzamajā Sabiedrotajā aizsākam jaunu rakstu
sēriju par inovācijām un aktualitātēm mediju pētījumu nozarē pasaulē. Šoreiz -
par galvenajiem virzieniem un diskusiju tematiem no 2007. gada ESOMAR mediju
pētījumu konferences WM3 Dublinā, kuru TNS Latvia apmeklēja š.g. 3.-6. jūnijā.
Par būtiskākajiem no tiem sīkāk varēsiet lasīt nākamajos Tava
Neredzamā Sabiedrotā numuros.
Pārmaiņas
* 50 gadu laikā starp 1950. un 2000. gadu mārketinga speciālistiem pieejamie
reklāmas un mediju instrumenti zīmolu būvēšanai faktiski nemainījās; * Līdz
ar jaunās tūkstošgades atnākšanu pārmaiņas, galvenokārt tās, kas atkarīgas no
tehnoloģijām, un īpaši digitālajām, ir bijušas ļoti straujas; * Vairāk
kanālu, vairāk platformu, vairāk satura un… vairāk sasaistes; * Vairāk
jautājumu mediju pētniekiem; * Tradicionālie mediji vēl joprojām dominē
reklāmas investīciju „pīrāgā”; * Mediju pētnieki strādā, līdzsvarojot gan
jauno, gan klasisko mediju pētījumu jomas.
Jaunākie diskusiju virzieni mediju
pētījumos
* Šībrīža standarti un nākotnes prasības TV auditoriju pētījumos; *
Sociālie tīkli Interneta vidē kā jauns reklāmu nesējs; * Mobilo platformu
attīstība; * Attīstība elektronisko mērījumu virzienā visos mediju
segmentos; * Kā mērīt vīruskampaņas? * Inovatīvu kampaņu
plānošana un novērtēšana multimediju pasaulē; * Redakcionālā satura ietekme
uz reklāmas efektivitāti; * Programmu un satura kvalitātes un efektivitātes
mērīšana; * Reklāmas bloku garuma (īsuma) nozīme; * Tirdzniecības vieta kā
komunikācijas kanāls un - kā to mērīt; * Visaptverošā tendence izmantot
holistisku pieeju patērētāju un mediju kampaņu pētījumos daudzkanālu vidē; *
“Iesaiste” kā atslēgvārds mediju kanālu attiecībās ar savu auditoriju.
Sagatavots pēc konferences materiāliem (S. Harrison, International Media
Director, Schwarzkopf&Henkel).
Ginta Krivma
TNS Latvia mediju pētījumu vadītāja TNS Latvia valdes locekle, valdes
vicepriekšsēdētāja vadībzinību doktorante t 67 096 300 e ginta.krivma@tns.lv
|