FutureView™ - zināšanas par nākotnes patērētājiem
03.2007. Zīmola īpašniekam, lai sekmīgi izstrādātu un
attīstītu produktu, ir jābūt spējīgam prognozēt nākotnē valdošās tendences.
Zināšanas par nākotnes pircēju un to, par ko viņš izdos naudu, ir kā zelta
putekļi – ja tos redzi, vari būt pirmais. Tāpēc aizvien biežāk klienti izsaka
vēlmi pēc pētījumiem, kas ne tikai pastāsta par pašreizējo situāciju, bet dod
ieskatu arī nākotnē. Klienti vēlas identificēt un saprast galveno produkta
patērētāju vēlmes, jo, kā zināms, šie patērētāji virza tirgu. Tai pašā laikā,
pētījuma rezultātiem ir jābūt vienkārši atspoguļotiem, lai tos būtu viegli
saprast un pielietot.
Kopš 2007. gada TNS Latvia piedāvā iekļaut pētījumos jaunu metodoloģiju
-FutureView™, kas atbild uz iepriekš minētajiem uzstādījumiem. FutureView™
nodrošina iespēju apzināt un saprast jaunos patērētājus, kuru viedoklis veidos
preces nākotni tirgū, to vēlmes. Šos patērētājus var definēt kā nākotnes virzītājus. Ar šo metodi mēra
faktorus, kas nosaka, kā iesaistīt šādus patērētājus, un kas tādējādi mārketinga
speciālistiem ļauj veidot zīmola ideju tādu, lai ar to var produktu vai
pakalpojumu veiksmīgi ieviest masu tirgū.
Nākotnes virzītājus, saskaņā ar TNS FutureView™ modeli,
raksturo septiņi pamata faktori:
■ Viņi augstu vērtē savu patēriņa un pieredzes autentiskumu un
oriģinalitāti; ■ Viņi ir labi informēti un ļoti pamatīgi ieinteresēti
zīmolos, precēs un pakalpojumos, kurus tie patērē; ■ Viņi ir individuālisti –
visu dara tā, kā viņiem patīk, un arvien vairāk pieprasa, lai uzņēmumi viņu
vēlmēm izdabātu; ■ Viņiem ir maz laika un tādēļ tiek augstu vērtēta iespēja
to ietaupīt; ■ Viņi ir sociāli atbildīgi un preces vai zīmola izvēles procesā
pauž savus ētiskos uzskatus; ■ Viņi ir zinātkāri, atvērti un labi uztver
jaunas idejas; ■ Viņi atbalsta jaunas idejas, kad tās izplatās pasaulē,
stāsta par tām citiem.
FutureView™ meklē patērētājus, kuri darbojas kā zīmola sūtņi – ātri apgūst jaunu, tirgū
ienākušu zīmolu, paliek tam lojāli un palīdz veicināt preces noietu starp tā
saucamajiem parastajiem patērētājiem.
FutureView™ modelis ir balstīts uz 20 apgalvojumiem, kurus cilvēki novērtē,
lai aprakstītu savu attieksmi un uzvedību. Apgalvojumi ir izstrādāti un testēti
vairāku gadu garumā vairākās pasaules valstīs. Ir izstrādāts gan vispārējs
modelis, ko var piemērot „kopējai pasaulei”, gan arī modeļi, kas ir pielāgoti
konkrētai produktu kategorijai. Šī metode ir piemērota izmantošanai gan
kvantitatīvajos, gan kvalitatīvajos pētījumos. Kvantitatīvajos pētījumos tā
visbiežāk tiek pielietota, to kombinējot kopā ar citām pētnieciskajām
metodēm. Kvalitatīvajos pētījumos FutureView™ metodoloģiju pielieto
nākotnes veidotāju rekrutācijai gadījumos, kad pētījuma uzstādījums ir ģenerēt
idejas vai novērtēt kādu konceptu.
FutureView™ nav domāta nākotnes paredzēšanai. Tomēr tā var norādīt uz preces
vai zīmola nākotnes iespējām piekļūt patērētājiem, kuri ietekmē tā panākumus. Kā
arī izmantot savas zināšanas par to, kādas, pirmām kārtām, ir šo nākotnes
veidotāju prasības šādas preces izveidei. Zīmola turētājiem vissvarīgākā ir
nepieciešamība iesaistīt zīmola nākotnes veidotājus un nodrošināt, lai viņi par
Jūsu preci teiktu tieši to, ko Jūs vēlaties. Vienkāršojot var teikt, ka metodes
uzdevums ir – atrast jaunus klientus, kuri var veidot Jūsu zīmola nākotni, lai
Jūs varētu ar šo nākotni lepoties. Kā zīmola īpašnieki Jūs noteikti gribēsiet
iegūt nākotnes virzītājus savā pusē!
Ir pēdējais laiks sākt viņus izpētīt!
Nākotnes virzītāji ir dzinējspēks zīmolu izaugsmei Zīmējums nolasāms tā: jo augstāks ir
nākotnes iespēju indekss, jo lielāka ir bijusi zīmola izaugsme.
Avots:
kombinēti rezultāti no dažādiem pētījumiem, kur tika pielietota FutureView™
metodoloģija.
Jolanta Krišāne
TNS Latvia projektu vadītāja t 67 096 300 e jolanta.krisane@tns.lv
|