Dažādu produktu kategoriju nākotnes attīstības iespējas Latvijā.
03.2007. Aizvien biežāk izskan interese par
pētījumiem, kuri sniedz ieskatu ne tikai zīmolu pašreizējā situācijā, bet arī
nākotnes iespējās, jo, lai sekmīgi attīstītu produktu, ir jāspēj prognozēt
nākotnē valdošās tendences.
Sākot ar 2007. janvāri TNS Latvia piedāvā
pētījumos iekļaut jaunu metodoloģiju FutureView™, kas palīdz ielūkoties
nākotnē, atpazīt un saprast jaunos, vadošos patērētājus- preču, zīmolu nākotnes
virzītājus tirgū. Detalizētāk par pašu
metodoloģiju skatīt
.
Piedāvājam ielūkoties 2007. gada februārī veiktās regulārās
Latvijas iedzīvotāju aptaujas rezultātos, kur līdztekus dažnedažādiem
jautājumiem tika iekļauti 20 FutureView™ izteikumi, ar kuru palīdzību aptaujātie
respondenti tika sadalīti dažādās patērētāju kategorijās: tie, kuri virza
zīmolus, preces tirgū un tie, kuri seko.
Mūsu mērķis bija saprast
noteiktu preču kategoriju nākotnes izaugsmes iespēju potenciālu Latvijā.
Nosaucot respondentiem dažādu preču kategorijas un pajautājot, kuras no tām,
viņi noteikti vēlētos izmēģināt, un saprotot preču, zīmolu nākotnes virzītāju
tirgū vēlmes, izdevās noskaidrot, kurām no pētījumā iekļautajām pārtikas un
nepārtikas preču grupām ir lielākas nākotnes izaugsmes iespējas Latvijas
tirgū.
Runājot par pārtikas precēm, izrādās, ka nākotnē Latvijā
vislielākas izaugsmes iespējas ir tādām preču grupām kā veselīga pārtika, augļu
sulas, šokolāde, un minerālūdens pudelēs (Nākotnes iespēju indekss > 100).
Savukārt mazākas iespējas ir tādiem produktiem kā alus, pusfabrikāti un maize
(Nākotnes iespēju indekss <100).

Aplūkojot
izaugsmes iespējas ilglietojamo nepārtikas preču grupās, augstākas nekā
vidēji tās ir datoru un mobilo telefonu kategorijām (nākotnes
iespējuindekss>100).

FutureView™
metodoloģija dod iespēju sīkāk izpētīt nākotnes attīstības potenciālu dažādiem
produktiem, dažādiem zīmoliem dažādās nozarēs, segmentos un mērķa
grupās.
Par aptauju
Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia aptauju veica
2007.gada februārī, aptaujājot 502 Latvijas iedzīvotājus (vecumā no 15 līdz 74
gadiem) visā Latvijā.
Jolanta Krišāne
TNS Latvia projektu vadītāja t 67 096 300 e jolanta.krisane@tns.lv
|