TNS Atlas™ - jauna karte ceļā pie patērētāja
12.2006. Pēc rūpīga izstrādes procesa šā gada otrajā pusē
jau 2007. gada sākumā TNS Latvia plāno pilnveidot un attīstīt šobrīd
regulāri veikto patēriņa pētījumu Mērķa Grupu Indekss, piedāvājot saviem
klientiem jaunu patēriņa pētījuma paaudzi TNS Atlas™.
Kas saglabāsies? Kas būs
labāks?
Abu pētījumu pamatmērķis ir līdzīgs - apkopot informāciju par cilvēku
iepirkšanās un patēriņa paradumiem, tomēr TNS Atlas™
piedāvā plašākas iespējas analizēt zīmolu, patērētāju un mediju savstarpējās
saiknes, tātad ir kā instruments zīmola mārketingam, stratēģiskajai mediju
plānošanai un mārketinga komunikācijai dažādos patērētāju segmentos.
Līdzīgi kā Mērķa Grupu Indekss, arī TNS
Atlas™rezultāti ir analizējami kopā ar Nacionālā Mediju Pētījuma: Prese
rezultātiem, paturot prātā, ka jaunais patēriņa pētījuma modelis nodrošina
mediju plānošanu zīmolu līmenī. Pētījuma rezultāti būs pieejami mediju
plānošanas programmatūrā Galileo datu bāzes formātā.
Kā būtiskākā jaunā pētījuma atšķirība jāmin iespēja analizēt gan plaša
patēriņa preču un pakalpojumu lietošanas biežumu, gan dažādu konkrētās produktu
kategorijas 10 - 20 spēcīgāko zīmolu kopējo atpazīstamību, lietošanu,
attieksmi pret zīmolu, kā arī zīmola pirkšanas paradumus.
Trīs daļas, trīs vaļi
Atkarībā no produkta lietošanas biežuma TNS Atlas™
anketas pamatjautājumi grupēti 3 daļās:
Plaša
patēriņa preces (FMCG) - pārtikas preces, ikdienas patēriņa preces, personiskās
higiēnas preces, kosmētika, bezrecepšu medikamenti, sadzīves ķīmija,
kaķu/suņu barība u.c;
Ilgstošas
lietošanas preces un pakalpojumi - automašīnas, sadzīves elektronika, mobilie
telefoni, bankas, apdrošināšana u.c.;
Mazumtirdzniecība
- veikali, lielveikali, apģērbu, mēbeļu veikali u.c.
TNS Atlas™ rezultāti tiek piedāvāti
Galileo datu bāzes formātā, kur iepriekš minēto produktu grupu zīmolu
analizēšanai ir izstrādāti gatavi moduļi jeb grafiki, kuri veido dažādus
patērētāju segmentus:
Plaša patēriņa preču tirgus karte.
Patērētāji sadalās piecos segmentos atkarībā no to pieredzes, kas saistīta ar
attiecīgā zīmola atpazīstamību, lietošanu, attieksmi pret zīmolu un tā
iegādi.

Ilgstošas lietošanas preču un pakalpojumu tirgus
karte - balstīta uz zīmola atpazīstamību, slēpto potenciālo
(potenciālajiem patērētājiem), patērētāja personīgo viedokli un izdarīto izvēli
attiecībā pret zīmolu.

Mazumtirdzniecības karte. Patērētāji tiek sadalīti
sešos segmentos atkarībā no to pieredzes, kas saistīta ar attiecīgā zīmola
(veikala, lielveikala, apģērbu veikala u.c.) atpazīstamību, zīmola lietošanu un
relatīvu apmeklēšanas biežumu.

Papildus iespējas
Pētījumā TNS Atlas™ iespējams iekļaut arī
vairākus papildus moduļus, kuri vērsti kā uz starpmediju plānošanas iespējām, tā
arī uz dziļāku izpratni par patērētāju:
Starpmediju
plānošana;
Mediju patēriņš dienas garumā;
Semiometrija (vērtību pētījums);
Pircēju tipoloģija;
Dzīvesveids;
Viedokļa veidotājs.
Jaunais patēriņa pētījuma modelis tiek ieviests vienlaicīgi visās
Baltijas valstīs, tādējādi arī turpmāk Baltijas tīkla ietvaros tiks
nodrošināta iespēja salīdzināt datus par visu Baltijas valstu iedzīvotāju
patēriņu.
TNS Atlas™ - "pastāvēs, kas
pārvērtīsies"!
Signe Hokonena TNS
Latvia projektu vadītāja t 7096300 e signe.hokonena@tns.lv
|