Reklamētākās produktu nozares 2006. gada janvārī – oktobrī
12.2006. Reklamētākā produktu grupa gan televīzijā, gan
presē šī gada desmit mēnešos bijusi MOBILIE SAKARI. Televīzijā
šīs grupas reklāmas sekotājus apsteidz par 9 %, presē – par 3 %.
Pārējās top produktu grupas šajos mediju kanālos atšķiras.
Televīzijā tās ir mājsaimniecības higiēna, mājsaimniecības ierīces, matu
kopšanas līdzekļi, aukstie dzērieni, finansu institūcijas un to pakalpojumi,
sabiedriskās attiecības, medikamenti, izklaides pasākumi, mutes kopšanas
līdzekļi, sportošana un atpūta, elektroniskie mediji u.c.
Salīdzinot ar 2005.gada janvāra - oktobra periodu, vislielākā izaugsme bijusi
sportošanas un atpūtas produktu grupai – tai reklāmas apjomi televīzijā auguši
par 155 % un paceļoties sarindojumā no 20.vietas uz 11. Kā nākamā grupa ar
lielu televīzijas reklāmas apjomu izaugsmi seko jau pieminētā mobilo sakaru
produktu grupa – salīdzinot ar iepriekšējo gadu pieaugums par 129 % un tā
ir pakāpusies no trešās uz pirmo vietu. Trešais lielākais „lēciens” ir bijis
matu kopšanas līdzekļu grupai – pieaugums par 78 % un no 10.vietas tā
pakāpusies uz trešo.
Ievērojamākais kritums reklāmas apjomos televīzijā ir bijis drukāto mediju
produktu grupai (-35 % un no 12. vietas pārceļojuši uz 20.vietu), kā arī
saldumu, konditorejas produktu grupai (-22 % un no 7. vietas noslīdējusi uz
14.vietu). Bet paredzot, ka gada beigās intensīvi sāks reklamēt preses izdevumu
abonēšanu nākošam gadam, iespējams drukāto mediju grupa pakāpsies nedaudz
augstāk.
Visvairāk reklamētās produktu grupas TV
2006. gada janvārī - oktobrī, pēc reklāmas apjoma minūtēs:

Presē, savukārt, visvairāk tika reklamēti darba piedāvājumi, finansu
institūcijas un to pakalpojumi, elektroniskie mediji, automašīnas, nekustamie
īpašumi, ceļošana, izklaides pasākumi, celtniecības materiāli, medikamenti,
mazumtirdzniecība u.c.
Vislielākais pieaugums pēc reklāmas apjomiem kvadrātcentimetros, salīdzinot
ar iepriekšējā gada janvāri - oktobri, ir bijis finansu institūcijām un to
pakalpojumiem – pieaugums par 37 % un pakāpšanās no 4. uz 3. vietu. Presē
vairāk kā iepriekš reklamētas arī mēbeles – apjomu pieaugums par 34 %,
tomēr pozīcija sarindojumā saglabājas nemainīga – 17.vieta. Trešais lielākais
pieaugums bija apģērbu produktu grupai – 33 % pieaugums un pacelšanās no
18. uz 15. vietu.
Nelielus kritumus reklāmas apjomos presē ir piedzīvojušas medikamentu un
apmācības produktu grupas, katra attiecīgi zaudējusi 8 % un 3 %. Taču
arī šeit vismaz vienai produktu grupai – medikamentiem, ir iespējams pieaugums,
tā kā ir pienācis gada aukstākais gadalaiks, kad arī medijos vairāk tiek
reklamēti pretsaaukstēšanās medikamenti.
Visvairāk reklamētās produktu grupas presē
2006.gada janvārī - oktobrī, pēc reklāmas apjoma cm²:

Mediju izlase
Laikraksti: 5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV,
Bizness & Baltija , BB Ņedvižimostj, BB Vistavka, BB Stiļ Žizni, B&B
Biznes & Banki, Čas, Diena, Dienas Bizness, DB Finanses, DB Tavs nams, DB
Top 500, DB Veiksmīgs un vesels, DB A klase, DB Restorānu ceļvedis, DB
Dzīvesvieta, DB Sievietes Faktors, Dienas Ceļvedis, Digital Times, Latvijas
Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama, Rīgas
Balss, Rīgas Santīms, Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Rītdiena,Subbota, Telegraf,
Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV programma, Vesti,Vesti Segodņa.
Žurnāli: 36,6°C, A-Zet, Biznes.lv, Apelsīns,
Arhitektura i Dizain, Auto, Auto Bild Latvija, Būvēt, BūvObjekts, Cosmopolitan,
Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Doctus, e-Pasaule, Eva & Adam, FHM, Ieva,
Impulss, TV Izklaide, Kapitāls, Klubs, Labu apetīti!, Latvijas Ārsts, Lilita,
Lilit LV, Ļubļu, Māja, Māja Dzīvoklis, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans
Mazais, Marta, Mērķis, MG, Mūsmājas, Nedēļa, Next, Pastaiga, Pastaiga.ru,
Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks,
Rīgas Viļņi+, Santa, Shape, Sestdiena, ŽZL, Sieviete, Sīrups, Sporta Avīze, Una,
Veselība.
TV kanāli: LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5,
3+, RenTV Baltic, MTV Latvija
Inese Vēvere TNS Latvia
Adex projekta vadītāja t 7096300 e inese.vevere@tns.lv
|