Cāļus skaita... uz Ziemassvētkiem jeb ko labu esam
sadarījuši TNS Latvia mediju pētījumu projektu attīstībā 2006. gadā
12.2006. Tuvojoties gada noslēgumam, jau tradicionāli
pārskatām savu saimniecību, lai saprastu, kāds būs šā gada t.s. „sausais
atlikums”, kā arī kādus attīstības soļus esam paredzējuši tālākajam periodam
mediju pētījumu projektu attīstīšanā. 2006. gada laikā esam ieviesuši vairākus
jauninājumus, t.sk. pilnveidojām programmnodrošinājumus, attīstījām
tehnoloģiskos risinājumus un turpinājām ieviest jaunus pētījumu projektus.
Jūsu vērtējumam nododu pārskatu par paveikto un plānoto.
PROGRAMMATŪRA
Programmnodrošinājums darbam starpmediju
vidē
Sadarbībā
ar programmnodrošinājuma ražotāju Ulter Systems Inc. šobrīd
veicam multimediju plānošanas rīka Zodiac testus , un saviem
klientiem šo jaunās paaudzes instrumentu plānojam piedāvāt jau 2007. gada laikā.
Līdz ar tā ieviešanu turpmāk būs iespējams vienā kopējā plānošanas vidē strādāt
ar mūsu jau esošajās programmatūrās Galileo, SuperNova, TV Planet
veidotajiem mediju plāniem, tādējādi padarot multimediju plānošanu maksimāli
ērtu un efektīvu.
MEDIJU AUDITORIJU PĒTĪJUMI
TV pētījums
Paplašināts TV Metru pētījuma panelis – papildus jau 2005. gadā
iegādātajiem 100 TV Metriem, esam iegādājušies vēl 20 jaunākās paaudzes
Mitronmeter TV Metrus, tādējādi nodrošinot panelī stabilu 400 TV Metru
darbību vairāk nekā 310 mājsaimniecībās visā Latvijā.
Ņemot vērā gan TV tirgus attīstību, gan mūsu klientu komentārus un
ieteikumus, gan arī kopējās šādu pētījumu attīstības tendences pasaulē, šā gada
nogalē mūsu speciālisti izvērtē nepieciešamību un iespējas jau 2007. gadā
turpināt TV Metru pētījuma paneļa paplašināšanu par vēl
25 %.
Attīstoties digitālās televīzijas pārklājumam Latvijā, TNS Latvia
ir uzsācis arī digitālā TV signāla auditorijas mērījumus . Tāpēc esam
investējuši papildus speciāla aprīkojuma iegādē, un uzstādījuši jau 26 Frame
Grabber , kas nodrošina iespēju nomērīt digitālo TV kanālu auditoriju.
Līdz 2006. gada beigām plānojam nodrošināt TV auditoriju pētījuma datu
piegādi klientiem sistēmā myTNS , kas radīs papildus ērtības mediju
pētījuma datu komplektu lietotājiem.
Esam ieviesuši vairākus jauninājumus TV auditorijas datu analīzes
programmnodrošinājumā PaloMARS , tādējādi veicinot programmas
ātrdarbību, kā arī attīstību un piemērotību mūsu klientu vajadzībām.
Nacionālais mediju pētījums – prese
Kopš 2006. gada Pavasara perioda esam palielinājuši Nacionālā mediju pētījuma
izlasi , gadā aptaujājot vismaz 12 000 respondentu. Šis
jauninājums nodrošina plašākas iespējas detalizētāk analizēt vairāk preses
izdevumu šaurākās mērķa grupās.
Klientu ērtībām un sadarbības optimizēšanai esam ieviesuši jaunu
elektronisku datu apstrādes sistēmu , kurā tiek apkopota informācija par
jaunajiem preses izdevumiem - http://data.tns.lv/media_logos/
Nacionālais mediju pētījums – radio
Līdz
2006. gada beigām plānojam klientus nodrošināt ar radio auditorijas analīzes
un plānošanas programmas jauni SuperNova 4.0 . versiju.
Mūsu speciālisti ir piedalījušies jauna radio auditorijas pētījumu
instrumenta Portable People Meter ieviešanā un testu rezultātu
izvērtēšanā Norvēģijā un Beļģijā , un 2007. gada pirmajā pusē mēs plānojam
mūsu klientiem prezentēt šīs pētījumu metodes ieviešanas iespējas Latvijā.
Nacionālais mediju pētījums –
Internets
Esam ieviesuši un nodevuši klientu izvērtēšanai jaunu Interneta lapu
mērījumu sistēmu TNS Metrix™ , un pirmie šī mērījuma dati tika
publicēti 31. oktobrī. Vēl arvien katram mūsu klientam piedāvājam iespēju TNS
Metrix™ notestēt savā Interneta lapā.
Nacionālais mediju pētījums –
patēriņa pētījums MGI
2006. gada vasarā sadarbībā ar klientiem veicām apjomīgu
Mērķa grupu indeksa pētījuma anketas modernizēšanu . Anketa tika
papildināta ar jauniem, tirgū nozīmīgiem jautājumiem (t.sk., „iepirkšanās
tirdzniecības centros” „mobilā telefona pieslēguma veids”, „ēdiena piegādes
pakalpojumu izmantošana”), un tādējādi šobrīd piedāvātie pētījuma rezultāti
klientiem dod plašākas iespējas analizēt Latvijas iedzīvotāju patēriņu un tā
ieradumus.
2007. gada pirmajā pusē plānojam turpināt šī pētījuma
attīstīšanu, saviem klientiem piedāvājot jaunākās paaudzes MGI pētījumu
TNS Atlas™ . Jaunā metode sniegs būtiski plašākas iespējas
produktu un to zīmolu patēriņa ieradumu analīzei. Ar šo pētījumu metodi
iepazīstinām mūsu klientus jau šā gada nogalē.
Nacionālais mediju pētījums – kopumā
Esam veikuši projektu iekšējo procesu optimizāciju un pārstrukturizāciju,
lai saglabātu esošo pētījumu (preses, radio un interneta auditorijas
pētījumi, MGI) cenas pie palielinātā izlases apjoma.
Notiek darbs pie datu analīzes rīku Galileo un SuperNova
iespēju paplašināšanas – gan jaunas tehniskas iespējas, gan arī papildus
informācijas iekļaušanas – preses izdevumu reklāmas cenas, formāti utt. Jaunas
izdevumu klasifikācijas iespējas utt.
Preses, radio, Interneta auditoriju pētījumu un patēriņa pētījuma (MGI)
dati kopš šā gada klientu ērtībām ir pieejami datu piegādes sistēmā myTNS
. Šī sistēma nodrošina iespēju gan ērtā veidā saņemt paziņojumus
par jauniem datiem, gan arī nepieciešamības gadījumā piekļūt iepriekšējiem
pētījumiem. Līdz 2006. gada beigām plānots nodrošināt arī TV auditoriju pētījuma
datu pieejamību myTNS sistēmā.
MEDIJU MONITORINGS
Reklāmu reģistrs AdEx
2006. gada pirmajos deviņos mēnešos, salīdzinot ar 2005. gada šo
pašu periodu, TNS Latvia Reklāmu reģistra monitorēto reklāmas gadījumu skaits
atkal pieaudzis par ceturto daļu jeb vairāk nekā 25 % . TV, preses,
radio un interneta reklāmas gadījumu skaits 2006. gada janvāra-septembra periodā
sasniedzis 1 758 564 gadījumu, no tiem 43 % (758 330) - TV
reklāmas.
Turpinām darbu pie monitoringa datu bāzes precizitātes, un tādējādi
esam panākuši nepieciešamo labojumu gadījumu apjomu samazināšanos līdz
0.02 % no visa reģistrēto reklāmas gadījumu skaita . Šā gada nogalē
esam ieviesuši vairākas papildus kontroles procedūras, lai arī turpmāk
nodrošinātu maksimāli precīzu monitoringa informāciju.
Lai tālāk attīstītu TV monitoringa un kreatīvā monitoringa kvalitāti,
esam investējuši Monitoringa digitālā ieraksta sistēmas iegādē un
ieviešanā , un kopš pavasara jaunā sistēma pilnībā aizstāj līdzšinējo. Kopš
š.g. 27.marta digitālais ieraksts tiek izmantots arī klipu paraugu izveidei,
tādējādi paplašinot to kvalitātes un precizitātes iespējas.
No 15. septembra AdFacts ir pieejams 4. produktu līmenis , kas ir
arī pats produkta apraksts. Pagaidām tas ir pieejams visiem šī gada datiem, un
ir plānots 4. produktu līmeni ieviest arī senākajiem datiem (virzoties no
jaunāka perioda uz vecāku).
Kopš šā gada klientiem papildus piedāvājam jaunu monitoringa datu bāzes
papildinājumu informēšanas sistēmu TNS Alarm – operatīva
informācija par jaunākajiem klipiem noteiktā nozarē.
Esam attīstījuši un paplašinājuši ikdienas e-pasta informatīvo servisu TNS
extravert , kas tagad ik dienas informē datu saņēmējus par jaunākajiem
datiem monitoringā un mediju pētījumos. Uz šo servisu joprojām ir iespējams
pieteikties, nosūtot pieprasījumu uz support@tns.lv
Š.g. 28.septembrī organizējām diskusiju par AdEx klasifikatora
nepieciešamajiem papildinājumiem un citiem ar AdEx datu bāzi
saistītiem jautājumiem, piemēram, jaunu reklāmu veidu un to atribūtu
reģistrēšanu utml.. Mēs reģistrējām ieteikumus klasifikatora izmaiņām, un vēl
līdz 1. decembrim gaidīsim papildus ierosinājumus, ko izskatīsim un visi
ieviestie jauninājumi stāsies spēkā ar 2007. gada 1. janvāri .
Ziņu monitorings TNS Media
Intelligence
Līdz ar AdEx , arī TNS Media Intelligence projektā
kopš šā gada izmantojam tikai digitālos datu apkopošanas un uzglabāšanas
formātus , kas tādējādi klientiem nodrošina ērtāku un pārskatāmāku apkopoto
informāciju un augstāku attēla kvalitāti.
Esam izveidojuši speciālu TNS MI atskaišu portālu , kurā tiek ievietoti
informācijas pārraudzības dati. Līdz ar to klients vienkopus, ērtā veidā saņem
ziņas par viņam interesējošiem jautājumiem no visiem medijiem - TV, radio,
Interneta portāliem un preses. Visas ziņas tiek saglabātas arhīvā un ir
pieejamas klientam jebkurā brīdī.
Mediju monitorings ir kļuvis ļoti operatīvs, piedāvājot jaunākās ziņas
jau plkst. 9.00 . Esam paplašinājuši mediju klāstu, no kuriem tiek piedāvāti
informācijas pārskati, - 6 TV kanāli, 7 radio stacijas, 115 preses izdevumi un 5
Interneta portāli. Līdztekus informācijas pārskatiem esam uzsākuši piedāvāt arī
šīs informācijas analīzi.
IZGLĪTĪBA UN INFORMĀCIJA
2006. gada martā TNS Latvia izdeva Mediju pētījumu gadagrāmata
2005, kas plaša profila interesentiem sniedz visaptverošu ieskatu par
būtiskākajām mediju un reklāmas tirgus norisēm Latvijā un Baltijā 2005.
gadā.
Arī šogad, tāpat kā iepriekšējos gados, TNS Latvia sniedz atbalstu
industrijas specialitāšu studentiem, nodrošinot bezmaksas pieeju mācību
darbam nepieciešamajiem pētījumu rezultātiem uz atsevišķi izdalītas darba
stacijas mūsu birojā.
Turpinām dažādu formu sadarbību ar Latvijas
augstskolām, t.sk. piedāvājam pētījumu datus un programmatūru
izmantošanai mācību procesā. Augstskolu bibliotēkas esam nodrošinājuši ar
ikgadējo Mediju pētījumu gadagrāmatu 2005. Mūsu pētījumu speciālisti lasa
vieslekcijas industrijas specialitāšu studiju kursos.
Gan šogad, gan arī 2007. gadā mūsu klientiem piedāvājam iespēju saņemt
pilnu apmācību darbam ar TNS Latvia pētījumu datiem un programmatūru,
lai tādējādi mūsu klienti būtu informēti par ikvienu jauninājumu mediju pētījumu
jomā un ikdienas darbs ar pētījumu datiem būtu maksimāli produktīvs.
Paldies, ka esat ar mums!
Ginta Krivma TNS Latvia
mediju pētījumu vadītāja TNS Latvia valdes locekle, valdes
vicepriekšsēdētāja t 7096300 e ginta.krivma@tns.lv
|