Lielveikalu apmeklētāji pamana reklāmu monitorus
12.2006. Gandrīz ¾ Rīgas lielveikalu un tirdzniecības centru
apmeklētāju (72 % jeb ~420.000) ir ievērojuši tajos izvietotos reklāmu
monitorus, liecina reklāmas aģentūras Market Media sadarbībā ar TNS
Latvia 2006. gada rudenī veiktā Rīgas un Pierīgas iedzīvotāju – lielveikalu
apmeklētāju – aptauja.
Rīdzinieki aktīvi apmeklē
lielveikalus
Saskaņā ar pētījumā iegūtajiem rezultātiem, nedaudz vairāk kā ¾ no Rīgas un
Pierīgas iedzīvotājiem 15-64 gadu vecumā (76 % jeb ~580.000) laika periodā
no 2006. gada augusta līdz novembrim ir apmeklējuši kādu no pētījumā
aptvertajiem astoņiem Rīgas lielveikaliem vai tirdzniecības centriem (to skaitā
t/p Alfa, Domina, Mols u.c.), kuros ir izvietoti Market Media
reklāmu monitori.
Rīgas un Pierīgas iedzīvotājiem ir raksturīgi apmeklēt vairākus lielveikalus,
proti, apmēram 6 no 10 iedzīvotājiem ir apmeklējuši vismaz 2 no pētījumā
aptvertajiem 8 lielveikaliem vai tirdzniecības centriem.
Lielākā daļa lielveikalu apmeklētāju
pamana reklāmu monitorus
Gandrīz ¾ pētīto lielveikalu un tirdzniecības centru apmeklētāju (72 %
jeb ~420.000) ir ievērojuši tajos izvietotos reklāmu monitorus. Visbiežāk
monitori ir ievēroti t/p Alfa , kur tos pamanījuši 56 % jeb ~240.000
monitorus ievērojušo lielveikalu apmeklētāju. Nākamie salīdzinoši augstākie
reklāmu monitoru pamanāmības rādītāji ir tirdzniecības centros Mols un
Domina izvietotajiem reklāmu monitoriem (attiecīgi 48 % jeb ~200.000
monitorus ievērojušo lielveikalu apmeklētāju tos pamanījuši Molā un
44 % jeb ~180.000 – Dominā ).
Reklāmas monitoru ievērošana Rīgas
lielveikalos, tirdzniecības centros



Reklāmas monitorus ievērojušo lielveikalu apmeklētāju profils ir šāds:
Nedaudz
vairāk kā puse no tiem ir vīrieši (52 %), mazāk kā puse – sievietes
(48 %);
Tāpat
nedaudz vairāk kā puse ir 15-34 gadu vecumā (55 %);
Lielākā
daļa ir latviski runājošie (58 %), nedaudz mazāka daļa – citā valodā
runājošie (42 %);
2/5
reklāmu monitorus ievērojušo ir augsts ienākumi līmenis (41 % tie pārsniedz
150 latus uz cilvēku ģimenē);
Gandrīz
¾ ir Rīgas iedzīvotāji (73 %);
Aptuveni
2/3 no reklāmas ievērojušajiem pēdējo 3 mēnešu laikā ir apmeklējuši t/p
Alfa vai Domina (60 %-66 %).
Detalizēta pētījuma atskaite būs pieejama reklāmas aģentūrā Market
Media 2007.gada janvārī.
Par
aptauju Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra
TNS Latvia aptauju veica no 2006.gada 19.oktobra līdz 14.novembrim,
aptaujājot 395 Rīgas un Pierīgas iedzīvotājus 15-64 gadu vecumā. Izlase ir
reprezentatīva Rīgas un Pierīgas iedzīvotāju 15-64 gadu vecumā ģenerālajam
kopumam, kas ir ~764.000 iedzīvotāji.
Ilva Pudule TNS Latvia
projektu direktore t 7096300 e ilva.pudule@tns.lv
|