Kādus
medijus patērē uzņēmumu vadītāji Latvijā?
09.2006. Kādus medijus patērē uzņēmumu vadītāji Latvijā? Cik
efektīvi mediji sasniedz vadītāju un uzņēmēju auditoriju? Uz šiem jautājumiem
atbildes var sniegt Biznesa Omnibuss!
Kopš 2004. gada TNS Latvia divas reizes gadā veic īpašu pētījumu Biznesa
Omnibuss, kurā telefoniski tiek aptaujāti 500 Latvijas ekonomiski aktīvo
uzņēmumu un valsts iestāžu augstākā līmeņa vadītāji. Pētījumā vadītāji atbild uz
dažādiem ar uzņēmējdarbību saistītiem jautājumiem un jautājumiem par
informācijas tehnoloģiju izmantošanu uzņēmumā. Biznesa Omnibusa Rudens
periodā papildus tiek pētīts arī mediju patēriņš – kādus preses izdevumus, kādus
interneta medijus vadītāji izmanto un cik tie ir noderīgi vadītāju
darbam .
Ar šī pētījuma starpniecību Jums paveras iespēja uzzināt, kādi ir uzņēmumos
un valsts iestādēs strādājošo vadītāju preses lasīšanas un interneta lapu
apmeklēšanas ieradumi – kurus preses izdevumus, kuras interneta lapas ir
apmeklētākās uzņēmumu vadītāju auditorijā.
2006. gada rudens periodā pētījumā tiek plānots iekļaut ~ 60 preses izdevumus
un ~ 40 interneta lapas .Pētījuma ietvaros vadītājiem tiek uzdoti jautājumi par:
■ preses lasīšanas ieradumiem: dienas laikrakstu
un biznesa preses izdevumu lasīšana, lasīto numuru skaits un izdevuma
lietderīgums uzņēmumu vadītāju darbā ■ interneta
mājas lapu apmeklēšanas ieradumiem: pēdējo 7 dienu laikā apmeklētās uzņēmumu
mājas lapas, meklētāji, portāli un vortāli.
Iegūtie rezultāti ir reprezentatīvi Latvijas uzņēmumu ģenerālajam kopumam (~
45 000 uzņēmumu). Padziļinātai datu analīzei būs pieejama informācija par
uzņēmumu atrašanās vietu (reģions) , darbības nozari, darbinieku skaitu un
apgrozījumu.
Nedaudz ieskatīsimies 2005. gada Biznesa Omnibusa mediju patēriņa rezultātos.
Ko lasa uzņēmumu vadītāji?
2005. gada rudenī no dienas laikrakstiem, kas iznāk 3 un vairāk reizes
nedēļā, pēdējo divu nedēļu laikā pēc viena numura vidējās auditorijas lasītākie
bija Diena, Dienas Bizness, Biznes & Baltija, Vesti Segognja un Latvijas
Vēstnesis. Tomēr visaugstāko lietderīguma novērtējumu vadītāju un
uzņēmuma vadītāju vidū ieguva Latvijas Vēstnesis , kuru par ļoti
noderīgu, vai drīzāk noderīgu darbam uzskatīja 92 % šī izdevuma lasītāju.
Top 5 lasītākie dienas izdevumi pēc viena numura vidējās auditorijas
(Cover %) un izdevuma lietderīgums darbam, % no lasītājiem.

Biznesa Omnibusa dati liecina, ka 2005. gada rudenī internetu pēdējo sešu
mēnešu laikā bija lietojuši 84 % no aptaujātajiem vadītājiem. Uzņēmumu
vadītāju un firmas īpašnieku vidū Top 5 apmeklētākās interneta lapas bija
Hanzanet.lv, Delfi.lv , Google.lv , Inbox.lv ,
Likumi.lv .
Top 5 pēdējo 7 dienu laikā apmeklētās interneta lapas

Elīna Krūze
TNS Latvia projektu vadītāja Preses, radio, interneta, patēriņa
pētījumi
|