Īsumā par visu


TNS Pasaulē
Nākotnes pētījumi
Elektronisko mediju pētījumi


Mediju pētījumi
Reklāmu reģistrs


Mārketinga pētījumi
Arēna Rīga
Auto tirgus
Kompāniju reitingi


Sociālie pētījumi
Eirobarometrs
Latvija līgo!


Tehnoloģijas & risinājumi
Jauna pētniecības metode


Jaunie darbinieki
Jaunie darbinieki


Arhīvs


www.tns.lv



Jaunumi elektroniskajos TV un radio auditoriju pētījumos pasaulē

06.2006. iTRAM (TV & Radio Audience Measurement) operational review seminar

Kā jau katru gadu, arī šogad Londonā notika TNS rīkotais TRAM sektora seminārs, kuram šogad priekšā tika pielikts burts „i”, jo elektronisko mediju pētījumu pulkam ir pievienojies arī internets.

Attīstoties medijiem un tehnoloģijām, kas pieejamas patērētājiem (DTV, PVR, IPTV u.c.), arī pētījumu veicējiem ir jāmeklē jauni risinājumi, kā izsekot mediju patērētājam. Patērētāji sāk arvien vairāk patērēt mediju tad, kad viņi to vēlas, nevis kad to piedāvā pats medijs. Šim nolūkam patērētāji izmanto video ierakstus (PVR – Personal Video Recorder). Šīs problēmas risināšanai ir rasts risinājums – audio signāla salīdzināšana. Šāda veida skatīšanās jau tiek mērīta Lielbritānijā, kad tiek ņemts vērā, vai respondents ir skatījies ierakstīto programmu tuvāko septiņu dienu laikā.

Kā otru problēmu var minēt ārpus mājas TV skatīšanos. Mūsdienās cilvēkam ir iespēja redzēt TV ne tikai savās mājās, bet arī, piemēram, uz ielas kādā veikala skatlogā, krogos, bāros, kā arī liftos. Ārpus mājas skatīšanos ir iespējams nomērīt ar PPM (Portable People Meter) palīdzību. TV auditorijas pētījumos ar PPM tehnoloģiju līderis būs Kazahstāna. Kazahstānas reklāmas industrija ir piekritusi izmantot šī pētījuma rezultātus kā oficiālu norēķinu valūtu jau no nākamā gada.

Vēl viens liels izaicinājums TV auditorijas pētījumā ir interneta televīzija (IPTV – Internet Protocol Television). Šajā jomā līderis ir Francija, kur sadarbojoties TNS un interneta piegādātājiem tiek veikts pētījums, cik daudz tiek skatīta televīzija internetā. Taču šim pētījumam pagaidām vēl ir savi mīnusi, jo tiek mērīts, cik daudz skatās, bet nav iespējams noteikt, kas skatās.

Radio auditorijas pētījumos lielu soli ir spērušas Beļģija un Norvēģija. Šajās valstīs jau aktīvi tiek izmantoti PPM. Ieviešot jauno metodi, pētnieki saskārās ar daudz un dažādām problēmām. Kā viena no svarīgākajām bija kopējs industrijas lēmums par norēķinu valūtas vienību, jo atšķirībā no dienasgrāmatu metodes, PPM fiksē katru klausīšanās sekundi.

Pēc semināra apmeklējuma secinājums ir viens – pētījumu industrija neguļ. Tā ir moža un seko līdzi visiem jaunumiem tehnoloģiju attīstībā un attiecīgi reaģē, lai sniegtu saviem klientiem vispilnīgākos un visprecīzākos pētījumu rezultātus.

P.S. TNS Latvia ar lielāko prieku sniegs Jums papildus informāciju par jaunumiem pētījumu industrijā visā plašajā pasaulē.

Mārtiņš Traubergs

TNS Latvia TAM projekta vadītājs
t 7096300
e martins.traubergs@tns.lv

 

 


© 2025 TNS Latvia | Autortiesības