Jaunumi elektroniskajos TV un radio auditoriju pētījumos pasaulē
06.2006. iTRAM (TV & Radio Audience Measurement)
operational review seminar
Kā jau katru gadu, arī šogad Londonā
notika TNS rīkotais TRAM sektora seminārs, kuram šogad priekšā
tika pielikts burts „i”, jo elektronisko mediju pētījumu pulkam ir pievienojies
arī internets.
Attīstoties medijiem un tehnoloģijām, kas pieejamas
patērētājiem (DTV, PVR, IPTV u.c.), arī pētījumu veicējiem ir jāmeklē
jauni risinājumi, kā izsekot mediju patērētājam. Patērētāji sāk arvien vairāk
patērēt mediju tad, kad viņi to vēlas, nevis kad to piedāvā pats medijs. Šim
nolūkam patērētāji izmanto video ierakstus (PVR – Personal Video
Recorder). Šīs problēmas risināšanai ir rasts risinājums – audio signāla
salīdzināšana. Šāda veida skatīšanās jau tiek mērīta Lielbritānijā, kad tiek
ņemts vērā, vai respondents ir skatījies ierakstīto programmu tuvāko septiņu
dienu laikā.
Kā otru problēmu var minēt ārpus mājas TV skatīšanos.
Mūsdienās cilvēkam ir iespēja redzēt TV ne tikai savās mājās, bet arī, piemēram,
uz ielas kādā veikala skatlogā, krogos, bāros, kā arī liftos. Ārpus mājas
skatīšanos ir iespējams nomērīt ar PPM (Portable People Meter) palīdzību.
TV auditorijas pētījumos ar PPM tehnoloģiju līderis būs Kazahstāna.
Kazahstānas reklāmas industrija ir piekritusi izmantot šī pētījuma rezultātus kā
oficiālu norēķinu valūtu jau no nākamā gada.
Vēl viens liels izaicinājums
TV auditorijas pētījumā ir interneta televīzija (IPTV – Internet Protocol
Television). Šajā jomā līderis ir Francija, kur sadarbojoties TNS un
interneta piegādātājiem tiek veikts pētījums, cik daudz tiek skatīta televīzija
internetā. Taču šim pētījumam pagaidām vēl ir savi mīnusi, jo tiek mērīts, cik
daudz skatās, bet nav iespējams noteikt, kas skatās.
Radio auditorijas
pētījumos lielu soli ir spērušas Beļģija un Norvēģija. Šajās valstīs jau aktīvi
tiek izmantoti PPM. Ieviešot jauno metodi, pētnieki saskārās ar daudz un
dažādām problēmām. Kā viena no svarīgākajām bija kopējs industrijas lēmums par
norēķinu valūtas vienību, jo atšķirībā no dienasgrāmatu metodes, PPM
fiksē katru klausīšanās sekundi.
Pēc semināra apmeklējuma secinājums ir
viens – pētījumu industrija neguļ. Tā ir moža un seko līdzi visiem jaunumiem
tehnoloģiju attīstībā un attiecīgi reaģē, lai sniegtu saviem klientiem
vispilnīgākos un visprecīzākos pētījumu rezultātus.
P.S. TNS
Latvia ar lielāko prieku sniegs Jums papildus informāciju par jaunumiem
pētījumu industrijā visā plašajā pasaulē.
Mārtiņš Traubergs
TNS Latvia TAM projekta vadītājs t 7096300 e martins.traubergs@tns.lv
|