Inovāciju pētījumi
06.2006. Šī gada februārī notika kārtējā TNS Universitāte,
kurā 160 TNS darbinieki no Eiropas nedēļas garumā 32 pasniedzēju vadībā apguva
jaunākos TNS biznesa risinājumus tirgus pētījumu veikšanā.
TNS
Universitāti apmeklēja arī TNS Latvia projektu direktore Māra Tauriņa un
projektu vadītāji Inta Priedola un Intars Āboms.
Viens no
interesantākajiem jauninājumiem, ar ko mēs tikām iepazīstināti TNS universitātē,
bija InnoSuite™ (Innovation Suite), ko TNS nesen sācis piedāvāt saviem
klientiem vairākās valstīs.
InnoSuite™ radīts jaunu produktu
attīstības pētījumiem. Šajā biznesa risinājumā ietilpst pētījumu metodes visām
jauna produkta izstrādes stadijām – sākot no ideju radīšanas līdz
produkta potenciālās tirgus daļas un ienesīguma optimizēšanas pētījumiem.
InnoSuite™ ietilpst 5 pakāpju inovāciju pētījumu risinājumi
1. InnoSuite - Idea Generation:
Atklāj patērētāju nepamierinātās vajadzības
2. InnoSuite - Idea Filter:
Iespējamo produkta ideju testēšana
3. InnoSuite - Concept Screener:
Testē konceptu idejas, lai palielinātu panākumu iespējamību
4. InnoSuite – Product Optimiser:
Optimizē product mix
5. InnoSuite – Launch Maximiser:
Prognozē pārdošanas un ienesīguma apjomus
Kā viena no šo pētījuma
posmu sastāvdaļām ir VISIT – interaktīvs virtuāla veikala
tests, kas radīts, lai virtuāla veikala vidē, kas maksimāli pietuvināta
reālai situācijai veikalā, modelētu below-the-line mārketinga komunikāciju
efektivitāti produktu ieviešanā, kad produktu izvietojumam plauktā jāveicina
produkta atpazīstamība un izmēģināšana.
Pētījums tiek veikts On-line
testa veidā, respondentam piedāvājot apskatīt pilnu attiecīgās produktu grupas
plauktu ar produkta grupas nosaukuma norādi. Produktu cenu noformējumu var
pielāgot attiecīgā mazumtirdzniecības tīkla oriģinālajam cenu
noformējumam.

Respondents var aplūkot katru produktu, cik detalizēti vēlas, pieejot tam
tuvāk, „paņemot rokās” un iepazīstoties ar tā aprakstu. Pārvietoties virtuālajā
veikalā palīdz speciāli izveidotā vadības konsole.

Pircējs
var aplūkot un izlasīt arī iepakojuma otrā pusē norādīto informāciju un izdarīt
izvēli.

Produkti,
ko pircējs vēlas nopirkt, tiek ievietoti iepirkumu grozā.
Respondents var
pārskatīt savu iepirkumu grozu un nolikt atpakaļ kādu no iepriekš izvēlētajām
precēm.
Kad pircējs savu iepirkšanos beidzis, viņš var iziet no
veikala.
VISIT testa dati nonāk pētījuma datu bāzē un
tālāk respondents var atbildēt arī uz citiem jautājumiem, kas iekļauti
attiecīgajā pētījumā.
VISIT testa veikalā iespējams
izvietot jebkādus pārdošanu veicinošus materiālus, bannerus, lai simulētu reālas
tirdzniecības veicināšanas aktivitātes un izpētītu dažādu akciju ietekmi uz
pircēja izvēli, un izvēlētos labāko stratēģiju.
VISIT
testa laikā tiek iegūta šāda informācija:
Apskatītie
produkti Vai tika aplūkota iepakojuma otra puse Izvēlēto produktu
cenas Produkti, kas tika ielikti "iepirkumu grozā” Produkti, kas no
“iepirkumu groza” tika nolikti atpakaļ plauktā Nopirktie produkti un to
cenas.
Kopumā InnoSuite™ TNS klientiem sniedz
pilnu atbalstu gan jaunu produktu attīstībā un ieviešanā tirgū, gan esošo
produktu optimizācijā.
Māra Tauriņa
TNS Latvia projetu direktore t 7096300 e mara.taurina@tns.lv
|