|
 |
„Iesākumā
bija vārds...”
04.2005. TNS BMF Latvia piedāvā
iepazīties ar vienu no TNS koncerna metodoloģijām – semiometriju (
S .).
S . ir novatoriska pieeja mērķa grupu pētījumos. S . teorētiskā
bāze balstās uz pieņēmumu, ka indivīda patēriņa uzvedību nosaka viņa vērtības un
individuālie morāles uzskati. S . mēra vērtības un morāles
uzskatus caur vārdiem. Respondents novērtē 210 vārdus, atzīmējot, kādas izjūtas
rodas izlasot katru no vārdiem. Vārdi tiek lietoti kā indikatori, kas palīdz
noteikt mērķa grupas piederību noteiktai vērtību grupai/-ām, kas tiek
pozicionētas divdimensiju plaknē.
Līdzšinējā pārdošanas prakse liecina, ka mērķgrupas tiek veidotas,
galvenokārt / vienīgi balstoties uz demogrāfiskajiem raksturojumiem. Taču
demogrāfiskais raksturojums nepietiekami apraksta mērķauditoriju, jo, piemēram,
balstoties uz demogrāfisko raksturojumu, tirgum, ir grūti atrast zīmīgas
atšķirības konkrētu marku lietotāju vidū.


S . atklāj, ar ko tomēr atšķiras Alfrēds un Pēteris, kuriem ir pilnīgi
vienāds sociāldemogrāfiskais profils, bet kuri ir izvēlējušies dažādas
automarkas. Metode atklāj papildu profilu, t. i., vērtību profilu, atrod
optimālo mērķgrupu, atklāj "labāko pāri" – marka + medijs, atklāj, kur meklēt un
palielināt savu mērķauditoriju u. c.
S . ir izmantota ~ 500 patēriņa pētījumos Eiropā. Visplašāk šobrīd tā
tiek izmantota Vācijā, Nīderlandē, Beļģijā, Itālijā, Spānijā, Norvēģijā un
Lielbritānijā.
Kontaktinformācija: Brigita Zašne, TNS
BMF Tālrunis: 7096303 E-pasts: brigita.zasne@tns.lv
|
 |
|