Īsumā par visu


Par Kantar TNS
Rebrendings


Mārketinga pētījumi
Jauniešu vērtības
Reklāmas veiktspējas mērījumi


Mediju pētījumi
Iepirkšanās internetā
TV kampaņu piesātinājums
TV auditorijas pētījums


Tehnoloģijas & risinājumi
Patērētāju ilgais ceļš līdz TV
Komunikācijas paradumu maiņa


Arhīvs


www.tns.lv

Kas ir aktīvākie pircēji internetā

 

21.10.2016. Iepirkšanās internetā sniedz plašas iespējas izpētīt sortimentu, iegādāties preces, pakalpojumus par pievilcīgākām cenām vai nopirkt, pasūtīt to, kas Latvijas veikalos fiziski nav pieejams. Vai arī - bez iepirkšanās internetā var iztikt, ir svarīgi aptaustīt preci, pirkumi internetā nav droši, internetā pārsvarā iepērkas vienīgi jaunieši. Var piekrist, var nepiekrist kādam no šiem apgalvojumiem. Šoreiz ielūkosimies e-komercijas tendencēs, ko parāda interneta patēriņa paradumu pētījums TNS Latvia Digital. Kas ir aktīvākie pircēji internetā? Ko Latvijas iedzīvotāji pērk internetā? Kādi iemesli attur interneta lietotājus iepirkties interneta vidē?

 

Katrs otrais Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir pasūtījis, pircis preces vai pakalpojumus internetā, liecina 2016. gada pavasarī veiktais TNS Latvia Digital pētījums. Pēdējo piecu gadu laikā patērētāju īpatsvars, kas izmanto e-komercijas piedāvātās iespējas, ir gandrīz dubultojies. Visstraujākais e-komercijas patērētāju pieauguma īpatsvars ir 40 līdz 74 gadus vecu Latvijas iedzīvotāju vidū, kas galvenokārt radies, pateicoties interneta lietotāju straujam īpatsvara pieaugumam šajā vecuma grupā. Tomēr skaitliski lielākā un visaktīvākā e-komercijas patērētāju grupa ir Latvijas iedzīvotāji vecumā no 20 līdz 39 gadiem. Minētajā vecuma grupā ir salīdzinoši visaugstākais viedtālruņu un planšetdatoru lietotāju īpatsvars, kas sekmē arī mobilo ierīču izmantošanu pirkumiem internetā.

 

 

Vidēji puse no auditorijas, kas apmeklē interneta veikalus, reklāmas sludinājumu vai kopā pirkšanas portālus vismaz reizi mēnesī, šos interneta resursus izmanto tikai informācijas meklēšanai par preču un pakalpojumu sortimentu un to cenām, bet neveic pirkumus vai pasūtījumus internetā. Visaugstākais pircēju īpatsvars internetā no interneta veikalu, reklāmas sludinājumu vai kopā pirkšanas portālu apmeklētājiem ir vecuma grupā 20-29 gadi. Pretēja tendence ir vērojama senioru vidū (60-74 gadi). Līdz pirkuma veikšanai internetā pēdējā mēneša laikā caurmērā ir nonācis tikai katrs sestais seniors no tiem, kas apmeklēja interneta veikalus, reklāmas sludinājumu vai kopā pirkšanas portālus.

 

Visbiežāk Latvijas iedzīvotāji internetā pērk pasākumu biļetes, apģērbus un apavus, aviobiļetes.


 

TOP 10 preces, pakalpojumi, ko iedzīvotāji pēdējo 6 mēnešu laikā iegādājušies internetā, interneta veikalos

 

 

Lai arī e-pircēju īpatsvars pēdējos gados būtiski audzis, tomēr salīdzinoši liela daļa jeb vidēji katrs trešais interneta lietotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem neiepērkas internetā. Visbiežāk kā barjeru interneta lietotāji min iemeslu - nav bijusi tāda vajadzība. Interneta lietotājus no iepirkšanās attur arī vēlēšanās apskatīt, pārbaudīt preci pirms tās iegādes un pārliecība, ka iepirkšanās internetā nav droša.

 

Trīs biežāk minētie iemesli, kāpēc iedzīvotāji neiepērkas internetā:

 

 

Par pētījumu

Pētījumu kompānija Kantar TNS interneta patēriņa paradumu pētījumu TNS Latvia Digital, Pavasaris 2016 veica laika periodā no 2016. gada 8. februāra līdz 1. maijam. Visā Latvijā tika aptaujāti 2080 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Aptaujas veiktas, izmantojot kombinēto aptaujas metodi - tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI).


 

Elīna Krūze

Vecākā klientu vadītāja
Mediju pētījumu eksperte
t 67 096 300
e elina.kruze@tns.lv


 


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības