Īsumā par visu


Par Kantar TNS
Rebrendings


Mārketinga pētījumi
Jauniešu vērtības
Reklāmas veiktspējas mērījumi


Mediju pētījumi
Iepirkšanās internetā
TV kampaņu piesātinājums
TV auditorijas pētījums


Tehnoloģijas & risinājumi
Patērētāju ilgais ceļš līdz TV
Komunikācijas paradumu maiņa


Arhīvs


www.tns.lv

TV auditorijas pētījumā pabeigta jaunās tehnoloģijas ieviešana

 

21.10.2016. Kantar TNS pagājušajā gadā sāka nozīmīgas pārmaiņas TV auditorijas pētījuma attīstībā, pakāpeniski ieviešot jaunu tehnoloģisko risinājumu TV skatīšanās paradumu izpētē. Pārejas periods bija paredzēts līdz šī gada septembrim, un, kā plānots, šī gada 22.augustā Kantar TNS sekmīgi noslēdza jaunās tehnoloģijas “Audio Matching System” ieviešanu.

 

Tagad datu ieguve un apkopošana, kā arī visi izlases administrēšanas darbi, noris, izmantojot jaunu un uzlabotu datu apstrādes sistēmu, kas ir starptautiski atzīta un tiek veiksmīgi izmantota arī citviet pasaulē. Kantar TNS uzņēmums Latvijā ir pirmais Baltijā, kurš pilnībā pārgājis uz jauno sistēmu. Drīzumā arī Lietuvā un Igaunijā darbs pie jaunās tehnoloģijas ieviešanas tiks pabeigts.

 

Pāriešana uz jauno sistēmu prasīja nozīmīgas investīcijas un ir būtisks solis TV auditorijas pētījuma attīstībā. Līdz ar to, Kantar TNS turpina sniegt saviem klientiem tehnoloģijām atbilstošas Latvijas iedzīvotāju TV skatīšanās paradumu izpētes iespējas.

 

Jaunās tehnoloģijas darbības princips ir skaņas salīdzināšana. Kantar TNS veic katra pētījumā ietvertā TV kanāla skaņas celiņa ierakstu. Savukārt jaunie TV mērītāji, kas uzstādīti pētījuma dalībnieku mājsaimniecībās, fiksē tajās skatīto TV kanālu skaņas signālus. Datu apstrādes procesā Kantar TNS ierakstītie TV kanālu skaņas signāli tiek salīdzināti ar tiem, kas iegūti no TV pētījuma respondentu mājsaimniecībām, precīzi nosakot, kurš kanāls ticis skatīts.


 

Ieviešot jauno sistēmu, vecās paaudzes TV mērītāji tika nomainīti uz jaunajiem “RapidMeter”. Vispirms ar tiem tika aprīkotas tās mājsaimniecības, kurās ir iespēja skatīties TV saturu ar nobīdi laikā. Pilnībā to izdarot, Kantar TNS jau no 2015.gada 1.jūnija TV auditorijas pētījumā atspoguļo datus par pēdējo septiņu dienu TV kanālu satura skatīšanos ar nobīdi laikā. Tieši tā ir galvenā jaunās tehnoloģijas priekšrocība – iespēja iegūt datus par TV saturu, kas ticis vērots ārpus tā ētera laika.

 

Latvijas iedzīvotāju vidū TV skatīšanās ar nobīdi laikā ieņem stabilu vietu TV vērošanas paradumos. Kā liecina TV auditorijas pētījuma dati, salīdzinot ar pagājušo gadu, šogad tam veltīta lielāka skatīšanās laika daļa. Ja 2015.gada jūnijā tie bija 3,7% no kopējā TV skatīšanās laika, tad 2016.gada sākumā - 4,4%.  Sākot ar martu, TV skatīšanai ar nobīdi laikā ik mēnesi veltīti ap 6% no visa TV vērošanas laika. Apkopotie dati liecina, ka vidēji 20,9% Latvijas iedzīvotāju ik dienas skatījās TV programmas ārpus to ētera laika, izmantojot dažādas tehnoloģiju piedāvātās iespējas (TV programmu arhīvu, iespēju attīt TV programmas uz sākumu vai apturēt tās u.c.).

 

Pateicoties tam, ka tagad pieejami dati par TV skatīšanos ar nobīdi laikā, nozares pārstāvjiem pavērušās jaunas iespējas datu analīzē. Tos iespējams aplūkot gan atsevišķi no ētera televīzijas datiem, gan kopā. Tāpat iespējams analizēt, kādas TV programmas Latvijas iedzīvotāji izvēlas skatīties to ētera dienā, tikai citos laikos, kā arī, kāds TV saturs tiek skatīts vēl septiņas dienas pēc tā ētera laika.
Līdz ar pilnīgu pāreju uz jauno tehnoloģiju, no šī gada 1.septembra TV auditorijas gala dati pieejami par iepriekšējo dienu, kas ir par dienu ātrāk, nekā bija agrāk. Tas ir vēl viens ieguvums mūsu klientiem, ko sniedz jaunā tehnoloģija.


 

Par pētījumu

Pētījumu kompānija Kantar TNS kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV mērītājus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju.

 

TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji, kas vecāki par 4 gadiem, kuru mājsaimniecībās ir vismaz viens strādājošs televizors un kāds no TV pieslēgumiem (virszemes televīzija, interaktīvā televīzija, kabeļtelevīzija vai satelīttelevīzija). Laikā no 2016.gada 1.janvāra līdz 31.augustam, pētījumā ik dienas piedalījās vidēji 935 respondenti 393 mājsaimniecībās visā Latvijā.

 

Kristīne Skaistā

TV Metru projekta vecākā speciāliste
Televīzijas nozares pētījumu eksperte
t 67 096 300
e kristine.skaista@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības